וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה וצרפת שוב קיבלו פטור מעמידה ביעדי גירעון

סוכנויות הידיעות

15.12.2004 / 16:15

הנציבות האירופית חוזה כי השתיים יעמדו ביעד של גירעון הנמוך מ-3% מהתוצר ב-2005, ונמנעה מהטלת קנסות על החריגה ב-2004



הנציבות האירופית הקפיאה את איומה להטיל קנסות על צרפת וגרמניה, והעניקה לשתי הכלכלות הגדולות ביותר בגוש היורו שנה נוספת להקטין את הגרעונות התקציביים המנופחים שלהן. ההחלטה תסייע לשפר את היחסים בין הזרוע הניהולית של האיחוד האירופי ושרי האוצר של המדינות האמורות. יחסים אלה היו מתוחים מאז ניסתה הנציבות לראשונה להטיל עונשים על צרפת וגרמניה לפני שנה, בשל אי עמידתן בחוקי התקציב.



הסכסוך הופנה לטיפול ביהמ"ש לצדק באירופה; ביולי קבע בית המשפט כי שני הצדדים אשמים בבעיה, ועליהם לשתף פעולה. הנציבות קיבלה אז הבטחות מהמדינות לרסן את תקציביהן ב-2005 מפני חריגה מתקרת גירעון של 3% משווי התמ"ג. "אם התחזיות הללו נכונות וחבילות התקציב המוצעות על ידי שתיהן יתממשו, לא נידרש לאמץ צעדים נוספים בהליך הזה", אמר חואקין אלמוניה, הנציב לעניינים כלכליים ומוניטריים ביום שלישי.



ההליך עשוי להסתיים בקנס, אולם גודלו או טיבו אינם ידועים. אלמוניה הזהיר כי צרפת וגרמניה נסמכות מדי על אמצעים חד פעמיים במקום לבצע שינויים מבניים, כדי להקטין את הגרעונות שלהן. באוקטובר חזתה הנציבות כי הגירעון התקציבי של צרפת יגיע בשנה הבאה ל-3% בדיוק מהתמ"ג. גרמניה היתה חזויה אז להגיע לגירעון של 3.4% מהתקציב, אולם מאז נקטה באמצעי קיצוץ נוספים, והתחזית ל-2005 היא לגירעון של 2.9% מהתמ"ג.



הנס אייכל, שר האוצר של גרמניה, בירך על החלטת הנציבות. "ההחלטה מכירה בכך שמדיניות האוצר של גרמניה נמצאת במסלול הנכון על רקע תנאים כלכליים קשים מאוד, וכי גרמניה תוכל למלא את התחייבויותיה לאירופה בשנה הבאה", אמר אייכל בהודעתו.



שר האוצר של צרפת, ארבה גיימאר, אמר לפרלמנט האירופי כי "אירופה שמה לב למאמצינו". אולם, הוא הוסיף כי "עלינו להמשיך בדרך של חיסכון בכספי הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully