וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשי על הבירה

רותי שטיינברג

22.8.2010 / 12:45

שני ברים חדשים בתל אביב עושים קאמבק למילה "מסבאה" ושמים את הבירה על ראש שמחתם. קרלה המלצרית כבר שם

אביר

אביר היא מסבאה עם גב היסטורי, שמכוונת לאווירת ארץ ישראל הישנה והטובה, לימים שבהם השמות על הרחובות היו אנשים בשר ודם. סיפור המעשה של אביר מתחיל בחיטוט ארכיוני שערכה חברת "טמפו" לכבוד חגיגות 60 שנה למדינת ישראל. אנשי החברה נתקלו בסיפור על מבשלת בירה שנשאה את אותו השם, שהוקמה בנתניה ב-1952 ונסגרה בשנות השמונים, ושאבה את ההשראה מבירות שנמכרו בארץ בתקופת המנדט ופנו לקהל הבריטי. במחווה לבירה המקורית של אביר, שקיבלה את שמה מהמשפט האנגלי השגור "give me a beer", טמפו החלו לייצר בירת בוטיק הנושאת את אותו השם. התוצאה היא בירה קלילה ומתקתקה אבל חזקה עם טעם מאוד ייחודי.

את הבירה, שמצריכה תנאי תחזוקה קפדניים של טמפרטורה נמוכה במיוחד, ניתן כרגע ללגום רק במסבאה שהוקמה לכבודה ברחוב דיזינגוף בתל אביב, בשיתוף עם שתי קבוצות שמשחקות תפקיד בחיי הלילה התל אביביים - קבוצת "קלרה", ו"תמוז" מצד אחד וקבוצת "סאבלט" ו"בובה מארה" מצד שני. לצד הבירה, שמוגשת בכוסות של רבע (22 שקלים), שליש (27) או חצי (34) ליטר, מוצע תפריט משופע מנות שניתן לחלוק, שמתחלף מדי יום בכל יום ויתומחר לפי משקל. בין המאזטים המתחלפים: קוביות דג מטוגנות (23 ל-100 גרם), סינטה צרובה (28 ל-100 גרם), טבולה עדשים (18 ל-100 גרם) ומגוון מנות המוגשות במיני-פיתות עם שווארמה, קבב, מיקס ים ועוד (36). בהמשך לרוח הנוסטלגית, על פס הקול במסבאה חולשים שירים ישראליים.

אביר – מסבאה ישראלית. דיזנגוף 342, תל אביב.

וויצ'ווד

עד מהרה החלל ששימש את בר היין בנימין, ועוד קודם את מסעדת תהל, החליף בעלים והפך למסבאה עם שורשים איריים ובריטיים, בשם וויצ'ווד. זהו גם שמה של המבשלה הבריטית שעומדת מאחורי המסבאה החדשה. מיכה שוורץ, איש עסקים שלוקח את צעדיו הראשונים בעסקי ההסעדה והאירוח, צירף אליו את השף הדר מצקין, חובב אלכוהול למרחקים ארוכים, ויחד הם הגיעו למסקנה המתבקשת: יש מספיק ברי יין בנחלת בנימין, מותר ואפילו רצוי לחרוג מהקו. כאן, לעומת אביר, מכוונים לשמחת חיים אירית מהזן סמוק הלחיים.

על הבר שורה סדורה של 10 ברזי בירות, אף אחד מהם הוא לא גולדסטאר או טובורג. תמצאו כאן הובגובלין, לונדון פרייד, בלהייבן, בקס, מרדסו (10%) ועוד. הבירה נמזגת בכוסות של חצי ליטר ומחיריה נעים בין 27 ל-34 שקלים. המגוון הרחב מאפשר מרחב תמרון לכל חובבי הבירות, כהות, בהירות, מעורפלות, חזקות ומתוקות. לצד הבירות תפריט בהשפעת הבירה ומטבח בריטי: פיש אנד צ'יפס ברוטב איולי ורוטב סלסה (39 שקלים), פשטידת לחם בבצל, גבינת רוקפור ושמנת (29), מיקס פירות ים מטוגן (49), מיקס נקניקיות על מצע כרוב מעושן בבייקון (49) ספריבס ברוטב ברנדי, פורטבלו ושמנת (65), אנטרקוט ברוטב בירה, שמנת וורסטרשייר (89) ומנות נוספות.

מדי יום החל מ-19:00, מוצע ליושבים על הבר דיל הכולל בירה מהחבית ללא תחתית ומנה לבחירה מהתפריט ב-99 שקלים.

וויצ'ווד. נחלת בנימין 30 (פינת רח' קלישר), תל אביב. 03-5168410

  • עוד באותו נושא:
  • בירה
  • ברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully