וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על ארבעה ים תיכוניים ומלבק אחד

13.8.2014 / 16:00

אבי אפרתי טועם את היינות הים תיכוניים של יקב הבוטיק החדש מאיה ומוצא בהם לא מעט חן ומתנסה גם במלבק החדש של יקבי רמת הגולן

בטעימה השבוע ארבעת היינות של יקב הבוטיק החדש Maia, שהושקו בימים אלו והמלבק החדש בסדרת "ירדן" של יקבי רמת הגולן. מאיה הוא יקב עם אידיאולוגיה. ראשי התיבות הלועזיים של שמו הינם: .Mediterranean Approach Israeli Art מאיה הוא פרויקט של היזם רועי יצחקי והיינן דוד בר אילן (יינן יקב טוליפ) אליהם חברו שני אנשי מקצוע מיוון: פרופ' יאניס פראסקבופולוס-יינן; ופרופ' קוסטאס בקיאסטס – מומחה לגפנים ים תיכוניות. היקב מתמקד בזנים ים תיכוניים ויינות ההשקה שלו – לבן יבש, רוזה ושני אדומים - סימפטיים ומתומחרים בשפיות. הלבן והאדום הבסיסי ("מאיה, מארה לבן 2013" ו"מאיה, מארה אדום 2013") מספקים תמורה טובה לכסף.

לצד הים תיכוניות הסימפטית והמאופקת של יקב מאיה בולט המלבק החדש בסדרת "ירדן" של יקבי רמה"ג בסגנונו השונה: מוחצן, כבד, קטיפתי ועשיר; מחויב יותר לסגנון של הסדרה מלמאפייני הזן. עם זאת, יש כאן מספיק לוגמים שאוהבים את הסטייל הזה. הם יאהבו מאד את היין.

לחיים!

מאיה, מארה לבן 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד לבן יבש על בסיס מרסאן מכרם גלבוע ופרנץ' קולומבארד מגפנים בוגרות מכרם שוני בבנימינה. 5 חודשי התיישנות במיכלי נירוסטה. צבע זהוב. באף פרי לבן ומעט הדרים. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים

הכי מתאים ל: קלמרי צרוב, תמנון, עוף בגריל, כריך פסטרמה.

דבר המבקר: חומציות מאוזנת, מידה נאה של יובש. אי השימוש בעץ מדגיש את הפרי הטוב. מורכבות לא רעה בכלל עבור יין בסיס לא יומרני.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בשתי מילים: טוב וראוי.

מאיה, מארה פינק 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד אדום על בסיס קריניאן מכרם ביר טאטא בזכרון יעקב ומורבדרה מכרם מטע. היינות מהזנים השונים תססו יחדיו. 5 חודשי התיישנות במיכלי נירוסטה. צבע ורוד. באף פרי אדום. גוף קל-בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים

הכי מתאים ל: פיקניק, אוכל ים תיכוני קל.

דבר המבקר: רוזה נעים, נגיש אבל לא נטול אופי. מידה של מתיקות, לא מוגזמת. הפירותיות נוכחות, והיא טובה, אבל גם לא מוגזמת. למרות המתיקות המסויימת, זה יין שמצליח שלא ליפול למלכודות הטיפוסיות לתעשיית הרוזה המקומית. חביב.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: רוזה מקומי לא רע בכלל.

מאיה, מארה רד 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד של קריניאן מכרם ביר טאטא בזכרון יעקב, מורבדרה מכרם מטע וסירה מכפר יובל. היינות מהזנים השונים תססו בנפרד אך התיישנו ביחד במשך 8 חודשים, בחביות אלון צרפתי בגודל 300 ליטר. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור, תבלינים. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 79 שקלים

הכי מתאים ל: מנגל בשרים, נתחי סינטה דקים צרובים קלות, המבורגר.

דבר המבקר: קליל משהו, מאד רך ומאופק, מאד ים תיכוני, נעים מאד ללגימה, גסטרונומי מאד. יין סימפטי שמספק תמורה נאה לכסף.

תמורה לכסף: 3.5/5 (טובה).

בארבע מילים: אדום שאפשר לשתות בקיץ.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מאיה, מארה נוסטרום 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: בלנד על בסיס קריניאן מעין תות שבזכרון יעקב, מורבדרה מכרם מטע, סירה מכפר יובל ודוריף מכרם כרמי יוסף. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתיות (225 ליטר). צבע אדום כהה. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני-מלא. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 135 שקלים

הכי מתאים ל: ארוחות בשרים (קדירות, סטייקים).

דבר המבקר: בלנד ים תיכוני איכותי עם עומק ועוצמה לצד עידון ואיפוק נאה. קריצת מה לטעם הישראלי מתקיימת כאן, עם מידה לא מבוטלת של קטיפתיות. הייתי שמח לראות את היין הזה בלעדיה בהמשך. בכל זאת – ראוי בהחלט. פוטנציאל התיישנות בן 3-5 שנים.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית).

בחמש מילים: תוצאה נאה עבור יקב חדש.

יקבי רמת הגולן, ירדן מלבק 2011

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% ענבי מלבק מכרם יחידני (עינות יונתן). 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום רובי, באף פרי אדום ושחור, פרחים, תבלינים, וניל. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 132 שקלים

הכי מתאים ל: שוק טלה בתנור, קאסולה.

דבר המבקר: המלבק הזני השני של יקבי רמה"ג הוא "ירדן" טיפוסי בכל המובנים המוכרים: מהוקצע מן המסד ועד הטפחות, מתפקע מפרי, מפוצץ בעץ, אלגנטי, קטיפתי ומה-זה כבד. ככה מרגישים כל האדומים בסדרה. היין הנוכחי, על אף שברור שניתן לחוש במלבקיות שבו, מחויב, בסופו של דבר, לסגנון הסדרה הרבה יותר מלמאפייני הזן. אוהבי הז'אנר יאהבו אותו מאד.

תמורה לכסף: 2.5/5

ב-16 מילים: אוהבים את השילוב הכה ישראלי של המון עץ מחד ואלגנטיות קטיפתית מאידך? (גם) הירדן הזה בשבילכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully