וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירושלמיות שעשו את זה

ארומה, פינתי, שווארמה השמן, ובורגרס בר הם רק חלק מהמקומות הירושלמיים שעשו את זה ובגדול ברחבי הארץ. לרגל יום ירושלים - הרשתות הירושלמיות שפרצו את גבולות שער הגיא

בלי הרבה רעש, אבל בעקביות מעוררת השתאות, יוצאות מאזור ההר בזו אחר זו, רשתות אוכל מצליחות. משהו בדי אן איי הירושלמי העניק טאץ' קסום ללא מעט בתי אוכל לאורך השנים, ככל הנראה משום שהתושבים בבירה הם מיקרוקוסמוס מייצג של המדינה כולה, הרבה יותר מאשר תושביה של תל אביב. מרשת קפה עם מאות סניפים בישראל ובחו"ל, דרך שווארמה כובשת ועד פאב קטן או פיצרייה ממזרית עם אוכל משובח - לכבוד יום ירושלים, מצורפת הרשימה של הרשתות הירושלמיות שעשו את זה בגדול וגם שתי הצלחות קטנות ונקודתיות שאנחנו מחבבים במיוחד.


מחפשים איפה לאכול בירושלים?
המסעדות הכשרות הכי מומלצות בבירה
המלצות: איפה אוכלים בבירה בשבת בצהריים
מסעדות שוות בעיר העתיקה בירושלים

קפה הלל. נמרוד סונדרס
שקשוקה בקפה הלל/נמרוד סונדרס

קפה הלל

איך הכול התחיל?
הסניף הראשון של רשת קפה הלל (שמונה כיום 25 סניפים ברחבי הארץ) נפתח ברחוב הלל בירושלים, בשנת 1998. סניף הבכורה של הרשת זכה להצלחה לאור אווירה משפחתית ונעימה ובעיקר בעקבות קפה טוב וקישים שנחשבו בזמנו פורצי דרך. ולאחר כשנתיים המשיכו הבעלים יוסי וקובי שרף להתפתח ופתחו את הסניף השני, גם הוא בירושלים.

מה אוכלים היום?
מבחר רחב של ארוחות בוקר, צהריים, ערב ומאפים. כך למשל- כריך הלל- ממרח עגבניות מיובשות, גבינת פטה, חצילים קלויים, בזיליקום ואגוזי מלך (37 שקלים), בוקר הלל- ביצים לבחירה, גבינות, סלט טונה, ירקות שוק, ריבה, לחמים ומאפים, שתייה חמה ומיץ טבעי (53 שקלים), פוקאצ'ה חריימה בתוספת צ'יפס (61 שקלים), פיצה מרגריטה (37 שקלים).

סוד ההצלחה
אוכל ומשקאות קפה ברמה גבוהה ומוקפדת, באווירה משפחתית שלא יוצרת תחושה של רשת גדולה ומנוכרת.

לכל הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריך בארומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארומה

איך הכול התחיל?
גם רשת ארומה ישראל המוכרת התחילה את דרכה ברחוב הלל בירושלים על ידי זוג אחים בשם סהר ויריב שפע. באותם ימים כל הירושלמים דיברו בהתרגשות על הקרואסון האגדי של ארומה. הסניף הראשון של הרשת נפתח בשנת 1994 ומאז היא הלכה ותפחה לממדי ענק (125 סניפים). חמש שנים לאחר פתיחת הסניף הראשון פיצלו זוג האחים את הכוחות והפכו את ארומה אספרסו בר לשתי רשתות שפועלות תחת מיתוג דומה- ארומה ישראל לה סניפים ברחבי הארץ וכן בחו"ל וארומה תל אביב, לה סניפים בתל אביב בלבד.

מה אוכלים היום?
תפריט רחב המורכב מסלטים, כריכים, מאפים ומגוון משקאות קפה. בין המנות למשל- סלט חלומי עם כרוב סגול ופטריות חמות, ביצת עין הפוכה, פלפל קלוי, בצל סגול, עגבניות שרי צלויות ועוד (35 שקלים); קרואסון שקדים ושוקולד (16 שקלים); בורקס פינוקים (19 שקלים); כריך עיראקי עם חציל קלוי, ביצה קשה, טחינה, עגבנייה, מלפפון חמוץ (29 שקלים) ועוד.

סוד ההצלחה
המקום הראשון שהבין שלקרוא לאדם בשמו במיקרופון כשהאוכל מוכן - זה סטארט אפ לצד שירות מהיר ותפריט שמתאים לכווולם במחיר עממי.

לכל הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוכל ירושלמי בכל הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינתי

איך הכול התחיל?
רשת האוכל הירושלמי שאימצה את הסלוגן הנצחי "לא ללעוס, לבלוע", מונה כיום כבר 21 סניפים (בקרוב 22). פינתי החלה את פעילותה לפני כ- 30 שנה, ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים. המאכל המפורסם ביותר של הרשת אז והיום הוא כמובן החומוס, אך יש בה גם מבחר רחב של מנות אחרות, ביתיות ומנחמות.

מה אוכלים היום?
אוכל ביתי ופשוט הכולל מנות כמו חומוס פינתי (20 שקלים); סופריטו בשר (38 שקלים), אורז ושעועית (16 שקלים), מרק קובה סלק (26 שקלים), חומוס בשר (29 שקלים), קוסקוס ירקות (17 שקלים), מעורב ירושלמי (26 שקלים) ועוד.

סוד ההצלחה
האוכל הירושלמי המוכר והאהוב - בלי טיפת יומרנות.

לכל הפרטים

שווארמה השמן. שווארמה השמן, אתר רשמי
בלאפה או בפיתה/אתר רשמי, שווארמה השמן

שווארמה השמן

איך הכול התחיל?
רשת השווארמיות הוקמה בשנת 2006, על ידי עובדיה לוי, ברחוב בן זכאי בירושלים במיקום רחוק ממרכז העיר. יח עם זאת, היא פיצחה בקלילות את הנוסחה המסובכת של שווארמיה באווירה שכונתית. הרשת השכילה לנצל וואקום מסוים בתחום השווארמה בבירה, ולמכור את המאכל הכי פשוט ועממי בסניפים מצוחצחים ומודרניים שידברו גם לאיסטניסים שבלקוחות. הרשת מציעה כמה סוגים של שווארמה לצד סלטים טריים, צ'יפס ולימונדה. היום, לשמן יש 10 סניפים שפועלים בזכיינות והרשת רק ממשיכה להתפתח ולהתרחב למוקדים נוספים ברחבי הארץ.

מה אוכלים היום?
תפריט פשוט עם מבחר שווארמות כמו פרגית, עגל, הודו או מיקס לבחירה בפיתה (29 שקלים), בלאפה (37 שקלים), בבגט (35 שקלים) או בצלחת (45 שקלים), חומוס (25 שקלים), חומוס בשר (35 שקלים), פלאפל (21 שקלים) ועוד.

סוד ההצלחה
שם מנצח ואווירה סחבקית.

לכל הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בורגרס בר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בורגרס בר

איך הכול התחיל?
בורגרס בר החלה את דרכה ברחוב עמק רפאים בירושלים בשנת 1999. בורגרס בר נוסדה כמין תשובה ירושלמית כשרה לאגאדיר, שהפכה את ההמבורגר מאוכל מהיר, לקציצת בשר איכותית וחלק מחוויית בילוי כוללת. רשת ההמבורגרים הדגישה את איכות הבשר, הרחיבה את סקציית הקטשופ והמיונז לאינספור רטבים וכךהפכה לנקודת עצירה חובה לבליינים ליליים, כיום, הרשת מונה 30 סניפים ברחבי הארץ וממשיכה לגדול בקצב מהיר.

מה אוכלים היום?
מבחר המבורגרים שונים, כריכים וסלטים. בין המנות למשל המבורגר קלאסי (32 שקלים), המבורגר טלה (41 שקלים), המבורגר אנטריקוט (53 שקלים), כנפיים בצ'ילי מתוק (38 שקלים), סלט סטייק (53 שקלים), טבעות בצל (17 שקלים), נקניקייה בלחמנייה (23 שקלים) ועוד.

סוד ההצלחה
מזון מהיר אמריקאי, כמו שישראלים אוהבים אותו.

לכל הפרטים

וופל בר. וופל בר, אתר רשמי
מושחת ומפתה בוופל בר/אתר רשמי, וופל בר

וופל בר

איך הכול התחיל?
אושרי ואלירן אבוחצירה פתחו בשנת 2000 את הוופל בר במושבה הגרמנית בירושלים כבית קפה מתוק שמתמחה בקרפים וופלים בלגים. בית הקפה הצליח במהרה והחל להתרחב, כיום הוא מונה 11 סניפים ברחבי הארץ. התפריט, שהתמקד בתחילה רק במתוקים, התרחב מאוד והוא כולל היום מבחר רחב של מאכלים לארוחת בוקר, צהריים וערב.

מה אוכלים היום?
תפריט הרשת רחב במיוחד ומציע מבחר קרפים, ארוחות בוקר, סלטים, טוסטים, פיצות ועוד. העיקר כאן עם זאת הוא עדיין הקרפים והוופלים המושחתים והמהנים כמו למשל וופל בלגי עם סירופ מייפל; וופל בלגי קפה פקאן; וופל שוקולד בלגי חם ושערות חלבה; וופל בלגי עוגיות אוראו, גלידת אוראו וקרם וניל (כ-40 שקלים למנה בתוספת גלידה וקצפת).

סוד ההצלחה
וופל בלגי הוא ללא ספק המפלט מושלם מהקור הירושלמי, וגם אוכל נחמה אולטימטיבי ברחבי הארץ.

לכל הפרטים

פסטה בסטה. קובי רובין
פסטה בסטה/קובי רובין

פסטה בסטה

איך הכול התחיל?
בשנת 2010 נפתח הסניף הראשון של פסטה בסטה בשוק מחנה יהודה בירושלים ומהר מאוד הפך המקום להומה וטרנדי בקרב סטודנטים וצעירים שהתלהבו מהמקום הזול והטעים, שמשודרג בטאץ' של אווירת השוק. בהמשך, הבינו בפסטה בסטה שהם עלו כאן על משהו ושכפלו את ההצלחה בתל אביב בשוק הכרמל ובבאר שבע, ועתה מתוכננים בקנה סניפים נוספים.

מה אוכלים היום?
מבחר רחב של מנות פסטה וכן מעט מנות אחרות כמו מרקים, סלטים וקינוחים. בוחרים את סוג הפסטה הרצוי כמו למשל רביולי, פוזילי חיטה מלאה, פטוצ'יני, רדיאטורי, או פטוצי'ני; לה משדכים רוטב כמו חלב קוקוס וקארי (23 שקלים), פסטו (26 שקלים), חמאה ופרמזן (19 שקלים), 4 גבינות (26 שקלים) ועוד. לפסטות ניתן להוסיף גם מבחר תוספות כמו כדורי מוצרלה, גבינת פטה, זוקיני, חציל קלוי ועוד.

סוד ההצלחה
תערובת של מחיר נגיש, מוצר טוב ותיבול של אווירת שוק עולצת.

לכל הפרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מלא בצעירים- 6 במאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמישה במאי

איך הכול התחיל?
ההתעוררות הקולינרית של שוק מחנה יהודה בשנים האחרונות כללה גם את הקמתו של הפאב המוצלח 5 במאי לפני 4 שנים. מאז, כבשו גיל-עד אלון והשף אמיר ברונר את לבבות הסטודנטים וגם את קיבתם עם מנות קטנות, טעימות ואווירה אלטרנטיבית. לפני כשנה, פתחו החברים גם את ה-6 במאי, שלוחה תל אביבית של ה-5 במאי, הפעם בכיכר דיזנגוף.

מה אוכלים היום?
מבחר מנות קטנות ומהנות לצד האלכוהול שמשתנות בכל תקופה. בין המנות לדוגמה: סמבוסק פטה, חצילים וסלמון; סנדוויץ' ביצת עין ואבוקדו; בטטה אפויה וגבינת לבנה; המבורגר בלחמנייה רכה עם איולי, רוקט ואמנטל; סביח בשר ועוד (16-40 שקלים למנה).

סוד ההצלחה
ווייב צעיר ועתיר אלכוהול.

לכל הפרטים

פיצה פי בריבוע. פיצה פי בריבוע, אתר רשמי
דקה וממכרת, פי בריבוע/אתר רשמי, פיצה פי בריבוע

פיצה פי בריבוע

איך הכול התחיל?
מאז שנפתחה פיצה פי בריבוע בשנת 2009 היא משכה אליה את חובבי האוכל האיטלקי בירושלים והציעה את הפיצה הכי טובה בעיר. בשנת 2012, זלגה ההצלחה גם לתל אביב כשהפיצה פתחה סניף בעיר, עם תפריט מעט מצומצם יותר מזה הירושלמי אבל עם אותה פיצה דקה ממכרת.

מה אוכלים היום?
פיצה מרגריטה (פיצה ברוטב עגבניות עם בזיליקום, מוצרלה ופרמזן 56 שקלים), פיצה ביאנקה עם מוצרלה, פרמזן ובזיליקום (56 שקלים), קלצונה- מאפה ממולא מוצרלה, קישואים, עגבנייה, פלפל קלוי, חציל, תפוח אדמה (56 שקלים), סלט פנצנלה עם ירקות חתוכים גס, מוצרלה, לחם קלוי, צלפים, חומץ שרי ושמן זית (45 שקלים) ועוד.

סוד ההצלחה
פיצה למבינים ואווירה מאוד ירושלמית.


לכל הפרטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully