וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל טבעוני: ויתורי ביצים

25.2.2012 / 7:23

הטבעונות היא לא רק טרנד תל אביבי. המלצות ל-10 מסעדות וקייטרינג אחד שמציעים לטבעונים תפריט מגוון ושווה

מצבו של הטבעוני התל אביבי הוא טוב יחסית. במקום שבו המודעות לתופעה גדלה ומהווה טרנד קולינרי, אין קושי לאתר מסעדות בריאות ומנות על טהרת הקינואה. אבל למעט תל אביב, במקומות אחרים הקושי לא קטן, וכדי לא לבלוס אך ורק פלאפל כל היום, מצורפת רשימת מסעדות ברחבי הארץ שבהן ישנן מנות טבעוניות בתפריט (ואף מילה על העיר הגדולה ההיא במרכז).

לא רוצים ללכת למסעדה? עשרות מתכונים טבעוניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וילג' גרין/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים - וילג' גרין

מסעדה ותיקה הפועלת בירושלים משנות ה-80 ולאחרונה נפתח לה סניף שני במושבה הגרמנית. מציעה תפריט צמחוני עם אופציות טבעוניות רבות.

מנות לדוגמה: דייסת שיבולת שועל (24 שקלים), שקשוקה טבעונית (34 שקלים), מאפה פאי טבעוני עם בצק פריך מקמח מלא ושמן זית, ממולא בירקות (30 שקלים), קציצות טבעוניות עם רוטב עגבניות בוטנים וג'ינג'ר או טחינה (18 שקלים) ועוד.

וילג' גרין. רחוב רחל אימנו 5, המושבה הגרמנית, ירושלים. 02-6500106. רחוב יפו 33 ירושלים. 02-6253065

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תבשילים טבעונים בהמהטמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים - המהטמה

המהטמה הינו פרויקט התנדבותי ששם לעצמו להציג את עושר הטעמים שבבישול ביתי טבעוני. מדי יום חמישי מתקיימים במקום ערבים המשלבים ארוחה ותרבות כגון: סרט, הופעה, הרצאה וכו'. המנות מוגשות כנגד תרומה לכיסוי העלות שתאפשר את המשך קיום הפרויקט (הסכום המומלץ הוא כ-25 שקלים לאדם).

מנות לדוגמה: בכל שבוע מתנדב מישהו אחר לבשל ולהגיש את המנות, החל ממאכלי עדות וארצות - עיראקי, איטלקי, הודי, יפני להעדפות עונתיות. בין המנות, סנדביצ'ים טבעוניים, פנקייק לדר בננה, חומוס נא, פסטה מקישואים ברוטב עגבניות ועוד.

המהטמה. רחוב בלפור 8, ירושלים.02-5665737

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמחונית חלבית עם תפריט אורגני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים - תאנים

מסעדה צמחונית חלבית הפועלת קרוב לשני עשורים. המסעדה שוכנת בבית אבן ירושלמי המשקיף אל חומות העיר העתיקה. במקום מבחר מנות צמחוניות וטבעוניות.

מנות: סלט מעורב יפני עם אורז חמוץ-מתוק, אצות, טופו, בצל ירוק ווסאבי וזנגוויל (45 שקלים), שיפודי טופו עם גזר וקישואים בתיבול ג'ינג'ר, סויה ודבש לצד רוטב סטאי וסלט/דגן (48 שקלים), ירקות מאודים עם ברוקולי, בטטה, ותרד עם קינואה בשמן זית מתובל (48 שקלים), פסטה מקמח אורגני עם פטריות פורטבלו (55 שקלים).

תאנים. רחוב אמיל בוטה 12, בבית הקונפדרציה, שכ' ימין משה, ירושלים. 6251967–02

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טבעונים בהאגס 1/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים - האגס 1

מסעדה ביתית בשוק מחנה יהודה, שנמצאת בחלל שהשתייך בעבר למשפחת בנאי ועליו נכתב שירו המפורסם של אהוד בנאי. המקום דוגל בצמחונות אורגנית.

דגימות מהתפריט: חומוס אורגני (20 שקלים), ממולאים על גפן וכרוב באורז (40 שקלים), סטייק טופו ברוטב ביתי על מצע אורז וטחינה (45 שקלים) ועוד.

האגס 1. רחוב אליהו בנאי 13 (לשעבר האגס 1), שוק מחנה יהודה, ירושלים. 054-3133442

צפון - הרדוף

מסעדה צמחונית אורגנית הממוקמת בגליל ודוגלת במטבח אקולוגי שבין היתר עורכת במקום סדנאות תזונה ובישול צמחוני. גולת הכותרת במסעדה היא הנוף המרשים של אזור הצפון הנפרש סביב.

דגימות מהתפריט: דאל (תבשיל עדשים) מוגש על מצע תערובת דגנים עם קארי ירוק, קארי חומוס, צ'אטני בתוספת סלט ירקות (72 שקלים), ממולאים של ירקות העונה בתערובת דגנים וירקות, צנוברים ואגוזים בתוספת סלט ירקות (69 שקלים), לביבות שקדים וירקות, ברוטב חמוץ מתוק עם קדירת דגנים או תפוח אדמה ובטטה אפויים בתוספת סלט ירקות (69 שקלים), קינוח עוגת חרובים, צימוקים, אגוזים ורום (18 שקלים).

קיבוץ הרדוף, הרדוף. 04-9059222

אמירים - סטפס

מסעדת STUPP's הרומנטית ממוקמת בכפר הנופש הצמחוני אמירים ומציעה מספר וריאציות לטבעונים והאוכל מבוסס ברובו על תוצרת המקום.

דגימות מהתפריט: התפריט גמיש ומשתנה לפי היבול. בין המנות: קדירה של ירקות וטופו מוקפצים ברוטב סויה, סילאן ושום על מצע אורז מלא והמבורגר סויה (56 שקלים),סוכריות פילו ממולאות פטריות ואגוזים בתוספת פירה תפוחי אדמה ובטטה ברוטב פיקנטי וסלט חסה (57 שקלים), סורבה בפירות יער וגרנולה (23 שקלים).

סטפס. מושב אמירים. 04-6980946.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת טאלי במשק ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

מרכז - משק ברזילי

המסעדה הצמחונית-אורגנית משק ברזילי בכניסה למושב ירקונה מציעה תפריט שבו מבחר מנות טבעוניות, ללא גלוטן וכו'. התפריט מתחלף מדי עונה ומתבסס על גידולים אורגניים הגדלים על אדמת המשק הצמודה למסעדה. אפשר להמיר גם מנות עם גבינות לטבעוניות ללא כל בעיה.

דגימות מהתפריט: מרק פירות קיצי בחלב קוקוס וחלב שקדים (28 שקלים), קציצות עדשים מונבטות על ריזוטו קוקוס עם רוטב בוטנים (54 שקלים), פנקייק מקמח מלא, פירות העונה, סילאן תמרים ורוטב וניל (34 שקלים), המבורגר טבעוני על בסיס שעועית לימה, פטריות ואגוזים עם ירקות מהטאבון (54 שקלים) ועוד.

משק ברזילי. בכניסה למושב ירקונה. 09-7453935

טאלי, מסעדת מהרג'ה. נמרוד סונדרס
טאלי במסעדת מהרג'ה/נמרוד סונדרס

רמלה - מהרג'ה

סמוך לשוק רמלה מסתתרת מסעדה הודית צמחונית ותיקה הפועלת כבר 30 שנה. לצד המסעדה גם חנות המוכרת מתוקים הודיים לצד תבלינים בסיסיים, אבקות ומשחות לתיבול, צ'אטני וכו'.

דגימות מהתפריט: פקורה ירקות במעטפת קמח חומוס (17 שקלים), טלו מטהר- תבשיל תפוחי אדמה ואפונה (30 שקלים), מסלה דוסה- קרפ הממולא בתבשיל תפוח אדמה פיקנטי (20 שקלים) ועוד.

מהרג'ה. רחוב הרצל 87, רמלה. 08-9223534.

הרצליה - טנדורי

ברשת מסעדות טנדורי ניתן למצוא בין שלל המנות שפע מנות טבעוניות. יש מבחר גדול של תבשילי ירקות, קטניות, סלטים, מרקים ולחם.

דגימות מהתפריט: מרק קארי וירקות עם כוסברה (26 שקלים), פקורה - ירקות בציפוי קמח חומוס מוגש עם רוטב נענע ותמרהינדי (28 שקלים), אורז ביראני עם ירקות וזעפרן (44 שקלים), סורבה בשלל טעמים (26 שקלים).

טנדורי הרצליה. רחוב משכית 32, הרצליה פיתוח. 09-9546702; קוהינור. קראון פלאזה, ירושלים. 02-6588867
דרום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השווארמה הצמחונית בבאר שבע/מערכת וואלה!, צילום מסך

באר שבע - השווארמה הצמחונית

ליד אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע נפתחה השנה שווארמה צמחונית שמבטיחה לגאול את צמחוני וטבעוני העיר מחיפושיהם. במקום מספר שולחנות ובר ובו מנות טבעוניות בלבד.

דגימות מהתפריט: המבורגר מנבטי עדשים עם קינואה, אגוזי מלך ותבלינים (22 שקלים), טוסט נקניק צמחוני בלחמנייה בתוספת גבינה מחלב סויה (28 שקלים), גלידה על בסיס חלב סויה בטעמי שוקו, וניל, דובדבן, עוגיות וקוקוס (18 שקלים) ועוד.

השווארמה הצמחונית. רחוב יצחק אבינו 5, באר שבע. 08-6512375

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכל טבעוני ב - barefood/מערכת וואלה!, צילום מסך

קייטרינג barefood

הטבעונות הצליחה להשתחל לא רק למסעדות, אלא לנישות שעד לאחרונה התבססו על תפריטים עתירי בשר וחלב. דוגמה מייצגת היא חברת Barefood המשלבת תפריט משלוחים לבית או למשרד, התאמת תפריטים בריאותיים וליווי נטורופתי כמו גם קייטרינג גורמה לאירועים וסדנאות המשלבות בין אורח חיים בריא ובישול בנושאים כמו בישול ללא גלוטן או סוכר ועוד.

דגימות מתפריט המשלוחים: רטטוי תבשיל פלפלים, קישואים ועגבניות עם עשבי תיבול, מוגש על אורז חום מלא (35 שקלים), ריזוטו גריסי פנינה (28 שקלים), פסטה שחורה עם ירקות גינה ונבטים סיניים ברוטב קשיו ולמון גראס אסייתי (44 שקלים) וגם מוס שוקולד על בסיס אבוקדו, תמרים ושמן קוקוס (14 שקלים) ועוד.

Barefood - מטבח בריא, טבעי ואורגני. www.barefood.co.il 077.9009999

ועוד אנקדוטת גורמה טבעונית חד פעמית (אבל תל אביבית)

השף מאיר אדוני יצר תפריט מיוחד לארוחת טעימות טבעונית, שתתקיים בכתית ב-1 למרץ. בתפריט כלולות מנות כמו: עגבנייה קונפי במילוי חיטה אורגנית, עשבי חורף, גלי פטרוזיליה, קרם חצילים מעושן וכמהין; סלט מנגו, כוסברה, שקדים וקינואה במעטפת אבוקדו מעושן, קרפצ'יו סלק אדום; חציל לבן מאודה, טופו בטמפורה, טוויל טפיוקה וסומק, צנוניות של חורף, נבטי אפונה בוינגרט סויה ומירין ומנות נוספות. הארוחה תלווה במים מינרלים, שתייה חמה לחמי מחמצת ושמן זית (320 שקלים לסועד).

כתית. רחוב היכל התלמוד 4, תל אביב. 03-5107001

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully