וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורי ומרתק: יינות סימצ'יץ מסלובניה

31.7.2013 / 16:57

תשכחו מכל מה שאתם מכירים על יין. אבי אפרתי לוגם את יינות יקב סימצ'יץ' מסלובניה ומתרגש לגלות יינות מרתקים ומקוריים, שמספקים תמורה נהדרת לכסף

טעימת השבוע מוקדשת ליינות יקב סימצ'יץ' מסלובניה, המיובאים לאחרונה לארץ על ידי גי'אקונדה. יקב סימצ'יץ'(Simcic), אותו מוביל היינן מריאן סימצ'יץ', ממוקם בדרום מערב סלובניה, ממש על הגבול עם חבל פריולי, איטליה. חלק מכרמי סימצ'יץ' ממוקמים בסלובניה וחלקם באיטליה.

יינות סימצ'יץ' מרתקים. הם שונים לגמרי מכל מה שאתם מכירים על יינות מאותם זנים בארצות ואיזורי יין אחרים. יותר מכל מדובר, בעיני, ביינות של אדמה. מרחרחים אותם, עוד בטרם טעימה, ומרגישים את הקרקע. חשים באדמה, בבוץ, באבק. נדירות הפעמים שהאדמה כל כך נוכחת ביינות באף ולאחריו גם בחיך.

אלו יינות אופי. רובם אינם משחררים לחיך מרבצי פרי אינסופיים. הם מורכבים, קשוחים משהו, מורכבים מאד. כמה מהם, האף שהינם לבנים יבשים, מתאימים לליווי בשרים, אפילו מבקר, ואינם מומלצים ללגימה כשהם קרים. דווקא טמפרטורה גבוהה מעט יותר מזו המקובלת בלבנים משחררת מהם את מלוא האיכויות.

יתרון טרומי יוצא דופן של יינות סימצ'יץ' טמון במקדם ה-Value for money שלהם. רובם, בכל קטגוריות האיכות והעלות, מספקים תמורה יוצאת דופן למחיר. הרקע לכך הוא, כנראה, עובדת היותה של סלובניה ארץ שמשמעותית פחות יקרה מספקית הלבנים הקלאסית של העולם הישן – צרפת; כמו גם מאוסטריה או גרמניה.

הסקירה הנוכחית מתייחסת ליינות המיובאים ארצה נכון לעכשיו, השייכים לסדרת הבסיס ולסדרת הביניים של סימצ'יץ', המתומחרות ב-100 ו-140 שקלים. בסדרת "אופוקה" היוקרתית, המקבילה הסלובנית ל"גראנד קרו", שצריך לקוות שתגיע אף היא ארצה בהקדם, יינות פלאיים ממש במחירים שלא ייאמנו. יותר משווה לשים לב ליינות סימצ'יץ'. הם לא דומים לשום דבר שאתם מכירים. לחיים!

סימצ'יץ', שרדונה 2011

Simcic, Chardonay 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה, חלקם מאיזור קוליו (COLLIO) באיטליה וחלקם מברדו (BRDO) בסלובניה. התיישנות בת 8 חודשים על השמרים במיכלים. צבע זהוב. באף פרחים ופירות יבשים. גוף בינוני.

כמה? 100 שקלים

הכי מתאים ל: ראשונות על בסיס פירות ים.

דבר המבקר: יין פרחוני, נעים מאד, פירותי (לימון ואפרסק), עם חומציות טובה, מעט מינרליות. אלגנטי, קיצי וחביב.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בשלוש מילים: סימצ'יץ', הנה האפריטיף.

סימצ'יץ', סוביניונז 2011

Simcic, Sauvignonasse 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניונז מכרמים בני 20-40 שנה מאיזור קוליו ((COLLIO שבאיטליה.. סוביניונז הוא הכינוי החלופי לענבי "פורלאנסקי טוקאיי", אותו נאלצו יינני סלובניה לאמץ לאחר מאבק משפטי עם ייננים הונגרים שנסב סביב שמו של העינב. התיישנות בת 8 חודשים במיכלים. צבע צהוב-זהוב. באף פרחים ופרי בשל. גוף בינוני נוטה למלא.

כמה? 100 שקלים.

הכי מתאים ל: מנות פתיחה על בסיס ירקות, פסטות ודגים (טרטר).

דבר המבקר: בחיך בולטים פרי צהוב ומעט מינרליות. בולטת גם ההתפתחות של היין על החיך. להלכה, כולה יין בסיס נטול יומרה. למעשה, הרבה יותר. כאן מתחילים להרגיש את המגע האחר של יינות סימצ'יץ', זה שעושה אותם אטרקטיביים כל כך.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בשלוש מילים: מתחיל להיות מעניין.

סימצ'יץ', פינו גריג'יו 2011 סיבי

Simcic, Pinot Grigio 2011 Sivi

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי פינו גריג'יו, מגפנים בנות 9-26, מאיזור קוליו באיטליה וברדה בסלובניה. 8 חודשי התיישנות במיכלים. צבע זהוב כתום. באף פרחים, פרי ותבלינים. גוף מלא.

כמה? 100 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פירות ים ובשרים לבנים. אוכל אסיאתי לא חריף.

דבר המבקר: שער הכניסה ליינות הלא סטנדרטיים של מריאן סימצ'יץ' מתחיל כאן. תשכחו ממה שאתם יודעים על פינו גריג'יו. היין הזה אחר לגמרי. מורכב, שמנוני, עשיר, מינרלי, עם נגיעה ברורה של מרירות. חוץ מזה, מתחילים להרגיש את האדמה ביין. בבירור.פינו גריג'יו נהדר, שיכול לסחוב כמעט כל אוכל למעט בשר אדום ובשר טלה. תמורה מצוינת לכסף. פוטנציאל התיישנות בן עשר שנים.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: מטובי יינות הפינו גריג'יו בשטח.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

סימצ'יץ', ריבולה סלקציה 2009

Simcic, Ribolla, Selekcija 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: לבן יבש על בסיס 100% ענבי ריבולה ג'יאלה מאיזור ברדה, מגפנים בנות כ-50. לאחר הבציר מועברים הענבים לתסיסה ספונטנית, על שמרים טבעיים, עם הקליפות, במיכלי מעץ אלון. לאחר חצי שנה מופרדות הקליפות מהיין, שממשיך להתפתח 18 חודש בחביות בנות 500 ליטר ועוד כחצי שנה בבקבוק. צבע זהוב עכור. אף אדמתי, מאובק, מורכב מאד. גוף מלא.

כמה? 140 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, בשרים לבנים ואפילו בשר אדום (קרפצ'יו או בשר מבושל; לא סטייק).

דבר המבקר: המפגש הראשון עם היין הזה מהמם הן את האף והן את החיך. כמעט ואין נוכחות לפירותיות ו/או ארומות במובן המקובל. זה יין של אדמה, שמדהים לגלות כמה היא נוכחת בו, הן כשמרחרחים והן כשמגלגלים בחיך. דחוס, מורכב, מינרלי מאד, נקי. יין אופי ייחודי, יוצא מן הכלל, שבניגוד ליינות לבנים בדרך כלל, לא אמור להילגם קר. ליגמו אותו בטמפרטורה שקרובה יותר לטמפרטורת החדר.

תמורה לכסף: 5/5 (נדירה).

בתשע מילים: לא מכיר יין לבן שמעניק תמורה כזו במחיר כזה.

סימצ'יץ', סוביניון בלאן סלקציה 2009

Simcic, Sauvignon Blanc Selekcija 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מגפנים בנות 12-33, מאיזורי קולויו וברדה. הענבים עברו תסיסה אלכוהולית במיכלי אלון פתוחים, במגע עם הקליפות, למשך שבוע. 12 חודשי התיישנות במיכלי אלון אלו ועוד חצי שנה בבקבוק. היין בוקבק ללא תהליכי סינון. צבע זהוב עכור. באף תבלינים, פרחים ואפילו טבק. גוף מלא.

כמה? 140 שקלים

הכי מתאים ל: מולים, צדפות, גבינות.

דבר המבקר: גם כאן, כדאי להשאיר בצד את כל מה שאנחנו מכירים על סוביניון בלאן, זה שאנחנו כל כך אוהבים מעמק הלואר. לא אותם פרחים, לא אותם פירות ובנוסף, נוכחות האדמה כל כך חזקה, שהיין מרגיש אחרת לגמרי. גם כאן, כמו ביין הריבולה שתואר ממעל, הקרקע – אבק ובוץ ממש – דומיננטיים מאד באף ובחיך. סוביניון בלאן אחר לגמרי, מצוין ממש.

תמורה לכסף: 4.5/5.

בחמש מילים: סוביניון בלאן, לא מה שחשבתם.

סימצ'יץ', לבן, סלקציה 2008 תאודור

Simcic, Belo, Selekcija 2008 Teodor

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש המורכב מ-60% ענבי ריבולה גי'אלה, 20% פינו גריג'יו ו-20% סוביניונז; מגפנים בנות 25-56 שנה. כל אחד מזני הענבים עובר ויניפיקציה בנפרד. הריבולה גי'אלה מתיישן במיכלי עץ וחביות גדולות. הסוביניוז במיכלי עץ גדולים והפינו גריג'יו בחביות באריק; כל אחד מהם למשך 22 חודשים. הם מעורבבים ללא סינון. צבע זהוב עכור. באף פירות, פרחים, מעט טופי ו-וניל.

כמה? 140 שקלים

הכי מתאים ל: עוף, ברווז, שרימפס. וצדפות.

דבר המבקר: יין מורכב מאד, שממש ניתן לחוש בריבוי הרבדים שלו. פירותי, אבל בדומה לקודמיו, אדמתי עד מאד. אינטנסיבי, דחוס, אלגנטי מחד אבל קשוח מאד מאידך. מיועד ללוגמים מנוסים. נהדר. גם אותו יש ללגום בטמפרטורה גבוהה יחסית.

תמורה לכסף: 5/5.

ב-12 מילים: אם אתם בעניין של לבנים מורכבים, לא מתחנפים, שימו יד על ארגז.

סימצ'יץ', פינו נואר סלקציה 2009

Simcic, Pinot Noir Selekcija 2009

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי פינו נואר מגפנים בנות 13-36 שנה באיזור קוליו וברדה, עם יבולים נמוכים במיוחד. 28 חודשי התיישנות בחביות באריק. צבע אדום רובי. באף פרי אדום, בעיקר דובדבנים ואבק. גוף מלא.

כמה? 140 שקלים

הכי מתאים ל: מנות בקר מגוונות – מקרפצי'ו, דרך סטייקים ועד תבשילים. מגש גבינות עשירות.

דבר המבקר: עד עכשיו נכח מגע האדמה ביינות הלבנים. מרתק לחוש אותו גם ביין אדום, שגם הוא מינרלי, מאובק, בוצי, מצוין. יין תקיף, מדויק, מלא אופי. זה לא פינו נואר של בורגון, האופי שלו אחר, אבל בתמחור הנוכחי הוא מספק איכויות מקבילות ליינות בורגון שמחירם כמעט כפול משלו.

תמורה לכסף: 5/5 (מצוינת).

בתשע מילים (ושלוש נקודות): חפשו בורגון ברמה הזו. תמצאו, אבל ב-250 שקלים...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully