וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה סיימו את השבוע בירידות; ויקון עלתה ב-14% ומדיוויז'ן זינקה ב-16%

אפרת נוימן

13.12.2004 / 10:52

לירידות תרם גם מגזר השבבים, שהושפע מהורדת תחזיות של יצרניות שבבים אמריקאיות; מדד פייננשל טיימס 100 הבריטי איבד 1.1%



המסחר בבורסות אירופה הסתיים בשבוע שחלף בירידות, כשברקע ממשיכים להשפיע על המסחר מחירי הנפט, שהחלו את השבוע בעליות אך בהמשך שינו כיוון וסיימו אותו בירידה שבועית של 4.3%; ושער היורו, שהמשיך להיסחר קרוב לרמת השיא מול הדולר. לירידות תרם גם מגזר השבבים, שהושפע מהורדת תחזיות של יצרניות שבבים אמריקאיות.



מדד פייננשל טיימס 100 הבריטי איבד 1.1% לרמה של 4,694 נקודות, מדד דאקס הגרמני (המשקלל את 30 המניות הכבדות בבורסת פרנקפורט) ירד ב-0.8% לרמה של 4,175 נקודות וקאק הצרפתי (המשקלל 40 חברות בבורסה של פאריס) היה צנוע יותר והשיל 0.4% לרמה של 3,768 נקודות.



בבורסות לונדון נותרה מניית דמאטק ללא שינוי על אף שהחברה דיווחה על הזמנות חדשות למערכות פיקוח על אסירים מצרפת וספרד בהיקף של חצי מיליון דולר. דמאטק מתמחה בפיתוח טכנולוגיות פיקוח ובקרה אלקטרוניים, והיא מתמודדת כעת על מכרז שיכסה את כל שטחה של צרפת. עוד הודיעה דמאטק, כי החברה הבת אלמו-טק הגדילה את אחזקותיה בחברה שוודית ל-100%.







עוד בלטו בלונדון מניות חברות באטמ ופילת מדיה גלובל, שירדו ב-10%. מניית ויסוניק שידעה ימים יפים יותר הוסיפה בשבוע שחלף 5%, בתגובה להודעת החברה על הסכם בלעדי עם מפיץ גדול באירופה. מפיץ זה אמור לספק את גלאי האזעקה האלחוטיים של ויסוניק תחת קו המוצרים שלו. בוויסוניק מעריכים את היקפו של ההסכם בלפחות 1.5 מיליון דולר בשלוש השנים הראשונות, כשהמשלוח הראשון צפוי להיות באמצע 2005.



און-טראק הנסחרת גם בנאסד"ק בלטה בבורסה של פרנקפורט בזינוק של 10.6% למחיר של 7.7 יורואים. בבורסות היורונקסט הוסיפה מניית ויקון החבוטה 14% במחזורי מסחר הגבוהים מהממוצע בה, ומדיוויז'ן עלתה ב-16%, אם כי במחזורי מסחר זעומים למחיר של 1.2 יורואים, המשקף לה שווי שוק של 8 מיליון יורו.



בבורסה של ציריך השלימה אורידיון עוד שבוע מוצלח, שבו הוסיפה המניה 18% במחזורים גבוהים מהממוצע בה למחיר של 4.8 פרנקים שווייציים. מתחילת השנה זינקה מניית אורידיון ב-220%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully