וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טופו למתחילים: מלבי מצטיין במלבייה

16.7.2014 / 15:00

המלבייה, דוכן המלביה חדש בתל אביב, מציע אופציה ידידותית גם לטבעונים - מלבי עשיר מחלב שקדים במרקם מושלם ותוספות ממכרות

מלבי טבעוני במלבייה. ליהי שורש,
מלבי טבעוני במלבייה/ליהי שורש

נתוני פתיחה:

בשבוע האחרון נפתח בר מלבי חדש ליד שוק הכרמל. עידו גל ואבי אביטל, שני חברים מתקופת הצבא פתחו את המקום אחרי סיום התואר הראשון ואחרי שערכו מבחני טעימה לעוברים ושבים ברחוב והגיעו לגרסאות הסופיות. נכון, זה לא קינוח מפונפן, אבל בימים המשוגעים והמהבילים שעוברים עלינו, יש סיכוי שמלבי טבעוני וסמי עממי הוא זה שיביא את השלום בתוכנו. אמן.

בשולחן ליד:

אומנם יש פה שולחנות מעץ ושמשיות, אבל מלבי הוא קינוח שאוכלים בעמידה, וממילא עושה רושם שבמלבייה כבר הספיקו לצבור קהל לקוחות נאמן שמגיע לקחת טייקאווי. הקרבה לשוק הכרמל ולבר המנזר מביאה לכאן גם תיירים סמוקיי לחיים שחזרו מהים ומתעניינים במה שמוכרים כאן. לכו תסבירו להם באנגלית מה זה מלבי.

שירות ואווירה:

מקום קטן וחמוד, שאפילו הקרבה לפיח של אלנבי לא מצליחה להרוס לו את החינניות. עידו הבעלים קיבל אותי בחיוך, והסביר לי על כל הפרודוקטים שהיו על הדלפק, תוך שהוא קורא לעוברי אורח סקרנים לבוא ולטעום, ועל הדרך משכנע אותי לאכול את המלבי בכוס זכוכית במקום ולא בטייקאווי. השתכנעתי. לא אתן לאחוזי לחות לא אנושיים וטילים מרשעים להניס אותי הביתה. אני אראה להם מה זה עוצמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מלבי טבעוני במלבייה. ליהי שורש,
מלבי טבעוני במלבייה/ליהי שורש

מה אוכלים?

יש פה שתי אופציות: מלבי חלבי ומלבי טבעוני, מה שנקרא פרווה (מישהו פה הקשיב טוב טוב למרצה בקורס שיווק באוניברסיטה). המקור של הקינוח הוא מטורקיה שם הכינו אותו מחלב שקדים, והוא מוגש גם היום בהרבה מקומות בגרסתו נטולת הלקטוז. זה אחד הקינוחים הטבעונים השווים, רק חבל שהוא סובל מיחסי ציבור כושלים ששמים אותו בשורה אחת עם סברינות מאולמי בונבון ובשיפודיות עם תמונות של רבנים על הקיר. אבל לא עוד!

פה במלבייה לקחו את גרסאת הפרווה שלרוב עשויה ממים או במקרה הטוב מחלב קוקוס בתוספת קורנפלור, והחליפו אותה בחלב סויה וקרם קוקוס עשיר. המרקם של המלבי מושלם, הוא לא מתוק מדי ובינינו אין סיכוי שתרגישו בהבדל בינו ובין הגרסה החלבית. אם במלבי עצמו אין הרבה מקום לחידושים, בתוספות וברטבים ניסו לצאת מהשגרה, וליד הסירופ האדום הקלאסי ומי הורדים תמצאו גם סירופ וניל וקינמון, לימון והל ורוטב קרמל. בתוספות מגישים כאן קוקוס ובוטנים שגרתיים, ולצידם אגוזי לוז מסוכרים עם סכנת התמכרות קשה וקראמבל עוגיות שכרגע מגיע רק בגרסה עם חמאה, מה שאומר שטבעונים חוסכים פה קצת קלוריות וזה לא דבר רע. עוד מגישים פה רימונדה ולימונדה בחמישה שקלים וכרטיסית ניקוב של מועדון "המלביסט המתמיד" שתזכה אותכם במלבי שמיני חינם.

מחיר:
10 שקלים

ציון מסכם:
8

שורה תחתונה:

למרות שזה מרגיש קצת כמו גימיק של קיץ לתל אביבים בועתיים ונטולי דאגות, זה עובד.

מדד הטבעונות: 3

מדד הטבעונות. SHUTTERSTOCK, מערכת וואלה! NEWS
מדד הטבעונות/מערכת וואלה! NEWS, SHUTTERSTOCK

המלבייה. רחוב גדרה 28, תל אביב. צמוד למנזר. טלפון: 077-4326051. שעות פתיחה: 11:00-02:00

*המשיכו להתעדכן גם באינסטגרם שלנו walla_food

עוד ביקורות אוכל טבעוני:
טנאת: המסעדה האתיופית שתפתיע אתכם
אנסטסיה: בית הקפה שהוא יקיר הטבעונים
וניליה: גלידה טבעונית זה טעים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully