וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המירוץ לשולחן: המסעדות עם התורים הכי ארוכים מחוץ לת"א

חשבתם שרק בתל אביב מחכים הרבה זמן למסעדה? טעות בידכם. גם בראשון לציון, עכו, ואפילו באילת יש מקומות שבהם שורפים קלוריות בעמידה לפני שמגיעים לשולחן הנכסף

לא רק בתל אביב משתכים תורים של ממתינים מורעבים. גם בבתי אוכל ברחבי הארץ מצליחים לספק את הסחורה באופן שמושך אליו עשרות נוהים דרך קבע. אז איפה תתמהמהו בשביל נגיסה מעוגה מושחתת או חומוס בשר מפתה? איזו מסעדה ערבית בצפון תיאלץ אתכם לשרוף קצת קלוריות בעמידה, בשביל מנת כרובית חלומית בטחינה?

חומוס סעיד. נמרוד סונדרס
חומוס בסעיד/נמרוד סונדרס

עכו: חומוס סעיד

למה מחכים?
ארבעים שנה פעיל חומוס סעיד בעכו והוא מהווה אחד ממקדשי החומוס המוכרים בישראל. התור במקום כבר קבוע ובמשך רוב שעות הפתיחה שלו (מהבוקר המוקדם ועד 14:30 בצהריים)נדרשת המתנה קצרה בחוץ, לפני הארוחה. לנו, זה רק מגדיל את התיאבון.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
אם כבר הצלחתם להמתין בסבלנות ולהתיישב סוף סוף, זה הזמן לחומוס עם שמן זית מצוין ופיתות טריות. החובבים יכולים להוסיף לשולחן גם משאוושה, פול או מחלוטה (טווח המחירים בסעיד נעים סביב 50 שקלים לסועד וכ-15 שקלים למנה).

בשורה התחתונה: התנועה הערה והסוחרים בדוכנים הסמוכים של שוק עכו יעבירו לכם את זמן ההמתנה בכיף.

חומוס סעיד. שוק העיר העתיקה, עכו. 04-991-3945. לא כשר

מסעדת אלבאבור. בועז לביא,
שפע ערבי באל באבור/בועז לביא

אום אל פאחם: אל באבור

למה מחכים?
סניף מסעדת אל באבור הערבית בואדי עארה הוא נקודת עגינה לסועדים רבים ברחבי הארץ. עם פלטת סלטים מדהימה שרק ממנה ניתן לשבוע ומגוון עשיר של מנות ערביות משובחות, כבר שנים שאל באבור היא אחת הכוכבות של אזור הצפון.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
בין הסלטים שמוגשים לשולחן ניתן למצוא סלט חציל טבעי, כרובית בטחינה, חומוס, טחינה ירוקה, סלט טאבולה ועוד (35 שקלים לסועד ללא הזמנת מנה עיקרית ו-25 שקלים לסועד עם הזמנת מנה עיקרית), צוואר כבש ממולא, סינייה, קבב חלאבי עם עגבניות ועשבי תיבול ועוד (בין 60-120 שקלים למנה עיקרית).

בשורה התחתונה: במקום לעמוד בפקקים של ואדי עארה בדרך חזרה מהצפון, מוטב להעביר את הזמן בחברתו של קבב.

אל באבור. כביש ואדי עארה, צומת עין איברהים באום אל פחם. 04-6110691. לא כשר

פוקצ'ה. באדיבות המקום,
עם המשפחה או עם חברים/באדיבות המקום

הגושרים: פוקצ'ה

למה מחכים?
במוקד אליו מגיעים מטיילים ונופשים רבים בגליל, נמצאת המסעדה האיטלקית המלאה תמיד, פוקצ'ה במתחם גן הצפון. בתפריט- מבחר מנות לחובבי בצקים וכן מנות רבות של דגים, פירות ים ובשר. בקיצור, כל אחד יכול למצוא כאן מה לאכול, כיאה למסעדה שמכוונת לקבוצות סועדים גדולות ולמשפחות.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
סלט אנדיב והדרים עם סלק מוחמץ, תערובת עלים, גרעינים, גבינת כבשים ופרי העונה (35 שקלים), ניוקי עם לבבות ארטישוק, חמאה, פטריות ופרמז'ן (78 שקלים), פוקצ'ה ירקות פיקנטיים עם עגבניות, בצל, פלפל קלוי, פלפל חריף, קישוא, רוקט ומוצרלה (52 שקלים), פולנטה צרובה עם סינטה כבושה וגבינת כבשים על קרמל סלק (52 שקלים), אוסובוקו טלה בתמרינדי ודבש עם ירקות שורש על פירה (105 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: נקודת עצירה מועדפת אחרי טיול בטבע.

פוקצ'ה. מתחם גן הצפון, כביש 99, הגושרים. 04-690-4474. לא כשר

יונק חיפה. אפיק גבאי
קבב רומני במיטבו/אפיק גבאי

חיפה: יונק

למה מחכים?
מדי סוף שבוע עטים חובבי האוכל הרומני החיפאים אל מסעדת יונק ויוצרים התגודדות מחוץ למקום בפיק של ארוחת הצהריים. שושלות של משפחות, מסבים ועד תינוקות, לא מוותרים על ביקור סופ"ש במוסד שמעט מאד השתנה בו בעשרות שנות קיומו.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
אוכל רומני, כפי שאוכל רומני צריך להיות. סטייק לבן (45 שקלים), איקרה שמנגבים עם לחם לבן, הכי פשוט שיש (20 שקלים), קבב מתובל בתועפות שום (7 שקלים ליחידה), נקניקיית פטריצ'ן (25 שקלים), עגבניות מוחמצות (20 שקלים), דג מלוח (20 שקלים), קינוח בוואריה (18 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: נוסטלגיה משפחתית.

קפה גלידה יונק. קיבוץ גלויות 23, חיפה. 04-866-7929. לא כשר

סטייק בסוהו. בן יוסטר,
סטייק בסוהו/בן יוסטר

ראשון לציון: סוהו

למה מחכים?
על אף שהסוהו היא מסעדה ענקית למדיי, עדיין,
מדי ערב ,משתרך תור ארוך של תושבי ראשון לציון והסביבה שמוכנים להמתין כמה שנדרש בשביל השולחן שלהם. התפריט האינסופי שנע מסושי פשוט ועד סטייק אנטריקוט בנוסח אסיאתי מעיד על כך שכאן ל אחד יכול למצוא משהו ערב לחיכו.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
מדליוני פילה בקר בנוסח שנחאי על מצע קוביות בטטה ברוטב סלסה וטחינה (121 שקלים), פאד תאי עם אטריות אורז, ביצה, גזר, נבטים, טופו וכרוב (57 שקלים), סשימי טונה (45 שקלים), סוהו פוטומאקי עם סלמון סקין, אבוקדו ומלפפון (43 שקלים), דרגון בול עם בראוניז, שוקולד וקוקוס (58 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: המסעדה שהצליחה לפצח את הטעם הישראלי.

סוהו. משה בקר 15, ראשון לציון. 03-965-8395. לא כשר

נאפיס. באדיבות המקום,
הכי ישראלי שיש/באדיבות המקום

ראשון לציון: נאפיס

למה מחכים?
אם היו צריכים לזקק את הרעיון של רשת אוכל ישראלית, התהליך היה מסתכם ככל הנראה במקום כמו נאפיס. מסעדה שאפשר למצוא בה הכול מהכול, ובגודל עצום. החל מארוחות בוקר, דרך עסקיות משתלמות וכלה בתפריט ערב שחולש בערך על חצי עולם, מישראל ועד מקסיקו.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
חומוס עם טחינה וגרגרים (20 שקלים), חומוס בולונז (24 שקלים), מרק בשר (34 שקלים), מרק רגל (34 שקלים), פהיטס עם טורטיות וגוואקאמולה (54 שקלים), כבד על פירה עם ריבת בצל (46 שקלים), קבב מזרחי עם בצל מטוגן (42 שקלים), פילה סלמון במרינדת ג'ינג'ר ולימון עם שעועית ירוקה ופירה בטטה (58 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: תפריט שמציע משהו לכל אחד מבני המשפחה 24 שעות ביממה.

נאפיס. משה בקר 10, ראשון לציון. 03-9595550.לא כשר

אידי דגים. נמרוד סונדרס
מגוון מנות דגים ופירות ים/נמרוד סונדרס

אשדוד: אידי דגים

למה מחכים?
מוסד הדגים האשדודי מצליח כבר כמה עשורים לספק את הסחורה פעם אחר פעם עם אוכל עקבי וטוב שנע סביב מגוון רחב של מנות דגים ופירות ים.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
הרינג הולנדי (44 שקלים), סלט יווני (49 שקלים), קלמרי על הפלנצ'ה (49 שקלים), קלמארי ממולא פירות ים (120 שקלים), פאייה זוגית (240 שקלים), ברבוניות (110 שקלים), פילה לוקוס על פפרדלה (150 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: . פירות ים ודגים ברמה גבוהה ומחירים מתונים.

אידי. הבושם 6, אשדוד. 08-852-4313. לא כשר

טורט סטפניה. עומר מירון
ירושלים באווירה אירופאית, קפה קדוש/עומר מירון

ירושלים: קפה קדוש

למה מחכים?
קפה קדוש נפתח עוד בשנת 1967 ומאז עבר מספר גלגולים עד שהפך למוסד ירושלמי טרנדי ומעוצב להפליא באווירה מהנה. בסופי שבוע (החל מיום רביעי) מבחר העוגות והמאפים שמוגש בקדוש גדל אפילו רב מהרגיל וחשוב לדעת לא להתקרב לכאן אם אתם בדיאטה.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
כן, יש כאן ארוחות בוקר, צהריים וערב. והן מצוינות. אבל בקדוש, קודם כל מתמקדים במאפים והקינוחים: בריוש ריקוטה ותאנים (13 שקלים), בורקס תרד (15 שקלים), מאפה שוקולד חלבה (15 שקלים), הנפוליאון של מאיר (30 שקלים), אקלר קרם קפה (18 שקלים), קראנץ' תפוחי עץ (40 שקלים), קראנץ' פרג מבושל בחלב וגרידת תפוז (43 שקלים), פריס ברסט קרם נוגט (26 שקלים) ועוד ועוד.

בשורה התחתונה: שחיתות מתוקה עם פאסוןשל אירופה הקלאסית.

קפה קדוש. שלומציון המלכה 6, ירושלים. 02-625-4210. כשר

מסעדת עזורה. עומר מירון
חלום על פתיליות, עזורה/עומר מירון

ירושלים: עזורה

למה מחכים?
תיירים מהעולם ששמעו על המקום, ירושלמים אסליים וישראלים מכל קצוות הארץ פוקדים את עזורה ללא הרף וממלאים את התור האינסופי שבחוץ, תור שגם הרחבת המסעדה לא הצליחה להקטין. בסופו, אתם עתידים למצוא עצמכם מושבים יחד עם סועדים אחרים שאתם בכלל לא מכירים ואפילו ליהנות מזה. כי ככה זה כאן.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
מגוון מנות שפשוט קשה לבחור מהן ומתחשק להזמין את כל התפריט. סופריטו (60 שקלים), קובה אדומה (30 שקלים), חומוס (22 שקלים), קובה חמו (30 שקלים), אורז ושעועית (30 שקלים), תבשיל זנב שור (100 שקלים) ועוד.

בשורה התחתונה: עשו לעצמם טובה וותרו מראש על ההמתנה הלא הגיונית של שישי בצהריים.

עזורה. האשכול 4, ירושלים. 02-623-5204. כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסורתי בללו/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילת: ללו

למה מחכים?
אין הרבה מוקדים באילת שבהם אפשר ליהנות מארוחה טובה, בטח לא כאלה עם ותק של 40 שנה במקצוע. את ללו, המסעדה המרוקאית העממית והאותנטית, מגיעים סועדים מקומיים וכן תיירים יודעי דבר שיוצרים תור בשעות הצהריים העמוסות.

ההמתנה הסתיימה, מה אוכלים?
תפריט קבוע לצד מנות שמתחלפות מדי יום (כל מנה מוגשת לצד סלטים ולחם). בין המנות למשל- קציצות על האש עם בצל, מוח עגל בשום ופפריקה, עוף בכוסברה ופול ירוק, קציצות דגים ברוטב עגבניות ושום, דניס צלוי ועוד. טווח המחירים, בין 40-75 שקלים לסועד.

בשורה התחתונה: אווירה נעימה ולא פורמלית עם אוכל פשוט וטעים, הרחק מהאזור התיירותי והמלאכותי של העיר.

ללו. החורב 259, אילת. 08-633-0578. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully