וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת לונדון דחתה הצעת רכש של 2.6 מיליארד דולר מדויטשה בורס

ליאון איצקר

13.12.2004 / 10:55

מועצת המנהלים של LSE דחתה את הצעת הרכש של מפעילת בורסת פרנקפורט בטענה כי זו מעריכה בחסר את שוויה של החברה, אך הסכימה לקיים שיחות בניסיון להגיע להצעה משופרת בצורה משמעותית



מועצת המנהלים של בורסת לונדון (LSE) - שוק המניות הגדול באירופה, הודיעה היום כי קיבלה הצעת רכש מדויטשה בורס - מפעילת בורסת פרנקפורט, בגובה 1.35 מיליארד ליש"ט (2.6 מיליארד דולר). דויטשה בורס הציעה 530 פני במזומן למניה של בורסת לונדון (סימול LSE.L), פרמיה של 23% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי - 430 פני.



בהודעה נמסר כי מועצת המנהלים דחתה את ההצעה מכיוון שהיא מאמינה כי זו מעריכה בחסר את שוויה של החברה ואת שיתוף הפעולה המשמעותי שיתאפשר ממיזוגה של LSE עם בורסה גדולה אחרת. בנוסף אמרה מועצת המנהלים כי אין ביטחון שניתן יהיה ליישם בהצלחה עסקה כלשהי.



מועצת המנהלים אמרה כי היא מאמינה בתחזיות הצמיחה החזקות של החברה כשוק המניות הגדול באירופה והוסיפה כי היא מחויבת להמשיך לייצר ערך לבעלי המניות וללקוחות כקבוצה עצמאית.



למרות זאת, הסכימה LSE לקיים שיחות עם החברה הגרמנית כדי לברר אם ניתן להגיע להצעה משופרת בצורה משמעותית אשר תהיה לטובתם של בעלי המניות ולקוחות הבורסה ושתהיה ניתנת ליישום.



תוכניות משנת 2000 למיזוג של שתי הבורסות נכשלו על רקע חששות מקשיים רגולטורים והצעת רכש עוינת שקיבלה LSE מקבוצת OM - המפעילה את בורסת סטוקהולם. אנליסטים מעריכים כי ההצעה עשויה לעורר הצעת רכש נגדית מצידה של יורונקסט המפעילה את שוקי המניות של פאריס, בריסל, אמסטרדם וליסבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully