וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורבן הבית

ספורט 5 בשיתוף

12.12.2004 / 22:30

מחזור הערב בכדורסל סיפק שישה נצחונות חוץ. נהריה וירושלים הפסידו לראשון ולגבעה, הקהל במלחה דרש את ראשו של דרוקר

שש הקבוצות שיצאו הערב למשחקי חוץ בליגת העל חזרו עם ניצחונות. בכל מחזור אחר זה היה הסיפור המרכזי, אבל הזרקור במחזור השמיני מופנה דווקא לעברן של שתיים מהמפסידות, הפועל ירושלים והפועל נהריה. ירושלים, בלי אייברי, הרימה ידיים במלחה מול מכבי ראשל"צ הלוהטת (ניצחון חמישי רצוף), ורשמה הפסד ליגה שלישי ברציפות. כשזוכרים שירושלים היא הקבוצה עם התקציב השני בגובהו בליגה, הרי שמדובר בכישלון צורב. הקהל במלחה ביטא את תחושותיו, כשקרא לפיטוריו של שרון דרוקר.

גם בנהריה המשבר מוחשי וכואב. בקבוצה דחו את השינויים המתוכננים בתקוה לשינוי, אבל אחרי ההפסד הביתי הערב, לגבעת שמואל החלשה, הפתיחה החלשה הופכת למביכה. לנהריה שני ניצחונות בלבד בשמונה משחקים, מול הצלחה יפה באירופה.

שאר הקבוצות המשיכו את נדנדת חוסר היציבות. הפועל תל אביב התאוששה מההפסד הביתי לאשקלון וניצחה בחוץ את בני השרון; אשקלון, שיכורה מאופורית הניצחון באוסישקין, נכנעה לגליל בביתה; מ.כ. חיפה, אחרי ניצחון חשוב על רמת השרון, ספגה הפסד קריטי בבית מול מכבי פתח תקווה. רק מכבי תל אביב בשלה, עם ניצחון ב-30 הפרש על רמת השרון החלשה - גם הוא בחוץ.

בני השרון - הפועל ת"א 82:72

הפועל ת"א חזרה הערב לעצמה, אחרי ההפסד המפתיע לאשקלון בשבוע שעבר, והצליחה לנצח את בני השרון, במשחק הפכפך ומוזר. דווקא בני השרון פתחה היטב את המשחק, כשרצה ל-8:24 ברבע הראשון. הפועל הצליחה לאט לאט לעצור את השטף של הקבוצה הביתית ולסיים את החצי ביתרון 39:43.

במחצית השניה נכנסה בני השרון לבעיית עבירות. לוקאס יצא בעבירה חמישית, מייקל היינס הסתבך עם ארבע, אבל קבוצתם בכל זאת הצליחה לחזור לעניינים ולהוריד למינוס 2 בלבד, 65:63, ארבע דקות לסיום. סיומת מצוינת של מקנטס ושלשות של אילן ברקוביץ' הובילו את האדומים לנצחון. קלווין גיבס הנפלא קלע 36 לת"א. בני השרון, ששקלה בתחילת העונה להחליף את ארון לוקאס, עשויה לחזור לאופציה הזו נוכח רצף ההפסדים ויכולתו החלשה של הרכז הזר (נקודה אחת ב-26 דקות).

הרבו לקלוע להפועל ת"א: גיבס 36, וויליאמס 15, מקנטס 12.
הרבו לקלוע לבני השרון: יאנג 18, יצחקי 15, היינס 14.

אפי בירנבוים: "עשינו את המפתחות שלנו, אבל מה שהיה מפתיע זה שהם רצו ל-14 הבדל אחרי שהסברתי לשחקנים שזה בדיוק מה שהם עושים. ברגע שעברנו לסגנון שלנו לקחנו את המשחק. אם היינו מפסידים היו אומרים שאנחנו במשבר. אם אודריך יהיה טוב ויתחבר טוב הוא יהיה איתנו".

ננו גינזבורג: "נתקענו בהתקפה, ואני לא יכול לפרט את הסיבות. השחקנים נכנסו לבעיה של עבירות, אבל הבעיה שלנו היתה בהתקפה. עצרנו אותם בהגנה, אבל לא הצלחנו לעשות סלים. חשוב שנהיה יותר מרוכזים".

הפועל ירושלים - מכבי ראשון לציון 80:67

שרון דרוקר יכול להמשיך לדבר על מפתחות, פרמטרים ושליטה בקצב, אבל העובדות מדברות: הפועל ירושלים ממשיכה לקרוס. חסרונו של אייברי אינו מצדיק הפסד ביתי לראשל"צ בעלת התקציב הנמוך. ראשל"צ, מצידה, ממשיכה להתאושש משלושת ההפסדים במחזורי הפתיחה, ועם דיקסון, דאדלי והזר החדש הול, אין כל סיבה שהיא תעצור.

אחרי רבע ראשון צמוד (18:18) החלו האורחים לברוח וירדו להפסקה ביתרון דו ספרתי, 32:43. ברבע השלישי לא הצליחה מחזיקת היול"ב קאפ לחזור לעניינים והגיעה לעשר הדקות האחרונות בפיגור של 12 נקודות, 52:64. ברבע האחרון הצליחו חניכיו של דרוקר להוריד את היתרון של האורחים עד למינוס 6, אך בדקות הסיום שוב היו אלה שחקני ראשון שהיו מדויקים יותר וניצחו 67:80. הקהל של ירושלים הביע את דעתו על המצב בשריקות בוז רמות ובקריאות לפיטוריו של דרוקר. יומיים לפני המשחק הקשה מול ולנסיה, ירושלים נראית במצב קריטי, ובכלל לא יציב.
דיקסון עם 27, אנטואן הול עם 17 וארווין דאדלי עם 13 הובילו את ראשל"צ. קימאני פרינד, כמעט כרגיל, היה היחידי שבלט בירושלים, עם 22 נקודות. לאון טרימינגהם היה האדום הנוסף היחידי שקלע בדאבל פיגרס (13). דורון שפר המשיך את עונת הבלהות, עם 4 נקודות ב-30 דקות.

עירוני נהריה - מ.מ גבעת שמואל 86:80

המארחים מנהריה ספגו הפסד ליגה נוסף, לאחר שאיבדו את יתרונם ברבע האחרון. גבעת שמואל פתחה היטב וסיימה את הרבע הראשון בתוצאה 17:22. עד למחצית הפכו חניכיו של אבי אשכנזי את התוצאה וירדו להפסקה ביתרון 38:47. ברבע השלישי המשחק התאזן (65:67 לנהריה), אבל בדקות האחרונות האורחים היו מדויקים יותר והשיגו ניצחון תחתית חשוב, 80:86.

הרבו לקלוע לגבעת שמואל: רג'י באסט 23, אורן אהרוני 17, כריס ווטסון 15.
הרבו לקלוע לנהריה: אדריאן פלדג'ר 17, ברק פלג ופרד קמפבל 16 כ"א

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

רמת השרון - מכבי תל אביב 112:82

אחרי ההפסד בלובליאנה ולפני המפגש עם ברצלונה ביום חמישי, הגיעה מכבי תל אביב למשחק קצוות נגד רמת השרון חיפה מהתחתית. רמת השרון הפסידה במחזור הקודם לחיפה והגיעה למחזור השמיני מהמקום האחרון בטבלה. אחרי רבע ראשון צמוד (21:23 למכבי תל אביב) פתחה אלופת אירופה פער דו ספרתי וירדה להפסקה ביתרון 38:50. רמת השרון לא הצליחה לצמק את התוצאה ברבע השלישי (62:81 למכבי), והרבע האחרון היה גארבג' טיים ארוך. שרונאס יאסיקביצ'וס הלם במהלך המשחק ברועי ברקוביץ', אך השופטים לא הרחיקו אותו.

פארקר עם 23 והלפרין עם 20 הובילו את מכבי, רומרו עם 33 בלט ברמה"ש.

אליצור אשקלון - גליל עליון 91:85

עכשיו, אחרי ניצחון ביתי מרשים על הפועל ירושלים ומשחק מרשים באשקלון, אף אחד כבר לא ידבר על תעודת המאמן החסרה של עודד קטש. אחרי מחצית ראשונה צמודה (41:41) פתחו הצפונים פער של שש נקודות ברבע השלישי, 61:67. הרבע האחרון היה מתוח, אך בסיומו הצליחו שחקניו של קטש לשמור על היתרון ולהשיג ניצחון חוץ חשוב, 85:91. כריסטיאן דלמאו קלע 22 נקודות לאורחים מהצפון. גם הישראלים של קטש המשיכו בפריחה: משה מזרחי סיים עם 21 וליאור אליהו הוסיף 16. משחק מצוין של קורי קאר (34 נקודות) לא הספיק לאשקלון.

עודד קטש, שספג כהרגלו בקודש עבירה טכנית: "היה מאוד קשה, והאמת היא שהם לחצו הרבה על הכדור והקשו עלינו. אני שמח על האוםי ועל זה שלא איבדנו ריכוז".

אריאל בית הלחמי: "הגליל שיחקו יוצא מן הכלל, והפסדנו את המשחק בריבאונד האחרון. מה שהיה פה היום זו שערורייה. היה פה שופט שאיבד רסן ושליטה, ושני שופטים בכירים שלא עצרו אותו".

מ.כ חיפה/ נשר - מכבי פתח תקוה 87:84

במחזור הקודם הובסה מכבי פתח תקוה על ידי בני השרון (54:93), ונראה היה שבלי בריאן טולברט הפצוע נגזר עליה להסתבך בתחתית. מ.כ. חיפה/ נשר, לעומת זאת, החליפה זר, ניצחה את רמת השרון ונראתה מאוששת. אבל הערב הוכיחה הקבוצה של צבי ירדן שהיא מסוגלת להסתדר גם בלי השחקן המוביל שלה. פתח תקוה פתחה מצוין בחיפה ואחרי רבע ראשון טוב (20:25) עלתה ליתרון דו ספרתי וירדה להפסקה ביתרון 35:47. במחצית השניה הצליחה חיפה לחזור למשחק ו-40 הדקות הראשונות הסתיימו בשוויון 72:72. בסיום ההארכה הצמודה ניצחה פתח תקוה 84:87. צ'ארלס ווילר ניצח על המקהלה של פתח תקוה עם 20 נקודות. אוברי רייס קלע 26 נקודות למארחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully