וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים נמלטו מאזור הקרבות בקונגו

15.12.2004 / 13:46

לוחמים פרו-רואנדים התמקמו בעיר שבמזרח קונגו, לאחר שהצבא נכשל בניסיון להדפם. כעת מתגבר החשש כי המלחמה, שנפסקה בשנת 2002 וגבתה חייהם של 3 מיליון איש, תוצת מחדש

קרוב ל-35 אלף איש מהעיר קניאביונגה במזרח קונגו נמלטו מבתיהם מפחד הלחימה בין הפלגים היריבים הפועלים באיזור. כתב בי.סי.סי במקום אמר כי כוחות הממשלה אינם מצליחים להשתלט מחדש על העיר מידי חיילים פרו-רואנדיים אך ההתנגשויות ממשיכות.

המלחמה בקונגו הסתיימה באופן רישמי בשנת 2002 לאחר שגבתה קרוב ל-3 מיליון קורבנות. הלחימה מעלה חשש כי המלחמה, בה היו מעורבים 6 צבאות זרים, תתחדש. ממשלת הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו מתעקשת כי מתנהלת לחימה עם חיילים רואנדים בעוד ברואנדה מתעקשים כי כל הלוחמים הם מקונגו עצמה.

האו"ם דיווח כי דיכא ניסיון של חמושים מרואנדה לחצות את הגבול לקונגו בסירות קאנו. לאחר חילופי ירי חזרו הסירות על עקבותיהם.

כתב הבי.בי.סי מדווח כי פליטי העיר נמלטו לצד כוחות צבא קונגו המובסים. לטענת הפליטים החיילים הפרו-רואנדים התמקמו בין רחובותיה של העיר הנטושה והקימו מחנות בהרים סביב לה. אחד הלוחמים החולשים על העיר אישר כי בעבר נתמכו החמושים על ידי רואנדה אך כעת הלחימה נמשכת ללא כל תמיכה חיצונית. לטענת האיש, הוא נלחם כדי להגן על זכותו של המיעוט בקונגו הדובר בשפה של רואנדה השכנה. כמו כן, הוא מאשים את הממשלה במעורבות ברצח בני הטוטסי ברואנדה.

לפי מחקר שנערך לאחרונה, 1,000 אנשים מתים מדי יום כתוצאה מהמלחמה, בעיקר משום שהיא חיסלה את כל שירותי הבריאות במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully