וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: השבוע הסתיים בירידות בעקבות מניות השבבים; פרנקפורט ירדה ב-1.2%; אינפיניון ירדה ב-2.9%

רונן סרברניק

9.12.2004 / 20:37

ST מיקרואלקטרוניקס ירדה ב-2.8%; ויוונדי יוניברסל עלתה ב-1.3% על רקע מכירת 15% מחברת המים Veolia; הבנק המרכזי של בריטניה הותיר ללא שינוי את הריבית ברמה של 4.75%



יצרניות השבבים הובילו את מניות הטכנולוגיה באירופה לירידות, על רקע הורדת תחזיות מכירות של יצרניות שבבים אמריקאיות. זיילינקס ואלטרה אמרו אתמול כי הירידה במכירות תהיה חדה מהצפוי. שלשום הורידה טקסס אינסטרומנטס את תחזית המכירות שלה לרבעון הנוכחי. פרנקפורט ירדה ב-1.2%, פאריס איבדה 0.7%, ולונדון ירדה ב-0.3%.



הבנק המרכזי של בריטניה הותיר ללא שינוי את הריבית ברמה של 4.75% בפגישתו שנערכה היום, על רקע הירידה הממושכת ביותר בייצור התעשייתי מאז 2001 וירידה במחירי הבתים, שרשמו עליות במשך חמש שנים.



עם ירידת מחירי הבתים יש סימנים כי ההוצאה הפרטית, המהווה כשני שלישים מהכלכלה, רושמת גם היא האטה. המכירות בחנויות קיימות רשמו ירידה שנתית בנובמבר לראשונה השנה. הקמעונאים צופים כי המכירות בחודש דצמבר יהיו הגרועות בעשור.



יצרנית הציוד לשבבים אינפיניון איבדה 2.9%; ST מיקרואלקטרוניקס ירדה ב-2.8%.



מניות הפיננסים יורדות לאחר שיורונקסט, בורסת ני"ע השנייה בגודלה באירופה במונחי שווי שוק, דיווחה על רווחים נמוכים מהצפוי. מניות יורונקסט ירדו ב-4.3%. HSBC ירדה ב-1.1%; פרודנשל איבדה 0.9%.



ענקית המדיה ויוונדי יוניברסל תמכור 15% מחברת המים Veolia כדי לצמצם את חובותיה. ויוונדי עלתה ב-1.3%.

ממשלת צרפת תמכור 17.7% מהחזקותיה בחברת התעופה אייר פראנס-KLM. ממשלת צרפת מנצלת את העלייה במחיר מניות חברת התעופה הגדולה באירופה על רקע הירידה במחיר הנפט. מניות קבוצת אייר פראנס-KLM ירדו ב-2.4%, על רקע מגמה שלילית במגזר התעופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully