וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירלי טמפל של האלכוהול

גיא גיסר

27.1.2004 / 18:59

גיא גיסר מציג את השמות המיוחדים ביותר של הקוקטיילים בעולם האלכוהול - מ"בארט סימפסון" ועד ל"סקס עם הברמן"

האמינו או לא, אבל קיים קשר חזק וברור בין שתי קבוצות גדולות ושונות מאוד באוכלוסיה שלנו - הורים וברמנים. ולא, המכנה המשותף הוא דווקא לא סקס, אלא העובדה ששתי הקבוצות סובלות לעתים מעודף מקוריות. ומיד אני מסביר: אני לא יודע אם שמתם לב, אבל בשנים האחרונות נראה שאנחנו נתקלים יותר ויותר בילדים עם שמות מוזרים וקצת מפחידים, כמו געש, גבעול, כוכב-השחר, בז, ובשמות עם הטאץ' הלועזי כמו ניל, שון, דין וניקול. די משעשע לשמוע בשכונה בראשון לציון אמא צועקת לבן שלה "ניל, בוא הביתה!". ממש חו"ל. אם תשאלו אותי, אני לא יודע למה צריכים את המקוריות הזו, לי זה נראה טרחני ומאוס. לפעמים השמות כל כך מקוריים, עד שאני ממש מרחם על הילד הקטן, שלא יודע שעוד מצפות לו שנים ארוכות של בריחה מטורפת מהבריונים של בית הספר.

אותו הדבר נכון לגבי שמות קוקטיילים. לאחר שנים רבות של הרכבת קוקטיילים, טובים יותר או פחות, יבש, כנראה, מעיין השמות הנורמליים, ושמות מוזרים וארוכים החלו להופיע בעולם האלכוהול. ושלא תבינו לא נכון - חלק מהקוקטיילים האלה הם מצוינים, טעימים ועשויים מחומרים משובחים, אבל השם, אוי השם...

רוב השמות יוצאי הדופן מגיעים, איך לא, מארצות הברית. שם, כל ברמן מתחיל, מערבב שניים וחצי מרכיבים וקורא לקוקטייל על שם הצבע/ הטעם/ הריח/ ארץ המוצא שלו, ובהתאם לאווירה ולסיטואציה בה הוא נמצא. את רשימת השמות המוזרים ניתן לחלק לכמה קטגוריות עיקריות:
1. שמות עם הגיון בריא
2. שמות מקומות
3. אישים מפורסמים
4. קוקטייל גסויות
5. קוקטייילים וסקס
6. שמות שעברו את גבול הטעם הטוב

כל הקוקטיילים ברשימה שלפניכם מתורגמים לעברית בכוונה תחילה, זאת כדי להמחיש איך נשמעים ונראים השמות בתפריט. התרגום הוא מילולי לחלוטין.

שמות עם הגיון בריא

ישנם קוקטיילים שהדרך היחידה להבין את ההגיון שעומד מאחורי שמם, היא לבחון את המרכיבים שלהם. הדוגמא הטובה ביותר היא קוקטייל "זיון ארוך ונוח נגד הקיר" (Slow Comfortable Screw Up Against The Wall). לכאורה, שם ארוך ומזעזע, אך כשמסתכלים על המרכיבים מבינים את ההיגיון:
סלו ג'ין (Slow), סאות'רן קומפורט (Comfortable), וודקה תפוזים - סקרודרייבר (Screw up) וגליאנו, שהוא המרכיב העיקרי בקוקטייל "הארווי וולבאנגר", ומכאן הקישור לקיר (Wall).

גולדן קדילאק (שמנת, ליקר קקאו וגליאנו) - הגליאנו הוא בקבוק ארוך (כמו קדילאק) והנוזל צהוב (גולדן).

רוסי שחור (וודקה, ליקר קפה) - מה שותים בבוקר? קפה, מה שותה רוסי בבוקר? וודקה. יחד זה רוסי שחור.

רוסי לבן - בדיוק כמו רוסי שחור בתוספת שמנת מתוקה (לבן).

ABC (אמרטו, בייליס, קוניאק) - ראשי התיבות של המשקאות המרכיבים את הקוקטייל.

7&7 (סיגראם 7, 7 up) - השילוב של הוויסקי הקנדי עם 7-אפ נותן את אחד השמות האינפנטיליים ביותר.

שמות מקומות

לעתים הקשר היחיד בין הקוקטייל לשמו הוא המקום בו הוא הומצא או המקום בו חשבו עליו בעת המצאתו. הדוגמה הטובה ביותר היא קוקטייל "מנהטן" (Manhattan) , המכיל וויסקי בורבון, וורמוט אדום מתוק ומרורי אנגוסטורה. הסיבה היחידה לשם היא שהקוקטייל הומצא בבר בניו יורק - זהו! לא הוויסקי, לא הוורמוט ובוודאי לא מרורי האנגוסטורה נוסעים בסאבווי על בסיס קבוע.

פרד מוסקבאי, Moscow Mule (וודקה, ג'ינג'ר אייל) - כל מילה מיותרת.

תה קר לונג איילנדי, Long Island Ice Tea (וודקה, ג'ין, רום, טקילה, ליים ג'וס, טריפלסק)- האגדה מספרת שהמציאו אותו בלונג איילנד בשנות היובש.

אלסקה (ג'ין, שארטרז צהוב, מרורי תפוזים).

מלך דנמרק, The King Of Denmark (סמבוקה, דאש גרנדין) - מתקבל קוקטייל בצבעים אדום - לבן, כמו דגל דנמרק.

וואפל ורשאי, Warsaw Waffle (וודקה, סירופ מייפל) - סירופ מייפל - וואפל, ורשה - וודקה.

אישים מפורסמים

אין כבוד גדול יותר, לדעתי, מאשר להיות מונצח כמשקה - מי צריך להיקרא על שם רחוב או בית ספר, כשאתה יודע שאנשים שותים משקה שנושא את שמך. לעתים ניתן לזהות את הקשר בין אופי האישיות על שמה נקרא הקוקטייל ובין אופי המשקה עצמו.

הקוקטייל המפורסם ביותר בקטגוריה זו הוא לא אחר מאשר "שירלי טמפל" - אותה ילדה קטנה, חייכנית ומעצבנת מהסרטים הישנים. ומכיוון שכך, זהו, כמובן, קוקטייל ללא אלכוהול. ה"שירלי טמפל" ידוע בארצות הברית כתחליף לכל מי שלא רוצה לשתות אלכוהול בברים, אבל רוצה להיראות "כאילו" הוא כן, כשהוא מקבל כוס עם קרח, ובה מוזגים ג'ינג'ר אייל ודאש גרנדין. ללכת בלי ולהרגיש עם.

בארט סימפסון, Bart Simpson (וויסקי קנדי, אמרטו, שנאפס אפרסק, מיץ קראנברי) - אפילו צבע צהוב אין פה.

בוב מארלי, Bob Marley (מידורי, ייגרמייסטר, גולדשלאגר) - עם כזה שילוב של מרכיבים גם אני הייתי מתהפך בקבר.

מוניקה לווינסקי, Monica Lewinsky (אייריש קרים, סאות'רן קומפורט, שנאפס מנטה) - אם מנערים את הכל בשייקר, שותים ובטעות נשפך קצת על שמלה כחולה זה מזכיר משהו.

בן לאדן, Bin Laden (ייגרמייסטר, אפטרשוק אדום, אבסינת')- אולי היחיד בקטגוריה זו שוודאי שמח על כך שהקוקטייל על שמו עושה רע לאנשים.

ג'ים מוריסון, Jim Morrison (ג'ק דניאלס, ג'ים בים, ווילד טרקי, סיגראם 7) - בכל פעם ששותים "ג'ים מוריסון" נזכרים במשקה האחרון אותו שתה ג'ים החביב (לא מומלץ לשתות הרבה ממנו...)

עליסה בארץ הפלאות, Alice in Wonderland (אמרטו, גראנד מארינייה, סאות'רן קומפורט).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

קוקטייל גסויות

עולם האלכוהול מלא וגדוש בגסויות שונות ומשונות, החל מהלקוחות השיכורים שמנבלים את הפה, המלצריות שמגיבות למטרידנים תמהוניים, ועד לברמנים עצבניים ושומרי ברים שיזכירו את אמא שלך אם לא תמצא/י חן בעיניהם. אם כך, מדוע לא לקרוא לקוקטיילים בשמות גסים ולכלול בתוכם קללות? באמת למה לא:

לך תזדיין, Fuck You (טקילה, ג'ק דניאלס, ווילד טרקי, גולדשלאגר, רום, שנאפס אוכמניות) - שם מושך לקוקטייל מזעזע במיוחד. אין כמו לבוא לברמן ענקי ולהגיד לו " Fuck You", ורגע לפני המכות לרמוז שהכוונה היא לקוקטייל.

זיון בבית הקברות, Fuck in the Graveyard (וודקה, רום, שנאפס אוכמניות, שנאפס תפוח, קירסאו כחול, ליקר פטל, מיץ חמוציות, מיץ תפוזים) - זיון בבית קברות נשמע לי הרבה יותר מושך מהשילובים האיומים שיש בקוקטייל הזה. לא לגעת!

חרא על דשא, Shit On Grass (מידורי, קלואה) - השם מגיע מהצבע של הקוקטייל - חום וירוק.

כלבה חמה, Hot Bitch (וודקה, וויסקי, ג'ין, דאש טבסקו) - אם כלבה שותה את הקוקטייל הזה יהיה לה חם, ולא שום פירוש אחר.

נזלת גורילה, Gorilla Snot (מידורי, ליקר בננה, ליקר חלמונים) - בלי להיות וטרינר, כנראה שיש דמיון בין הקוקטייל למשמעות השם.

נאד דרדסי/ Smurf fart (קירסאו כחול, שנאפס אוכמניות, שמנת מתוקה)- הרס לי זיכרונות מתוקים מהילדות - גם קונדסון מפליץ.

קוקטייילים וסקס

הקשר בין אלכוהול וסקס ברור לחלוטין וכבר הרחבתי עליו בעבר. קוקטיילים רבים נקראים על שם משהו שקשור לסקס כדי שאנשים ישימו לב אליהם ויזמינו אותם. לפעמים זה שווה את זה (אורגזמה, סקס על החוף), ולפעמים זה עושה חשק להתנזר משתייה.

סקס עם תנין, Sex With An Alligator (ייגרמייסטר, מידורי, ליקר פטל, מיץ אננס) - הקוקטייל בדיוק כמו השם - מעניין, מאתגר, יכול להיות נחמד, אבל מפחיד.

סקס עם הברמן, Sex with the bartender (מליבו, טריפלסק, ליים ג'וס, גרנדין, ספרייט, דאש אייריש קרים) - טעים, מהנה, מספק ומומלץ ביותר (תחליטו בעצמכם: הברמן או הקוקטייל).

הטרדה מינית, Sexual Harassment (וויסקי קנדי, אמרטו, סלו ג'ין, מיץ תפוזים, מיץ אננס).

מציצה, Blow Job (קלואה, ליקר בננה, שמנת מתוקה) - קוקטייל שכבות מפורסם שבו הבחורה אמורה לשתות את המשקה בלי ידיים. מיומנות חובה.

שמות שעברו את גבול הטעם הטוב

בקטגוריה זו ניתן למצוא את כל הקוקטיילים בעלי השמות הפרובוקטיביים, שנוגעים בנושאים רגישים במיוחד. הדוגמא הטובה ביותר לכך באה מארצות הברית, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות. כמעט כל קוקטייל שמכיל בתוכו מרכיב כלשהו מגרמניה, יישא את השם "נאצי" - בעיקר קוקטיילים עם ייגרמייסטר ו-Rumple Minze (שנאפס מנטה חריף וחזק מגרמניה): "Screaming Nazi", "Dead Nazi", "Nazi Cola", "Nazi Surfer" ועוד קוקטיילים כאלו ואחרים ידועים מאוד בארצות הברית.
גם בישראל הומצאו לא מעט קוקטיילים, שלא ארחיב עליהם את הדיבור, עם שמות הקשורים לנושאים שנחשבים לטאבו בחברה הישראלית, כמו שואה, ורצח רבין.

עצתי האישית היא לא לחקות את האמריקאים צעד אחר צעד, כמו בהרבה נושאים אחרים. בואו נשאר עם המרטיני, מרגריטה, בלאדי מרי, ראסטי נייל, ו- B&B, כך העולם ייראה יפה הרבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully