וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע בום: 7 מסעדות קטנות שאהבנו השנה

2013 תיזכר כשנה של מסעדות גדולות ונוצצות אבל לצדן הופיעו מקומות קטנים וצנועים שכבשו את קיבותינו. וואלה! אוכל מפרגנת למקומות הנסתרים שאהבנו השנה

לא מעט מסעדות מפוארות ויוקרתיות בהשקעה של מיליוני שקלים נפתחו השנה בארץ. אך לצד מסעדות כאלה, שהן מפעל כלכלי משגשג ומדובר בראשו עומדים על פי רוב שפים מוכרים למדי, נפתחו גם מגוון מקומות צנועים יותר. לקראת השנה החדשה, בחרנו לפרגן דווקא למקומות הקטנים שעשו לנו את זה בשנה החולפת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנה בביסטרו מיכאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לימן: ביסטרו מיכאל

השף מיכאל גרטופסקי (סושיאל קלאב, גסטרו פאב, הרברט סמואל ועוד) עשה השנה צעד אמיץ במיוחד, הותיר את סצנת המסעדנות התל אביבית מאחוריו. הוא פנה להתחיל מחדש, דווקא עם מסעדה נינוחה ואינטימית במושב לימן שבצפון. הצעד הזה ראוי להערכה לא רק כי גרטופסקי עזב נקודה בטוחה למדי שהתבססה על המוניטין המפואר שהוא יצר לעצמו אחרי שנים של עבודה קדחתנית במרכז הארץ, אלא בעיקר כי הוא הצליח תוך זמן קצר מאוד להביא לצפון מסעדת שף ברמה גבוהה. כזו שמגישה אוכל שהוא גם אותנטי עם חומרי גלם אזוריים שמקבלים טיפול וביטוי מדויק תחת ידיו. הביסטרו של מיכאל אמנם פעיל רק בסופי השבוע (ימים חמישי- שבת), אך במהרה הוא הפך למוקד לנופשים בכל רחבי הצפון כמו גם למקומיים, שגילו את המסעדה והפכו ללקוחות קבועים

מיכאל ביסטרו מקומי. הגפן 43, מושב לימן. 04-9821250. לא כשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פילה על מצע בטטה בסבידה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עכו: סבידה

הבזאר התורכי בעכו הוא פינת חמד לכשעצמו, עם מגוון בתי אוכל חדשים ומסקרנים שנפתחו בו השנה, אך אין ספק כי סבידה- מסעדת מאכלי ים קטנטנה, היא המעניינת מכולם. את המקום פתחו דן שמולוביץ ואוהד הורוביץ והם מגישים בו תפריט דגה מתחלף על בסיס ההיצע היומי של הדייגים המקומיים, חגיגה אמיתית בשל התפקיד המרכזי שמשחק נמל עכו דגי הים הטריים בארץ. לצד הדגה מהים יש מאזטים מדויקים, תפוחי אדמה מעולים על האש.בנוסף לתפריט אוכל קטן ואיכותי, מציעים כאן בירת טייבה, עראק ויינות מיקב אשקר שבכפר יאסיף. הצניעות, החמימות שמקרינים חברי הצוות והאותנטיות של השוק שמסביב, הופכים את החוויה במקום למיוחדת במינה ובהחלט שונה ומרעננת ממה שהיה לעכו העתיקה להציע עד כה.

סבידה. הבזאר התורכי, עכו. 04-9019062. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנת שדרה במסעדת המטבח של פיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים: המטבח של פיני

השף פיני לוי בוודאי אינו אושיה לא מוכרת בסצנת הקולינריה הישראלית, על אף שבשנים האחרונות הוא לא עמד בחזית מסעדה פורמלית, ולמרות העובדה הזאת, לוי בחר בכל זאת לפתוח השנה בשקט ומתחת לרדאר את המסעדה החדשה שלו במושבה הגרמנית בירושלים. במטבח של פיני מגיש לוי יחד עם בנו איציק (שעבד בעבר במסעדת רפאל של השף רפי כהן) את אחד התפריטים המיוחדים ביותר שנראו כאן השנה. מטבח כשר, ירושלמי מסורתי, עם מנות שרובן כרוכות בעבודת הכנה ארוכה וסיזיפית במיוחד, משהו שנדיר לחזות בו בתוך בליל המסעדות המודרניות במחוזותינו. אצל פיני ניתן לטעום טחול ממולא משובח, סופריטו שקדי עגל, שדרה מטוגנת, סיגרים במילוי כבד עגל, סופריטו טלה ועוד, באווירה לא מעונבת וירושלמית במיוחד.

המטבח של פיני. עמק רפאים 24, המושבה הגרמנית, ירושלים. 02-625-5506. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרטוריה חבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ירושלים: טרטוריה חבה

לא שחסרים בירושלים בתי קפה שמוכרים מאפים וקינוחים מצוינים או מסעדות טובות, אבל טרטוריה חבה בכניסה לשוק מחנה יהודה בכל זאת התמקמה בנישה ריקה למדי בעיר הבירה. מדובר בבית קפה- מאפייה- מסעדה, דו קומתית מקסימה, עם אווירה שהלהיבה אותנו כבר מיום הפתיחה. מבחר הקינוחים המסחרר, מנות מגוונות שאפשר לאכול במקום או לבחור מהוויטרינה הרחבה ולקחת הביתה וקוקטיילים מושקעים, מאפשרים חוויה כוללת ובלתי מחייבת, בין אם בוחרים רק בקפה משובח או מאפה ובין אם מתיישבים לארוחת צהריים או ערב מלאה. כל זה ספוג בקסם ירושלמי שמעניקה חצר השוק הגרוזיני הסמוכה, דוכני השוק הצבעוניים והמדרחוב הסואן ברחוב יפו. נקודת עצירה חובה בירושלים.

טרטוריה חבה. רחוב יפו 119. 02-6233379. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טרטר ברובע השישי/מערכת וואלה!, צילום מסך

תל אביב: הרובע השישי

ממסעדה צרפתית קלאסית היינו מצפים לעשות קצת יותר רעש, אבל בהמולת הטחינה - יוגורט - קלמרי המקום נבלע, וטוב שכך. בשקט בשקט התמקמה לה מסעדת הרובע השישי לא רחוק מככר המדינה, כיאה לפריז הקטנה, עם המון סטייל. הביסטרו הצרפתי הזה הוא כל מה שהיה חסר כאן המון זמן - מקום שכונתי, סולידי ועם אוכל טוב באמת. אם מתחשק לכם בויאבז עשוי כהלכה, סלט ניסואז לפי הספר או קינוח א לה בולונז'רי, עטוף בליטרת צניעות, אוצו רוצו לרובע השישי.

הרובע השישי. רחוב ז'בוטינסקי 110, תל אביב. 03-6968581

ברדסטורי. נמרוד סונדרס
קוגלהוף בברד סטורי/נמרוד סונדרס

תל אביב: ברד סטורי

לחדש משהו בבירת בתי הקפה זו משימה לא פשוטה, על אחת כמה וכמה ליצור משהו שנראה שהיה כאן מאד ומעולם. יחד עם זאת בית הקפה וחנות הלחם ברד סטורי הצליח לעשות מעשה משהו יוצא דופן ולשלב אווירה לא מחייבת עם אוכל איכותי, לחדש גם בזא'נר הלעוס של בתי הקפה, ולהפוך אפיית לחם לאגדה של ממש. מעבר לתפריט מגוון שהגיבור שהניצב במרכזו הוא הלחם, תמצאו כאן גם קוקטיילים, לחמים טריים וקינוחים מופתיים שהם אושר מרוכז, כמו למשל קינוח הברד פודינג עם קוקוס ופירות או קוגלהוף חמוציות.


ברד סטורי. רחוב דיזנגוף 88,תל אביב. 03-5283888. לא כשר

מסעדת טאקרייה. ספק 500
טאקרייה/ספק 500

תל אביב: טאקרייה

הרבה זמן ניסו לפתוח כאן מסעדה מקסיקנית שתתאים לחיך הישראלי, אבל שום דבר לא צלח. המסעדה שנפתחה בגן החשמל צולפת בדיוק בנקודה הנכונה והצליחה לפצח את הגנום המקסיקני: איזון נכון של החריפות, הטעמים, הגוואקמולי, הסלסה והטורטייה. גם בעיצוב הגדילו האחים ירזין (טוני ווספה, מוזס, אנג סו) לעשות ויצרו חלל מגניב אך לא מנקר עיניים, שקשה לעבור לידו מבלי לעצור לרגע ולרצות לקחת חלק בהמולה בפנים. תוסיפו לזה מיקום טרנדי בגן החשמל, מוזיקה, אווירה הסקסית, וטעמים המזכירים חופשה גדולה מהחיים במקסיקו, כל אלה מעניקים לטאקרייה את הקסם שלה.

טאקרייה. לבונטין 28, תל אביב. 03-6005280 . לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully