וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי סגול מקים מרכז עיצוב בינלאומי למוצרי פלסטיק

אורה קורן

10.12.2004 / 11:26

40 סטודנטים מבתי ספר לאומנות בישראל יועסקו בפיתוח טכנולוגיות ועיצובים חדשניים; המיקום: וילה שנשכרה מהאחים עופר על שפת הים בהרצליה פיתוח; בראש החטיבה יעמוד עזרי טרזי, מבכירי המורים בבצלאל



חברת כתר פלסטיק בבעלות סמי סגול מקימה חטיבת ענק שתעסוק במחקר, פיתוח, עיצוב וייצור של מוצרים וקטגוריות חדשים בתחום הפלסטיק. המנהל המקצועי של החטיבה יהיה עזרי טרזי, מבכירי בצלאל. החטיבה תגייס כל שנה או שנתיים כ-40 סטודנטים מצטיינים ממוסדות העיצוב בארץ - בצלאל, המכון הטכנולוגי בחולון ושנקר.



סגול מתכנן לפתח חטיבה מהפכנית בקנה מידה עולמי, שתסייע למעצבים הישראלים להפוך למובילים בעולם בתחום העיצוב בפלסטיק ובמוצרים לחדרי אמבטיה ושירותים. המטרה היא להביא לצרכנים הסופיים מוצרים חדשניים המותאמים לצרכיהם, באיכויות גבוהות ובעיצובים מקוריים - בדומה להצלחה שהיתה למעצבי על, דוגמת פיליפ סטארק, למכור מוצרי פלסטיק בכל העולם בזכות העיצוב החדשני.



החטיבה החדשה תמוקם בווילה ששכרה באחרונה כתר מהאחים עופר בהרצליה פיתוח על שפת הים, במטרה לספק למעצבים סביבת עבודה מיוחדת. לווילה תעבור גם ההנהלה הבכירה המצומצמת של כתר, הכוללת את סגול, המנכ"ל טל סנדר וככל הנראה גם סמנכ"לי הכספים והתפעול. כמו כן יעברו לווילה המעצבים הוותיקים של כתר. בימים אלה מצייד סגול את הווילה במכשור טכנולוגי מתקדם ביותר שיסייע בפעילות המחקר, הפיתוח ועיצוב המוצר.



הסטודנטים יונחו ליצור פריצות דרך ברמה בינלאומית בתחומי טכנולוגיה ועיצוב. לצורך זה גם יובאו לישראל מומחים בינלאומיים מתחום עיצוב המוצרים לתעשייה, שיעניקו הרצאות לחטיבת המעצבים.



כמו כן יהיו המעצבים בקשר שוטף עם מפעלי כתר בארץ ובעולם, לקבלת תמיכה טכנית ולייצור אב טיפוס. לאחר שנתיים, ייוותרו כמה מהמעצבים מועסקים על ידי כתר, ואחרים יועסקו ככל הנראה על ידי חברות אחרות. בכך מנסה סגול ליצור נבחרת עיצוב ישראלית שתשחק במגרש הבינלאומי.



כמה מהמקורות אמרו, כי במקביל מתכנן סגול לבצע שינוי מבני בכתר, שיהפוך אותה לחברת אחזקות הפועלת מעל חברות בנות. כיום מתרכזת פעילות המטה של כתר במרכז החברה בהרצליה פיתוח, המעסיק כ-200 עובדים. על פי המקורות, ההנהלה המרכזית צפויה להישאר בהרכב מצומצם בווילה שעל שפת הים, ועובדי המטה צפויים להתפזר בשנים הבאות בין המפעלים, שיהפכו לחברות בנות. דובר כתר הכחיש כי ישנה כוונה לשנות את מבנה המטה ואמר, כי אין דיונים בנושא והמטה יישאר במתכונתו הנוכחית.



המקורות הוסיפו, כי סגול ממשיך במגעים לרכישת חברות במטרה להגדיל את מחזור המכירות של הקבוצה. לדבריהם, כתר מנהלת מגעים לרכישה של חברת Cuver, הפועלת באירופה כחטיבת הפלסטיק של קונצרן ראברמייד האמריקאי. בעבר אישר סגול מגעים עסקיים עם ראברמייד.



כתר עוסקת בייצור כלי פלסטיק לבית ולגן, כלים לחדרי אמבטיה ושירותים, מוצרי אחסון וארגזי כלים. כתר פלסטיק תסיים את 2004 עם מכירות של יותר מ-700 מיליון דולר, מהן 80 מיליון דולר לשוק המקומי והשאר ליצוא. החברה פועלת באמצעות 24 מפעלים, מהם 12 בישראל, ומעסיקה כ-3,000 עובדים, מהם 1,700 בישראל. קבוצת כתר כוללת בישראל את החברה הציבורית מרחב, המחזיקה בחברות ליפסקי, חרסה וחמת. בנוסף שותפה כתר עם דיוויד פדרמן במפעלים הפטרוכימיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully