וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלגנטיות אוסטרלית: יינות פנפולד'ס

2.7.2014 / 17:48

אבי אפרתי מסמן את הטובים מבין יינות יקב פנפולד'ס האוסטרלי שנחשב למוביל בתחומו

פנפולד'ס (Penfold's) הוא מהוותיקים, הגדולים והידועים ביקבי אוסטרליה. היקב פעיל מ-1844 ונחשב ליקב המוביל בתחום היצוא ביבשת החמישית. יינות פנפולד'ס מיוצרים בשני יקבים הממוקמים במגיל ובנוריאוטפה. שני היקבים קולטים אליהם ענבים מכמרים מרחבי דרום אוסטרליה. היקב מייצר 1.4 מיליון ארגזי יין בשנה.

בטעימה הנוכחית שישה יינות. שני לבנים (ריזלינג ושרדונה) וארבעה אדומים, שלושה מהם בלנדים של קברנה סוביניון ושיראז. אלו יינות אוסטרליים טיפוסיים: מאסיביים, פירותיים, מתובלים, עתירי עץ. אוהבי הז'אנר המוחצן ימותו על רובם ככמעט כולם. העשייה של פנפולד'ס אלגנטית, מקצועית מאד. אלו המסתייגים מהמוחצנות לא יתחברו אליהם, מן הסתם. אבל גם האחרונים לא יכולים לקחת מפנפולד'ס את הסטנדרטים הגבוהים מאד בעשיית היין.

שני יינות Value for Money יש בטעימה הזו: הריזלינג מסדרת Rawson's Retreat והשיראז-קברנה מסדרת "קונוגה היל". האדומים האחרים יקרים יותר ומיועדים לבעלי אמצעים חובבי הסטייל, לארוחות מושקעות. לחיים!

פנפולד'ס, Rawson's Retreat, ריזלינג 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי רזלינג מדרום אוסטרליה. תסיסה ויישון במיכלי פלדה. צבע זהוב ירקרק. אף ארומטי, עם פרחים ופרי טרופי. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 74 שקלים

הכי מתאים ל: כריכים, סלטים, דגים.

דבר המבקר: ריזלינג 'עולם חדש' מובהק, עם נוכחות בולטת, שופעת ורבת עוצמה, לפרי טרופי והדרים, מידה של מתיקות. עשוי בהחלט היטב לשיטתו.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

ב-25 מילים: לא, זה לא הרזון האלגנטי של הריזלינג של טרימבאך. זה יין שמהווה אנטיתיזה כמעט מוחלטת אליו. למרות זאת, אוהבי הז'אנר המוחצן ימותו עליו ותמחורו שפוי.

פנפולד'ס, קונוגה היל שרדונה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שרדונה מדרום אוסטרליה. צבע זהוב-ירקרק. באף פרי לבן והדרים. גוף בינוני.

כמה? 94 שקלים

הכי מתאים ל: דגים, פסטות.

דבר המבקר: היותר חיוור והפחות מרשים מבין יינות הטעימה הזו. מבטיח באף אבל מתגלה בחיך כקצר ומוגבל יחסית. מאכזב.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: שרדונה לא מוצלח דיו.

פנפולד'ס, קונוגה היל שיראז-קברנה 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: ענבי שיראז וקברנה סוביניון מדרום אוסטרליה. רוב היין התיישן 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ישנות. מיעוטו במיכלי נירוסטה. צבע אדום-סגלגל. באף פרי אדום שופע. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 94 שקלים

הכי מתאים ל: אוכל ים תיכוני, בולונז.

דבר המבקר: יין פירותי מאד, עגלגל, מתובל בעוצמה, עם מידה של מתיקות, קורן עץ. זו אינה כוס התה של חובבי היינות הרזים והים תיכוניים אבל עבור אוהבי יינות אוסטרליה הוא לא פחות ממציאה.

תמורה לכסף: 4/5 (טובה מאד).

בשש מילים: שיראז אוסטרלי טיפוסי צנוע וראוי מסוגו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פנפולד'ס, בין 8, קברנה שיראז 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של 57% קברנה סוביניון ו-43% שיראז. 12 חודש בחביות עץ אלון (87% מהן אמריקאיות ישנות ו-13% צרפתיות חדשות). צבע אדום כהה. באף פרי אדום, זית שחור ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 249 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: היותר ים תיכוני מבין הבלנדים המשלבים קברנה סוביניון ושיראז בטעימה הזו. זה אומר שהוא עמוס מעט פחות ממקביליו. הקברנה נותן את הגוף, השיראז את העוקץ והחייכנות. למרות המתינות היחסית, עץ לא חסר כאן. יין טוב.

בשלוש מילים: אוסטרלי ים תיכוני.

פנפולד'ס, בין 128, קונווארה שיראז 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי שיראז מקונווארה. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי קטנות. צבע אדום כהה מאד. באף שפע פרי אדום ושחור. טבק, עור, שוקולד ותבלינים (קינמון, ציפורן, פלפל שחור). 14% גוף מלא. כוהל בנפח.

כמה? 299 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים. קדירות בקר וכבש.

דבר המבקר: עוצמתי מאד, מתובל במיוחד. עשיר, עגלגל וידידותי כמו שיראז של אוסטרליה (להבדיל ממאופק, רזה ולא חנפני כמו סירה של עמק הרון). אלגנטי, קטיפתי משהו, הדוניסטי אקספרסיבי. אפשר לאהוב יותר או פחות את הז'אנר; אי אפשר שלא לומר בבירור שמדובר באחד הביטויים היותר מקצועיים שלו.

בשתי מילים: אוסטרליה במיטבה.

פנפולד'ס, בין 389, קברנה-שיראז 2010

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 51% ענבי קברנה סוביניון ו-49% שיראז מעמק בארוסה ועמק מקלארן. 12 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון אמריקאי (70% מהן ישנות והשאר חדשות). צבע אדום אטום. באף פרי שחור, קפה ותבלינים. גוף מלא. 14.5% כוהל בנפח.

כמה? 676 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות מורכבות על בסיס בשרים מכל הסוגים.

דבר המבקר: אלגנטי, לא מאד כבד אבל עשיר ושופע. נוכחות אינטנסיבית מאד לעץ. המון תיבול. יין חורף טיפוסי ומוחצן. לא רע מסוגו אבל במידה רבה מדובר בעיני ב'יין רושם', למי שיש להם צורך עמוק בכך. למרות האיכויות, תמחורו יקר, על סף המופרך, בהתחשב בתמורה.

בשבע מילים: טוב מסוגו אבל ללא ספק יקר מידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully