וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 יקבים גדולים: תבור, רקנאטי והרי גליל

2.4.2014 / 16:12

השבוע בטעימה יינות משלושה יקבים גדולים ומתועשים: הרי גליל, רקנאטי ותבור, במחירים של עד 100 שקלים

השבוע בטעימה יינות משלושה יקבים גדולים ומתועשים: הרי גליל, רקנאטי ותבור. כל היינות מתוני מחיר (עד 100 שקלים) ומייצגים את העשייה המיועדת לרכישה בכמויות, בסופר מרקט (להבדיל מחנויות יין מתמחות ומסעדות). יש בה שני יינות מסדרת הבסיס הזולה (48 שקלים) של הרי גליל; ארבעה מהסדרה ה"שנייה מלמטה" (אחת מעל יינות "יסמין") של רקנאטי (62 שקלים) וארבעה מסדרת אדמה II של תבור (75 ו-95 שקלים).

יינות הרי גליל, נטולי יומרה כרגיל, מספקים תמורה מלאה לתמחורם הזול. סדרת "גליל עליון" של רקנאטי מייצגת את הפן היותר מסחרי בעשייה של היקב המוערך. בעוד שבסדרות הגבוהות מכוונים שם אל חובבי היין האנינים, ואגב כך מקדמים במאוד את מהפיכת איכיוית בשוק; הסדרה הנוכחית המיועדת לסופרים ולמרכולים מחפשת אחר טעם הקהל הרחב. שלושה מארבעה יינות הסדרה החדשים עושים זאת בבירור. יוצא הדופן היחידי הוא יין הסירה בסדרה, המספק תמורה מצוינת לכסף.

ההפתעה הגדולה של הטעימה מגיעה מיקב תבור. יינות סדרת "אדמה II" מסמנים מפנה של ממש בתפיסה הסגנונית של תבור. הרבה פחות פרי ועץ מוחצנים ופתייניים יש כאן; והרבה יותר מתינות ואיזון. לא שתבור עשו סיבוב של 180 מעלות והפכו ליקב "עולם ישן" מובהק; אבל הבחירה למתן את התוצר הופכת את היינות לראויים מסוגם. גם לוגמים מנוסים עם טעם מגובש ואנין יידעו להעריך אותם. זוהי ללא ספק הצהרה מעודדת הראויה לכל ברכה, מכיוון היקב המתועש מכפר תבור (ניתן להשיגם בחנויות יין ובמסעדות).

לחיים!

הרי גליל, ויונייה 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי ויונייה מהרי נפתלי בגליל העליון. צבע זהוב. אף ארומאטי הכולל פרי לבן, עשבים ופרי טרופי (ליצ'י!). גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 48 שקלים

הכי מתאים ל: ראשונות ירקות ודגים. פסטה. פיקניק.

דבר המבקר: ויונייה "עולם חדש" שכולו פירות אקזוטיים ומגע מתיקות. לא יין מרתק או אנין אבל מאידך, הפרי (קרי המניפולציה) איננו מוגזם ונעים בהחלט ללגום אותו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשבע מילים: קל ולא משמעותי אבל מה-זה חמוד.

הרי גליל, סירה 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סירה מהרי הגליל העליון. צבע אדום-סגלגל. באף פרי שחור ותבלינים (מנטה). גוף קל-בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 48 שקלים

הכי מתאים ל: פסטה. פיצה. כריכים. "על האש".

דבר המבקר: הכי הרבה יין אדום שתוכלו להשיג בהכי מעט כסף. אפס יומרה ולא בדיוק "יין אופי" ועדיין עושר ומורכבות מפתיעות יחסית לתמחור המינימלי. יין פיקניק ומנגל ראוי.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בשש מילים: קנו בארגזים, למנגל או לטיול המשפחתי.

רקנאטי, קברנה סוביניון גליל עליון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי קברנה סוביניון מהגליל העליון. 4 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ובמיכלים, במגע עם שבבי עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמן. באף פרי שחור. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: כריך רוסטביף.

דבר המבקר: לא מעט גוף עבור יין שעבר התיישנות מינימלית. פירותיות רבה. יין נטול יומרה וחביב, שמנסה לשלב בין האג'נדה המוצהרת של יקב רקנאטי בשנים האחרונות, ליינות מאופקים, לצורך להגיע אל הקהל הרחב בסדרת הבסיס של היקב, זו המיועדת למכירה בסופר-מרקט. התוצאה, בהתחשב בהקשר, ראויה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-11 מילים: זה היין שתרכשו לארוחה מרובת משתתפים, שרובם אינם בהכרח מקצועני יין.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רקנאטי, מרלו גליל עליון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מרלו מהגליל העליון. 4 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בשילוב עם מיכלים במגע עם שבבי עץ. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: פסטות ברוטבי בשר.

דבר המבקר: מרלו עגול, שופע פרי, נעים וידידותי למשתמש ועם זאת לא חנפני או מוחצן יתר על המידה.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

במילה אחת: סימפטי.

רקנאטי, סוביניון בלאן גליל עליון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי סוביניון בלאן מהגליל העליון. צבע זהוב. באף פרי טרופי והדרים. גוף קל-בינוני. 13% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: ראשונות. דגים.

דבר המבקר: סוביניון בלאן ענייני וחביב שמצליח, אף שהוא נטול יומרה, לספק לא מעט יין בלא הרבה כסף.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשבע מילים: אופציה לבנה ישראלית טובה בטווח הסקאלה הזול.

רקנאטי, שיראז גליל עליון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שיראז מהגליל העליון. ארבעה חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי בשילוב מיכלים במגע עם שבבי עץ. צבע אדום כהה. אף מתובל מאד. גוף בינוני. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 62 שקלים

הכי מתאים ל: קלמרי צרוב לצד עגבניות שרי. צלעות טלה. קבאב טלה.

דבר המבקר: יותר שיראז אוסטרלי מסירה של דרום צרפת ובכל זאת, אם שני האדומים האחרים, שנסקרו למעלה, עסוקים בלהתמקם טוב על המדפים בחנויות, מול יינות "גמלא" של יקבי רמת הגולן; היין הזה מדבר אחרת. יש בו המון רכות והאיכויות שהוא מצליח לספק בתמורה ל-62 שקלים מצוינות ממש.

תמורה לכסף: 4.5/5 (מצוינת).

בחמש מילים: הכי 'רקנאטי' בסדרת "גליל עליון".

תבור, אדמה II, טללים 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שרדונה מכרם ברמת סירין. 4 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע זהוב. באף פרי לבן. גוף בינוני. 13.9%כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים

הכי מתאים ל: דגים. בשרים לבנים.

דבר המבקר: ההפתעה הגדולה כאן, בהתחשב בסגנון המוכר של יקב תבור, שערימות פרי אינן קופצות בשיא הכוח אל האף. זה אמנם, בעליל, שרדונה 'עולם חדש' טיפוסי ונגיש אבל לא באמת אגרסיבי ומאידך גם לא באמת סוג של "מים עם אלכוהול", בדומה למספיק לבנים מקומיים. יש לו גוף מוחשי, לא מעט פרי וגם רמז למינרליות. שרדונה חמוד בהחלט.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשמונה מילים: שרדונה מקומי חביב בהחלט (מסתבר שיש דבר כזה..).

תבור, אדמה II, סופה 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של ענבי פטיט סירה מכרם רמת סירין בקרבת הר התבור קברנה סוביניון מכרם במלכיה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי. צבע אדום ארגמני. באף פרי שחור ותבלינים. גוף בינוני-מלא. 13% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: תבשילי קדירה.

דבר המבקר: יין לא רע בכלל, שגם הוא, כקודמו הלבן, מפתיע. מתינות במקום מוחצנות יש כאן. אפשר ללגום ממנו להנאה לצד אוכל מכל סוג בלא שיהפוך להיות המנה העיקרית.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רעה).

בארבע מילים: תבור, לא מה שחשבתם!

תבור, אדמה II, קשת 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של ענבי קברנה פרנק וקברנה סוביניון מכרמים בהר מלכיה. היינות התיישנו בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי במשך 12 חודשים, ולאחר מכן נוצר הבלנד. צבע אדום עמוק. באף פרי ושחור ומידה של ירקרקות. גוף בינוני-מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: המגמה נמשכת גם כאן. הקברנה סוביניון מעניק את המאסה. הקברנה פרנק, זן שהוא בעצם מאבותיו ההיסטוריים של הקברנה סוביניון, מעניק ניחוחיות מתובלת ועשבוניות מה. יין עשוי היטב, מאוזן, לא שתלטני, נעים מאד ללגימה.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: מהיותר חביבים בקבוצת המחיר.

תבור, אדמה II, רעם 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של שיראז וקברנה סוביניון מחלקות כרם שונות במלכיה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום ושחור; תבלינים. גוף בינוני-מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 95 שקלים

הכי מתאים ל: תבשילים על בסיס טלה וכבש.

דבר המבקר: כאן מרגישים את תרומת השיראז לבלנד. נוכחות התבלינים שהוא מספק בלתי משתמעת. יין מוצלח, פירותי במידה, עשוי היטב, משכנע. תמורה מוצלחת בהחלט לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשבע מילים: אין ספק, שינוי מבורך מסתמן ביקב תבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully