וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות נתנה דירוג AA להנפקת אג"ח של 500 מיליון דולר קנדי של תשובה

יורם גביזון

13.12.2004 / 9:25

הדירוג ניתן להתחייבויות שתגייס החברה הייעודית Elad Canadian Investment; החברה הייעודית תנפיק התחייבויות בסכום של עד 420 מיליון דולר קנדי וכן סדרת איגרות חוב



חברת הדירוג מעלות דירגה ב-AA את איגרות החוב מגובות תזרימי מזומנים מהשכרת דירות שתנפיק החברה הייעודית Elad Canadian Investment, שבשליטת יצחק תשובה.



הדירוג ניתן להתחייבויות בסכום של עד 500 מיליון דולר קנדי שתגייס החברה הייעודית, ויגובו בתזרימי המזומנים מ-15 אלף דירות שבבעלות חברת אלעד קנדה. החברה הייעודית תנפיק התחייבויות בסכום של עד 420 מיליון דולר קנדי בדירוג של AA, וכן סדרת איגרות חוב בדירוג קבוצת ה-A.



התמורה מהנפקת סדרה זו תופקד בחשבון נאמנות עד להמצאת בטוחות מספקות לפרעונה. תיק הדירות להשכרה של החברה המנפיקה הניב הכנסות של 118 מיליון דולר קנדי במחצית הראשונה של 2004 ורווח תפעולי תזרימי, כלומר רווח תפעולי בניכוי הפרשות לפחת והפחתות של 17.6 מיליון דולר קנדי.



מעלות ציינה בין השיקולים העיקריים לדירוג את הסיכון העסקי הנמוך מאוד שמושפע מתיק שכולל 15 אלף יחידות להשכרה שממוקמות בעריה המרכזיות של קנדה. מדינה זו מדורגת ב-AAA על ידי סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פורס.



מעלות קובעת שכלכלת קנדה היא כלכלה מפותחת שמתאפיינת במרכיב יצוא גבוה, שיעורי צמיחה גבוהים וירידה ביחס שבין הגירעון הממשלתי לתוצר.



מעלות קובעת שענף הדירות להשכרה בקנדה חווה צמיחה בשנים האחרונות עקב הגירה חיובית למדינה והירידה בריבית על משכנתאות.



מעלות מעריכה שהחוזקות העיקרית של הענף הן יציבותו הנובעת משיעורי תפוסה גבוהים, יציבות יחסית במחירי הדירות להשכרה והגירה חיובית. האיומים הבולטים של הענף הם ירידה בתפוסה באזור טורונטו עקב בניית בנייני מגורים להשכרה (condominiums) והעדפה של קניית דירות על פני שכירתן, עקב הריבית הנמוכה על משכנתאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully