וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 10 הביאה מספריים לכיתה ומצאה עצמה באזיקים

12.12.2004 / 13:25

סיפור קפקאי בבית ספר בפילדלפיה: תלמידת כיתה ד' שזוג מספריים נמצא בתיקה נלקחה כפותה באזיקים לתחנת המשטרה. אנשי מערכת החינוך והשוטרים אמרו: רק צייתנו להוראות

ילדה בת עשר נכפתה באזיקים ונלקחה לתחנת משטרה בפילדלפיה, משום שהביאה זוג מספריים לבית הספר היסודי שלה. בסוכנות הידיעות אי.פי. דווח, כי גורמים בבית הספר מספרים, שהתלמידה מכיתה ד' לא איימה על אף אחד באמצעות המספריים, 20 ס"מ אורכם. אבל הילדה הפרה את החוק - חוק הקובע שזוג מספריים הינו כלי נשק פוטנציאלי.

הפקידים במערכת החינוך המקומית טענו, כי הם רק צייתו לחוק המדינה, כאשר זימנו את המשטרה ביום חמישי האחרון. השוטרים טענו, כי הם רק צייתו לתקנות המחלקה, כאשר כפתו באזיקים את הילדה, פורשה בראון, ולקחו אותה מבית הספר ברכב הסיור המשטרתי שלהם. "בתי בכתה ובכתה", אמרה אמה, רוז ג'קסון. "לא היה לה מושג מה היא עשתה לא בסדר. אני חושבת שהם היו קשוחים מדי", הוסיפה.

בסופו של דבר החליטו השוטרים, שהילדה לא ביצעה כל פשע, ונתנו לה ללכת. אף על פי כן, הגורמים האחראיים בבית הספר השעו אותה לחמישה ימים. הנהלת בית הספר תחליט בשימוע, האם היא יכולה לשוב לכיתה, או שמא תסולק לבית ספר 'משמעתי' מיוחד. זוג המספריים נמצאו, בעת שחיפוש נערך בכליהם של תלמידי בית הספר, כדי למצוא רכוש שנעלם משולחן אחד המורים.

גורמים רשמיים במערכת החינוך המקומית הבטיחו לנקוט אמצעים תקיפים כנגד תלמידים סוררים השנה; המדיניות החדשה מאפשרת להנהלות בתי הספר להשעות תלמידים מבית הספר על עבירות 'חמורות' כמו הפרת קוד הלבוש הבית ספרי, איחורים תכופים, או נטייה לקלל יותר מדי.

מנהלי בתי הספר טוענים, כי הצעדים הללו נחוצים, כדי להחזיר את השליטה במערכת חינוך פרועה באופן ידוע לשמצה. ואולם חלק מן ההורים מתלוננים, כי המשמעת מוגזמת, וכי הנהלות בתי הספר נוהגות קלות דעת בהזמנת שוטרים לכל מקרה פעוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully