וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכים בפרויקט "שירה על הדרך"

15.12.2004 / 12:29

ספרה של נטעלי בראון, הזוכה בתחרות השירה, יראה אור בהוצאת אחוזת בית. ארבעת הזוכים הנותרים יסתפקו בשוברי קנייה לסטימצקי

במסגרת פרויקט "שירה על הדרך", מייזם שירה חדש שמטרתו להפיץ את השירה לציבור הרחב, התפרסמו היום שמות חמשת הזוכים בתחרות שערכה עיריית תל אביב בשיתוף בית ביאליק. בפרס הראשון זכתה נטעלי בראון על שירה "ק'" (ראו למטה); למקום השני הגיע השיר "פגסוס" של בועז אפלבאום, בשלישי נמצאת ענת זכריה עם השיר "ראה", "ער בעלטה" שירו של אלי אליהו הגיע למקום הרביעי ובמקום החמישי מירב משולם עם שירה "בריאה". ספרה של הזוכה בפרס הראשון יראה אור בהוצאת אחוזת בית, בעוד שארבעת הזוכים האחרים יזכו בשוברים לקניית ספרים ברשת סטימצקי.

הפרויקט, ביוזמתה של חברת מועצת העיר, פרופ' זהר שביט, יפעל במתכונת דומה לאירועים דומים שהתקיימו בערים גדולות בחבי העולם, דוגמת, ניו יורק, פריז, לונדון ואמסטרדם. במסגרת הפרויקט, יוצגו ברחבי תל אביב, על גבי תחנות האוטובוסים, שלטי החוצות לאורך הרחובות המרכזיים, על גבי משאיות אשפה ובשדרות המרכזיות הסובבות את מתחם הבימה-היכל התרבות, 5000 שלטים בפורמטים שונים ועליהם מודפסים ברוטציה 70 שירים ופסוקי שירה.

כל השירים נבחרו ממאגר השירה העברית לדורותיה על ידי מיטב מומחי הספרות והשירה בארץ. בין המשוררים ששיריהם יתנוססו ברחבי העיר: טדורוס אבולעפיה, דוד אבידן, נתן אלתרמן, שרון אס, מריה בז'רנו, מאיר ויזלטיר, יונה וולך, זלדה, יצחק לאור, חנוך לווין, דוד פוגל, אלכסנדר פן, יונתן רטוש, דליה רבינוביץ, אהרון שבתאי ועוד רבים וטובים.

מקום ראשון

ק' / נטעלי בראון

הבל הבלים לחש ק' הבל הבלים
צונח סלואו-מושן רגום אר-פי-ג'י (הכל הבל)
בחלקת החצץ שהייתה ביתו

פניו נופלים. איה מנחתו?

הנה מצחו נוגע בקרקע. מטביע אות

כאן היה חדר הילדים, לא ,
חדר השינה. כאן התגבש בכורו המת

עת להשליך אבנים. ועת לכנוס

הבל הבלים נחר ק' אין
זיכרון לראשונים גם לאחרונים

הכל רעיון רוח ואף הרוח מוחה אותיות מן החול הרך
כאן חלף ק'. ק' הלך


הפרויקט הלירי ייצא לדרך בתל אביב ב-23 בדצמבר 2004.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully