וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת השפד"ן פרשה בשל איסור להזרים בוצה לים

צפריר רינת

12.12.2004 / 20:24

נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, קבע כי החלטת הוועדה הבין-משרדית למתן היתרי הזרמה סבירה ותקפה, וכי על האיגוד ללמוד את הלקח ולנקוט בכל הפעולות הנדרשות למניעת זיהום הים



כל הנהלת איגוד ערים דן לביוב (השפד"ן) התפטרה היום (ראשון) בנימוק כי אינה יכולה להמשיך לטפל בבוצה, בשל האיסור להזרימה לים. ביום חמישי דחה בג"ץ את עתירת האיגוד, שביקש לבטל את ההחלטה האוסרת עליו להזרים בוצה לים באזור תל אביב. נשיא בית המשפט העליון, אהרן ברק, קבע כי החלטת הוועדה הבין-משרדית למתן התרי הזרמה סבירה ותקפה, וכי על האיגוד ללמוד את הלקח ולנקוט בכל הפעולות הנדרשות למניעת זיהום הים.

בין המתפטרים, יו"ר האיגוד וחבר מועצת העיר תל אביב, איתי פנקס ומנכ"ל האיגוד, אלכס מרגולין. לדברי האיגוד, אין לו כרגע דרך אחרת לטפל בבוצה. סיבה נוספת להתפטרות היא, שאם האיגוד ימשיך בכל זאת להמשיך להזירם את הבוצה לים בניגוד לחוק, ייחשפו מנהליו לתביעות פליליות.

בסוף ספטמבר קבעה ועדה בין משרדית למתן היתרי הזרמת שפכים לים, שאיגוד ערים דן לא יוכל להאריך את ההיתר להזרים בוצה לים, מפני שלא עמד בתנאים שונים שהציבה לו הוועדה. האיגוד טען בעתירה, שהגיש באוקטובר, כי מדובר בהחלטה שרירותית ובלתי סבירה, שכן לא קיים פיתרון חלופי למניעת הזרמת הבוצה.



איגוד הערים מוסיף לטעון שהוא פעל למילוי הדרישות שהוצבו לו בתחומים שונים. באיגוד טוענים שדיוני הוועדה הבין משרדית הפכו למשחק מכור, כי המשרד לאיכות הסביבה "השתלט" על הוועדה וניטרל נציגים ממשרדים אחרים. "המשרד לאיכות הסביבה משמש כבעל עניין ישיר הגובה, לקופתו קנסות המוטלים על עבריינים במקרה של הרשעה פלילית", נאמר בהודעה שפירסם האיגוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully