וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאות בלי הנגאובר

גיא גיסר

5.5.2003 / 19:20

איך תעבירו את יום העצמאות בשתיית אלכוהול ולא תתחרטו על זה למחרת בבוקר. מה לשתות, מה לערבב ואיך אפשר לשפר את המצב כשזה כבר אבוד

יום העצמאות הוא בעיקר תירוץ טוב לצאת, לחגוג ולשתות קצת – 55 שנה שרדנו אז לא מגיע לנו קצת אלכוהול? בכל זאת, אם רוצים גם ליהנות מהשתייה ולא רק לדפוק את הראש אז יש כמה "חוקים" שאם מזלזלים בהם קמים בבוקר עם ראש מתפוצץ ואז לא מפסיקים לשאול למה בדיוק עשינו את זה.
לא תקראו כאן שום מילה על וודקה רדבול עקב העובדה שהשילוב הזה הרס כל חלקה טובה בחיי הלילה, בגללו מקומות בילוי מרשים לעצמם למכור וודקה זולה עם רדבול במחיר מופקע (40 ¤ - על מה?) ולהרגיל את הלקוחות לא להשקיע במשקאות איכותיים יותר (וויסקי, טקילות איכותיות וכו') אלא לשלם הרבה כסף על פחות איכות ובריאות.

חוק ראשון: אל תשתו אלכוהול זול

אני יודע שזו בקשה קצת מסובכת אבל עדיף להיזהר ולהישמר מבקבוקי וודקה, ג'ין, רום וטקילה תוצרת הארץ – אמנם יום העצמאות אבל במקרה הזה לא כדאי לקנות כחול-לבן. ייצור האלכוהול כאן הוא חובבני והיצרנים ברובם מכינים את האלכוהול מחומרים ירודים. אם כבר הגעתם למסיבה והמבחר הוא רק כזה כדאי לערבב רק סוג אלכוהול אחד (במינונים נמוכים) עם משקאות קלים כמו תפוזים, אשכוליות. לא רצוי לערבב עם משקאות מוגזים מכיוון שהבועות במשקה מסייעות לאלכוהול להגיע לראש, ואם כבר אלכוהול עולה לראש אז לפחות שיהיה מסוג טוב.

חוק שני: אל תשתו מהר

בשתייה, כמו באוכל ובסקס – החיפזון מהשטן. תיהנו, תרגעו, תתענגו על הטעם ולכו על לגימות קטנות. כששותים מהר מדי הגוף מקבל "בומבה" גדולה מדי של אלכוהול בבת אחת, אחוז האלכוהול בדם קופץ פלאים וזה לא בריא והאמת גם לא כיף.

חוק שלישי: אל תערבבו בין סוגים רבים מידי של משקאות

שוב, כמו בסקס – לפעמים תנוחה אחת או שתיים מספיקות בשביל ליהנות. התחלתם עם דרינק? תמשיכו איתו, לא חייבים לשתות ארבעים קוקטיילים שונים בערב. רוצים בכל זאת לשנות? אין בעיה - תשתו משהו דומה מאותה "משפחה". ישנן כמה סוגי משפחות להלן אילן היוחסין:
משקאות לבנים = וודקה, ג'ין, רום, טקילה
ליקרים מתוקים = אייריש קרים, ליקר קפה, ליקר בננה וכו'
מיושנים = וויסקי, קוניאק, בנדיקטין, דרמבוי
שנאפסים = ליקרים של פירות קפואים וכדומה

בירה – אם אתם רוצים ליהנות משילוב של בירה ומשקה אלכוהולי אחר ניתן להכין "צ'ייסר" – שילוב של כוס בירה עם שוט של משקה אלכוהולי בצד. הרעיון הוא שהבירה "תרדוף" אחר המשקה האלכוהולי – שותים את המשקה בלגימה אחת ומיד לוגמים מהבירה. לא מומלץ לחזור על השיטה יותר מדי פעמים בערב, אך עדיין זו צורת שתייה ההופכת עוד ערב של בירה למעניין יותר.

יין – במקרה הזה הדעות חלוקות – יש שיגידו שאם שותים יין אסור לשתות משהו אחר, יש שיגידו שאם שותים יין אדום אסור לשתות יין לבן ולהיפך. ההמלצה שלי היא שאם התחלתם ביין תסיימו איתו. אי אפשר לשייך את היין ל"משפחה" אחרת חוץ ממשפחת היינות, לכן קשה למצוא שילוב הדומה למקור אבל אם בכל זאת רוצים לנסות משהו אחר, משקה קליל וקריר יעשה את העבודה - שנאפס מלון עם/בלי ספרייט, וודקה עם מיץ אוכמניות, ג'ין וטוניק ומשקאות מסוג זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חוק רביעי: אל תשתו קפה או תה

לא בזמן השתייה ולא אחרי השתייה. הסיבה פשוטה מאוד – האלכוהול מצוי בזרם הדם, הקפאין ממריץ את הדם ועל ידי כך גורם לאלכוהול להגיע מהר יותר למוח, בדיוק הפעולה ההפוכה מהרצוי.

חוק רביעי: אל תשתו בכלל

אבל מתוקף תפקידי אני מוכרח להמליץ לכם להפר את החוק הזה על כל סעיפיו. בסופו של דבר אלכוהול, כשצורכים אותו כהלכה, יכול להביא קצת צבע ל-55 שנות קיום לא תמיד כל כך קלות וורודות.

נגמר הלילה, הלכתם לישון, התעוררתם ו...

לא עזרו החוקים, הנהלים, ההמלצות והשיטות וקמתם מסוחררים עם פטישים בראש. ובכן, נעים מאוד, אם לא יצא לכם להכיר, זהו ההנגאובר (חמרמורת בעברית) שיהרוס לכם כל זיכרון מתוק מהבילוי של אמש. אל תגידו נואש כל כך מהר יש פתרונות, שיטות ותרופות סבתא שיכולות לעזור גם אחרי שהרע מכל כבר קרה וגם לפני - בבחינת להקדים תרופה למכה.

* שתו הרבה מים תוך כדי שתייה – אלכוהול מייבש את הגוף ורצוי להשקות אותו במים מדי פעם בפעם.

* תרופת סבתא – בסיום הלילה, לפני שהולכים לישון, רצוי לשתות כוס מים עם כף וחצי סוכר ולקום כמו חדשים.

* עוד תרופת סבתא – אפשר לאכול רבע חבילת חמאה, אמנם רק המחשבה עושה בחילה, אבל, כידוע מים ושמן לא מתערבבים, ואכילת החמאה יוצרת שכבה שומנית שמונעת מחלק מהאלכוהול להיספג בקיבה...

* אל תשתו על בטן ריקה! תאכלו משהו לפני השתייה – בייגלה, בוטנים, מה שזה לא יהיה רק שירפד את הקיבה.

המשקה שיסדר אתכם

לסיום, מתכון לקוקטייל אלכוהולי שאם תשתו אותו על הבוקר הוא יעביר לכם את ההנגאובר לפני שתספיקו לספור עד חמש:

שבלול הערבה

מצרכים:

מנה וודקה
ביצה לא מבושלת (לבדוק שהיא טרייה)
מיץ עגבניות קר!!!
רוטב ווסטרשייר (רוטב תיבול לבשר)
רוטב טבסקו
מלח ופלפל

אופן הכנה:

1. מוזגים את הוודקה לכוס ללא קרח(!), מוסיפים את מיץ העגבניות עד לגובה של ס"מ לפני שפת הכוס.

2. מוסיפים כמה טיפות טבסקו, וווסטרשייר, ממליחים ומפלפלים. שוברים את הביצה ומוסיפים למשקה.

מערבבים מעט, סופרים עד 3 ולוגמים בבת אחת את הכל – כמה שיותר מהר - יותר טוב.

שיהיה לחייכם ולחיי המדינה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully