וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם העיר: מנות גורמה ב-30 שקלים

נועה רוזין

14.6.2011 / 10:54

טעם העיר ה-15 יצא לדרך אתמול בערב ואיתו מאות ק"ג של אורז, נתחי אנטרקוט וכמה שפים להוטים במיוחד למכור לכם אוכל

אבי כהן

עד לפני כמה שנים, היה טעם העיר המקום שבו אפשר לאכול אוכל טוב של מסעדות נחשבות במחיר מגוחך. הפעם האחרונה שבו התקיים הפסטיבל בתל אביב היתה לפני שלוש שנים והיה נראה שזה הסוף: המסעדות היו בינוניות, השפים לא קפצו כדי לגרום לכם לבוא, ובאופן כללי היה בינוני. בהמשך לכך, טעם העיר בחיפה לא התקרב אפילו לחגיגה שהיתה מתרחשת בתל-אביב. שלוש שנים אחרי, והקסם לא נעלם, כנראה שתל-אביב היא באמת בירה קולינרית והעם בה אוהב לחגוג עם אוכל טעים וזול.

אין מה לומר, הקונספט מנצח: שלל מסעדות מציעות את מנותיהן הטובות ביותר בעבור סכום סמלי. גודל המנה סמלי גם הוא, מה שמאפשר לאכול בכמה דוכנים וליהנות מכל העולמות. חוץ מאוכל אפשר למצוא גם בירות מכל העולם, דוכנים המוכרים מוצרי בוטיק (מחליטות תה ועד מוצרים מיובאים מאיטליה) והרבה מתחמים של חברות מובילות.

גודל המתחם מרשים: 17 שערים, דוכני מסעדות גדולות המסודרים בשורה עם שלטים מזמינים, דוכני מזון קטנים וצבעוניים, פינות מנוחה, מתחם לילדים ואפילו מתחם עיסויים רק מזמינים אותך לבוא וליהנות. כולם מחייכים על הדשא בגני יהושע, לא משנה באיזה גיל הם. ואכן, טווח הגילאים העיקרי נע בין 14-18. גילאים שעושים הרבה רעש ולא מעניין אותם החום. חוץ מבני נוער שרודפים אחרי דיילי מכירות על מנת לקבל דוגמיות חינם, אפשר למצוא הרבה משפחות עם ילדים קטנים וחיילים. מה שנקרא: המוניות.

האווירה מחשמלת, ולא רק בגלל הלחות. כל בעלי הדוכנים מנסים לבלוט ולעשות שמח, ואם עוברים באיטיות קרוב אליהם אפשר לרגע לחשוב ששוק הכרמל זה כאן. צוותי העובדים התחמשו במגפונים, משרוקיות, רמקולים ומוזיקה רק כדי שתבואו לקנות אצלם. בדוכן המשותף של פרידה הכט הזכורה לכם מ"האח הגדול" ושל מוסא אבו-סריר מ"מאסטר-שף" דואגים שתדעו ששני הסלבס נוכחים באירוע. בדוכן של מסעדת השף "אדורה" מספרים ללקוחות במגפון שיוני הטבח מחפש חברה, ובדוכן האוכל של "וריאטי" בשיתוף עם בית-הספר לבישול 'דן-גורמה' מגישים סלבריטאים מתחלפים את המנות שמכינים תלמידי בית-הספר.

חוץ מכמה פינות ישיבה מצומצמות, את האוכל אוכלים בישיבה על הדשא. רצוי לשבת בעין הסערה, כלומר במרכז היריד כדי שלא ירמסו אתכם. יוזמה יפה שהגיעה לראשונה לפסטיבל בתל-אביב הם פחי המחזור הענקיים. השנה אפשר למחזר בקבוקי פלסטיק במכלים המוכרים, ובנוסף על כל פח ירוק גדול מודבקת מדבקה עם התכולה (נייר/פחיות/אוכל), דבר שיוריד אולי מעט מעומס הלכלוך שמצטבר על הרצפה כאילו היה זה בר טפאס ענק בברצלונה.

ההפקה הנוכחית של טעם העיר מהווה את יריית הפתיחה של הקיץ. חוץ מהלחות והחום באוויר (שנוכחים בעיקר בזמן העמידה הממושכת בתור לדוכן האהוב עליכם) אפשר להרגיש את תחושת ההנאה מהאוכל הטרי, ומההתחככות בשפים. דבר אחד חשוב לזכור: אל תבואו עם רכב. 40 דקות בפקק ביציאה מהחניון ישאירו את שיפודי האנטרקוט בציר כמהין של אבי ביטון מ"אדורה" או את הקבבים מבשר טלה על שיפודי קינמון של חוסאם עבאס מ"אל באבור" כזיכרון רחוק.


טעם העיר. מתחם גני יהושוע בתל אביב. 13-16 ביוני החל מהשעה 18:00. כל מחירי המנות במתחם הינם 30-35 שקלים.

צילום: אבי כהן
עריכה: בת גולן

  • עוד באותו נושא:
  • טעם העיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully