וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומלצי וואלה! לראש השנה תשע"ה

17.9.2014 / 18:44

אבי אפרתי בוחר עבורכם את היינות הכי מוצלחים שיעשו את המעבר לשנה החדשה חלק יותר ומפרגן על הדרך לתעשיית היין המקומית

סטייק יקבי כרמל.
סטייק יקבי כרמל
בכל קטגורית מחיר מ-65 ועד למעלה מ-150 שקלים תמצאו יינות ראויים עד ראויים מאד, שמספקים ביחד תמונה המשקפת את יסודותיה החיוביים של תעשיית היין המקומית

מספר כללים הנחו את הרכבת רשימת מומלצי היין של וואלה! לראש השנה תשע"ה. ראשית, כל היינות ישראליים. זה הזמן לפרגן לתעשייה המקומית, שנמצאת במאבק הישרדות לא פשוט. שנית, מדובר ביינות שיצאו בחודשים האחרונים או לקראת החג בלבד (ולא כאלו שנמצאים על המדפים בחנויות זמן רב).

מכיוון שמטרת הרשימה להיות נגישה לקהל הרחב, רוב היינות כאן שייכים לקטגוריית מחירי הביניים. היקרים יותר, בהם בעצם כמה מיינות הדגל של מספר יקבים, לא נכללו בה. הם נסקרו או ייסקרו במדור זה בעתיד. כדי לאפשר חשיפה גם ליקבים קטנים, מוכרים פחות, הוחלט שכל יקב ייוצג ע"י בקבוק אחד בלבד. זה לא בדיוק הקל על חייו של מרכיב הרשימה. ההתלבטות לא הייתה קלה כלל ומספיק בקבוקים מוצלחים במיוחד נותרו בכאב מחוץ לרשימה. זו, לפיכך, איננה רשימת הבקבוקים הכי טובים בערכים מוחלטים שתמצאו על המדף. מאידך, בכל קטגורית מחיר מ-65 ועד למעלה מ-150 שקל תמצאו יינות ראויים עד ראויים מאד, מיקבים גדולים ומתועשים כקטנים ונחבאים, שמספקים ביחד מעין תמונה קבוצתית המשקפת את יסודותיה החיוביים של תעשיית היין המקומית, ערב ראש השנה תשע"ה. היינות מופיעים בסדר עולה, על בסיס מחירם.

שנה טובה!

לחיים!

מדבר, דרומי לבן 2013 – 65/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדבר, דרומי לבן 2013 – 65

הגרסה השנה האחרונה של יקב מדבר ליין ה"סמיון-סוביניון" שלהם מהשנתיים האחרונות. אל זני הסמיון והסוביניון בלאן נוספו שנין בלאן, ויונייה ושרדונה שמוסיפים יחדיו עוד ממדים. יין רענן, חד ומדויק שמצליח לספק המון איכויות ואופי במעט כסף. מומלץ בחום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הרי גליל, אלה 2012 – 70 שקל

כמו בכל השנים האחרונות, את משבצת היין הזול, חסר היומרה והראוי לוקח בקלות היקב הצנוע והסימפטי מהגליל העליון. "אלה 2012" הוא בלנד פירותי וחביב של סירה, ברברה ופטי ורדו, שמספק את הסחורה ויותר מזה.

ויתקין מסע ישראלי אדום 2013 – 75

בלנד אדום פשוט ומקסים (קריניאן, סירה וקברנה פרנק) מיקב בוטיק השומר על מובחנות ואיכות מיום הקמתו. די הרבה יין בלא המון כסף. יין עם מגע ים תיכוני ברור וגוף בינוני שיחזיק היטב אפילו ארוחת בשרים.

כרמל, סינגל ויניארד, כרם קאיומי ריזלינג 2013 – 75

כמעט עוול לפתוח את הריזלינג הזה. מפתה מאד להטמינו לאחסון בן שנתיים-שלוש, שייטיב להעמיק את טעמיו. בכל זאת, הריזלינג החדש של כרמל מכרם קאיומי, בדיוק כמו קודמו מלפני שנתיים, הוא עונג צרוף. התוצר הישראלי הקרוב ביותר לריזלינג של אלזס/גרמניה. תמורה פצצתית לכסף.

כישור, רוזה 2013 – 75

רוזה ישראלי שונה מאד מהמקובל בתעשייה. יין שנזהר ממתיקות, נהנה מחומציות טובה מאד ומספק המון אופי ויופי של תמורה לכסף. מהיינות היותר מהנים שתוכלו להעלות על שולחן החג או בארוחה שביום המחרת.

צ'ילאג, גוורצטרמינר 2013 – 75

ה"גוורצט" החדש של יקב הבוטיק צ'ילאג הוא לבן OFF DRY קרי, יין עם מתיקות קלה שאיננו מתוק דיו כדי להיקרא 'חצי יבש' אך בוודאי אינו יבש. ארומאטי מאד, שמח, קל, מדויק ונקי. אנטיתיזה לסוכריות ההן, שהפכו להיות תו התקן המצער של הזן בישראל.

מאיה, מארה לבן 2013– 79

בלנד לבן ראוי, על בסיס מרסאן ופרנץ' קולומבארד, של יקב הבוטיק החדש, שחרט את האוריינטציה הים תיכונית על דגלו. פרי טוב, יובש נאה, חומציות מאוזנת, מורכבות לא רעה בכלל. יין חמוד בהחלט.

עגור, קסם 2011 – 84

בלנד בורדולזי (קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו) שמספק אלטרנטיבה מקסימה, מלאת אופי, למקביליו המקומיים, שרובם יקרים יותר וטובים פחות. פרי נפלא, טאנינים רכים ורמת מורכבות מפתיעה מאד יחסית לתמחורו המתון; מן הסתם הודות לעובדה ששוחרר לשוק לאחר התיישנות בבקבוק.

שטרן, סירה 2012– 90

יין סירה דרום צרפתי טוב, שמחבר היטב מידה של איפוק ביחד עם מגע תיבול רב נוכחות. יין שיחזיק בגאון ארוחת סטייקים. מהאופציות האדומות היותר טובות בשוק המקומי בפחות ממאה שקלים.

טפרברג, מרלו רזרב 2011.-99

אחד האדומים היותר מוצלחים ששוחררו לקראת החג הזה נהנה מפרי יוצא מן הכלל, רכות משכנעת ואיזון ראוי. זה יין שמצליח, באופן נדיר למדי, במשימה קשה: הוא מסוגל לקלוע לטעם הקהל הרחב מחד ולשכנע אנינים ומנוסים מאידך. אין להקל ראש בכך. מהאופציות האדומות המקומיות היותר מוצלחות בקטגוריית "עודף ממאה".

רמה"ג, ירדן T בריבוע 2009– 100

יין מתוק מחוזק (18% כוהל בנפח) בסגנון פורט, על בסיס זני טוריגה נסיונל וטינטה קאו (המזוהים עם פורטוגל). יין מלוטש ואלגנטי שתפקידו בכוח ללוות שוקולד (כולל עוגות ומוסים) וגבינות, בכוסית קטנה לאחר הארוחה.

רקנאטי, מרלו כרם מנרה 2011 - 110

במרלו הישראלי החדש, שהיין הזה מיטיב לייצגו, יש עומק, מורכבות, דיוק ואיפוק; להבדיל ממוחצנות יתר, עגלגלות ופתיינות יתר. הלוואי שיותר יקבים ירשו לעצמם להפיק יינות מרלו מהסוג הזה. כנראה המרלו הישראלי הטוב ביותר.

קסטל, פטיט קסטל 2012– 129

זהו יין הבסיס של יקב הבוטיק הותיק והמצוין מהרי ירושלים. בלנד המשלב קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו וקברנה פרנק, שמשלב פרי מצוין בעץ מלא נוכחות אך לא מוגזם. אלגנטיות רבה, טאנינים רכים ואיכויות של יין הרבה יותר יקר מתו מחירו הנקוב.

דלתון, סינגל ויניארד, כרם אלקוש שיראז 2012 -141 שקל

יש לו, ליקב דלתון, יכולת מרשימה למדי לעשות יינות 'עולם חדש' ראויים, כאלו שגם אוהדים מושבעים של יינות קלאסיים ידעו להעריך ואפילו ליהנות מהם. כזהו השיראז החדש, 2012, מכרם אלקוש. לגמרי שיראז אוסטרלי עתיר פרי ואלכוהול (15%) אבל מלא רכות, לא מניפולטיבי, חנפני רק מעט ומה-זה טעים. יופי של יין שמצדיק בעליל את קפיצת המדרגה בתמחורו.

פלם, קברנה סוביניון רזרב 2011 – 169 שקל

כמו כמעט תמיד, יינות סדרת הרזרב של יקב הבוטיק האיכותי פלם הם מהטובים בקטגוריית המחיר (הלא זולה כלל) שלהם. 169 שקל אינם מעט כסף אבל היין המוצלח במיוחד הזה מספק את הסחורה. יש בו פרי נהדר, נגיעת תיבול עדינה, מורכבות רבה ויותר מכל: משהו מוחזק, להבדיל ממתפרץ. 169 שקל שמספקים תמורה לא פחות טובה מיינות דגל של יקבים אחרים בלמעלה ממאתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully