וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ גלאון עתרה בדרישה לבקר בכלא הסודי

14.12.2004 / 14:31

עתרה לבג"ץ נגד שר הביטחון, שמונע ממנה לבקר במתקן "1391". טוענת: כל עוד המתקן קיים, יש לאפשר לי למלא את זכותי הציבורית לפקח על שקיפות הרשויות

חברת הכנסת זהבה גלאון עתרה לבג"ץ בבקשה לאפשר לה לבקר במתקן הכליאה הסודי "1391". מחר בבוקר ידון בית המשפט בעתירתה, שמופנית נגד שר הביטחון, שאול מופז. גלאון מסרה היום: "עד לסגירת המתקן, לא ייתכן שיישאו את שם ביטחון המדינה לשווא, ויימנעו ממני ביקורת חיצונית בלתי-תלויה על הנעשה בו".

בעתירה שהגישה בספטמבר 2003 טענה גלאון, שאין זה ראוי שבמדינה דמוקרטית יהיה מתקן כליאה עלום ובו אסירים ועצירים עלומים, שמתקיימים בו עינויים קשים ותנאי הכליאה בו אינם אנושיים בעליל. בעתירה שהגישה היום, טוענת גלאון כי כל עוד המתקן קיים, יש לאפשר לה למלא את חובתה לקיים ביקורת פרלמנטרית מקיפה ויסודית על המתרחש במתקן.

ח"כ גלאון מציינת בעתירתה כי ביקשה מהשר לבקר במתקן אך נענתה בשלילה. גלאון: "לא יתכן ששר הביטחון לא נתן שום פירוט סביר וענייני לנימוקיו למניעת הביקור. סירובו מהווה ניסיון להכשיל אותי מלקיים את חובתי הציבורית במסגרת תפקידי, לפקח על השקיפות של רשויות השלטון ולבקר במתקן, ששרים ונציגי הצלב האדום כבר ביקרו בו".

ח"כ גלאון מדגישה כי ביקורת חיצונית של גורם עצמאי ובלתי תלוי בכלא היא הערובה היחידה למניעת הפרות של זכויות אדם הכלואים והעצורים, והיא דוחה את תשובת המדינה שקובעת שמיקום המתקן נשמר בסוד מטעמי ביטחון המדינה, וכן את טענת המדינה שאין החוק מקנה זכות לח"כים לבקר במתקני כליאה, בכלל, ובמתקנים שקיימת בהם הגבלה המבוססת על נימוקי ביטחון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully