וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוהי יפו, ילדה, זוהי יפו: סיור טעימות

19.8.2014 / 11:00

כנאפה במגוון טעמים, פיש אנד צ'יפס מדגי ים טריים, נקניקיות בעבודת יד , טברנה שמייבאת פיתות מיוון ומסעדת אבטליון שממשיכה לפעול לזכרה של דפנה בר ציון - סיור טעימות מהפינות הנסתרות של יפו

מבחינה מוניציפלית יפו היא אמנם חלק מתל אביב, אבל יש לה אישיות משל עצמה. הרכב האוכלוסיה המגוון, עתיק לצד חדש, שוק הפשפשים, הנמל, מתחם נגה ועוד אזורים רבים יוצרים פסיפס תרבותי שבא לידי ביטוי גם בצורה קולינרית. הפעם החלטנו לוותר על החומוס והשיפודים (המעולים, יש לציין) שיש ליפו להציע והלכנו על אוכל קצת אחר: כנאפה, דגים טריים, טברנה יוונית, תפריט ים תיכוני ונקניקיות גורמה. סיור קולינרי מהפינות הנסתרות של יפו.

כנאפה נגה

דני פיליפס, בן לאב אנגלי ואמא ישראלית עלה ארצה לפני 7 שנים. את הכנאפה הראשונה שלו טעם בדלית אל כרמל והתאהב מיד. הוא לקח את הנושא כפרויקט, טייל עם חברים ברחבי הארץ וניסה להבין איפה קיימים חומרי הגלם הטובים ביותר לכנאפה המושלמת. לפני שנה עשה פיילוט בנמל יפו, למשך ארבעה חודשים הוא פתח פופ-אפ בו הוגשה רק הכנאפה הקלאסית המתוקה, בהמשך פיתח טעמים נוספים, ואז החליט לפנות גם לקהל הטבעוני, כשהציע גם כנאפה עם קרם קוקוס במקום הגבינה. את הכנאפה בנגה פתח בסוף ינואר, ואז הגיע הרעיון להגיש גם כנאפה מלוחה, "זה המקום הראשון בארץ שעושה את זה" מספר לנו דני בגאווה. פיליפס גם הצליח למצוא את המתכון שיהפוך את הכנאפה המתוקה ללא מתוקה מדי. "כנאפה יכולה להיות דבר כל כך מתוק שאפשר להשתכר רק מהמתיקות שלה" הוא אומר. אז כאן עושים אותן קצת פחות מתוקות, ונותנים את האופציה להמתיק אותן עם מי סוכר, לפי הטעם האישי, וכך אפשר להמשיך לתפקד גם אחרי כנאפה שלמה.

כנאפה נגה

כל הכנאפה במקום מוכנות ללא צבעי מאכל, במתיקות מעודנת, ועם מינימום של שמן. הכנאפה הקלאסית היא המבוקשת ביותר, אבל יש גם כנאפה חלבה, קוקוס, קינמון ועוד. את כל המתוקות אפשר לעשות גם טבעוניות עם קרם קוקוס במקום גבינה. בגזרת המלוחים יש כנאפה שקשוקה עם ביצת עין וגבינות, כנאפה ירוקה עם גבינה צ'רקסית, תרד וקשיו. ויש גם אחת טבעונית מלוחה עם בטטה וטחינה ירוקה. יש גם מלבי טרי שנעשה במקום, רגיל או טבעוני.
מוכרים כאן גם כנאפה קפואות לקחת הביתה, להכין בתנור (15-20 דקות). הכי חשוב בכנאפה זה לאכול אותה ברגע שהיא יוצאת מהתנור, פיליפס מבקש להדגיש.

כנאפה נגה, רוחמה 8, מתחם נגה, יפו. 03-5252818. ראשון-חמישי: 11:30-23:30, שישי: 09:00-16:30, שבת: 20:30-23:30. כשר

החנות של הדייגים

"החנות של הדייגים" קיימת כבר שנים רבות בנמל יפו, זה המקום אליו מביאים הדייגים את כל מה שהצליחו לדוג באותו יום, ומכאן משווקים הדגים לחנויות ולשוק. לאחרונה התחילו למכור במקום מנות של "פיש אנד צ'יפס" דגי ים מטוגנים בתוספת צ'יפס. "חיפשנו דרך להחזיר את נמל יפו קצת אחורה לתקופה שהיינו ילדים, שאנשים היו באים לנמל בבוקר והדייגים היו מוציאים את הסחורה שלהם החוצה. רצינו לעשות משהו אותנטי שיחזיר את נמל יפו לימים היפים, מנות זולות שיאפשרו לכל אחד לאכול פה. אנחנו רוצים להישאר בפשטות, לא מעוניינים לגדול או לעשות מזה מסעדה, אלא טייק אווי של דגים מטוגנים עם מלח ולימון". מספר לנו אריה כהן הבעלים, יחד עם שותפו זקי זיינהב. עוד דבר שחשוב לאריה להדגיש זה הדו קיום במקום - שותפות של ערבים ויהודים, במטרה להראות שהדו קיום קיים גם בעסקים, ושיפו זו עיר של חיים משותפים, פשוט אי אפשר אחרת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

החנות של הדייגים

הדגים שמוגשים כאן תלויים בסחורה שהדייגים מביאים בכל יום. כרגע זו בעיקר העונה של הברבוניות, הפלמידות והסרטנים. בקרוב תתחיל עונת האינטיאס.
אפשר ליהנות כאן מ-300 גרם של מבחר דגי ים טריים (29 שקלים), 300 גרם ברבוניות (39 שקלים) שרימפס וקלמרי מטוגנים (35 שקלים). תוספת צ'יפס במחיר 10 שקלים. ילדים יוכלו לקבל פילה דג ללא עצמות או ממנת פירות ים.

החנות של הדייגים, נמל יפו, 03-5281671. ראשון-שבת: 03-5281671. לא כשר

אבטליון

מסעדת אבטליון נפתחה על-ידי דפנה בר ציון ז"ל. פגשנו את דפנה יום לפני שנרצחה לראיין אותה על המקום לצורך הכתבה. היא הגדירה את אבטליון כבית מלאכה לאוכל ומוזיקה. גולת הכותרת מבחינתה הייתה המיקום - השוק היווני. זהו המתחם שממוקם צפונית לשוק הפשפשים, שעד לא מזמן היה חורבה, מלאת בוץ ושלוליות. בחודשים האחרונים המקום עבר סדרת שיפוצים ודפנה שמה לעצמה מטרה להיות הראשונה שמגלה את המקום.

כרגע המקום מתפקד כבר-מסעדה שכונתית, מקום רומנטי לדייטים, עם הופעות של אמנים שונים, ערבי הקראות שירה ועוד. בר ציון בעצמה הייתה זמרת וכל עובדי המקום הם אמנים מתחומים שונים. מסעדת אבטליון תמשיך לפעול גם לאחר מותה של דפנה, ובהמשך מתוכננים להערך שם אירועים לזכרה.

אבטליון

את התפריט של אבטליון בנתה דפנה בעצמה. את סגנון האוכל היא הגדירה ים תיכוני קליל וצעיר. תמצאו שם מנות כמו רול סופלקי (28/42 שקלים), סלט השוק היווני (48 שקלים) פילה דניס צרוב על הפלאנצ'ה (72 שקלים) ועוד. בנוסף מוצעות סעודה צמחונית (68 שקלים) טבעונית (68 שקלים) או בשרית (79 שקלים) הכוללות 5 מנות ומתאימות לחלוקה. ארוחות בוקר מוגשות לאורך כל היום.

אבטליון, פנחס בן יאיר 3 פינת שמעון הצדיק 18. 03-6091444. ראשון-שבת 10:00-01:00. לא כשר

אלבי בר

אלבי בר ומסעדה יוונית נפתחה לפני כמעט שנה בשוק הפשפשים. פירוש השם אלבי בערבית זה הלב שלי והסיבה שהמקום נקרא כך היא כיוון שהוא ממוקם בלב השוק. המקום מציע מבחר גדול של סוגי אוזו לצד מאזטים ומנות יווניות. את הפיתות שמוגשות במקום אין להשיג בשום מקום בארץ, הן מיובאות במיוחד מיוון. שלום, בעלי המקום מספר שניסו לייצר את הפיתות במאפיות בארץ, אבל זה פשוט לא יצא אותו דבר. לאורך כל היום מתנגנת במקום מוזיקה יוונית והרעיון לייצר טברנה אמיתית ממש כמו ביוון.

אלבי בר

באלבי בר מלבד תפריט אלכוהול, ובעיקר אוזו מרשים תמצאו תפריט מאזטים עשיר המציע 20 סוגי מאזטים, ומגוון מנות אותנטיות מהמטבח היווני, ביניהן: פארסו יוגורט - לביבות כרישה ותפו"א על מצע יוגורט עיזים (49 שקלים), גירוס יווני - שווארמה פרגית וחזה עוף על מצע פיתה יוונית (66 שקלים), מוסקה יוונית - חצילים במילוי בשר בקר ורוטב עגבניות (56 שקלים) ועוד. בשעות הבוקר מוגשות במקום ארוחות בוקר ובצהריים ארוחות עסקיות.

אלבי בר, עולי ציון 6, שוק הפשפשים, יפו 077-4417072. ראשון-חמישי: 08:00-00:45, שישי: 08:00-18:00, שבת: 07:30-00:45.

פורט 19

לאלן טלמור יש כבר 14 שנים מפעל לנקניקיות בראשון לציון. במשך שנים הוא מייצר נקניקיות ומשווק למסעדות, ברים ובתי קפה רבים בארץ. עד שלפני שנה החליט אלן שהוא רוצה לפגוש את הלקוח שלו פנים מול פנים. הוא פתח דוכן נקניקיות גורמה בעבודת יד העונה לשם "פורט 19" בהאנגר בנמל יפו. המקום זכה להצלחה (בעיקר בסופי שבוע) ובימים אלה פתח אלן סניף נוסף של ברחוב שלמה המלך 2 בתל אביב.

פורט 19

אלן מייצר 18 סוגים של נקניקיות גורמה, בין הנקניקיות בפורט 19: נקניקית טלה בסגנון אירי (29 שקלים), נקניקית ציידים דרום אפריקאית מבשר וכבש (29 שקלים), נקניקית עוף מעודנת לילדים (26 שקלים) ועוד.הנקניקיות הטריות נצלות במקום על הפלנצ'ה ומוגשות בלחמניות לצד יחד עם כרוב כבוש, חרדל וקטשופ. ניתן גם לקנות נקניקיות להכנה בבית.

פורט 19, שוק האוכל בנמל יפו. ראשון-שבת 11:00-22:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully