וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוותי המו"מ של הליכוד וש"ס יפגשו בצהריים

16.12.2004 / 11:49

ניסיונות לתאם פגישה גם בין צוותי הליכוד והעבודה; הערכה בעבודה: ניתן יהיה לגשר על המחלוקת בעניין התיקים. איציק: הליכוד שומר לעצמו את תיקי אכיפת הפנים מסיבותיו שלו

צוותי המו"מ הקואליציוני של הליכוד וש"ס ייפגשו בצהריים וידונו בחלוקת התיקים. הצדדים ייפגשו במשרדו של ראש צוות המו"מ של הליכוד, עו"ד יורם ראב"ד, בתל אביב. היום יימשכו גם המגעים עם יהדות התורה.

בש"ס אומרים, כי אין ספק שראש הממשלה, אריאל שרון, מעוניין בהם, אך הוא אינו מוכן לתת להם חופש הצבעה בנושאים הקשורים להתנתקות. אחד הפתרונות שנבחנים הוא כניסה מאוחרת של ש"ס לממשלה, רק לאחר הבחירות ברשות הפלסטינית, מתוך הנחה שהרב יוסף ישנה את פסק ההלכה בנוגע להתנתקות. כמו כן, נבחנת אפשרות לפגישה בין שרון למנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף. בינתיים מתכוונים בליכוד לשמור לש"ס תיקים, בהם את תיק העבודה והרווחה.

במפלגת העבודה מעריכים שבמהלך היום יהיה ניתן להגיע לסיכומים עם הליכוד בנוגע להקמת ממשלת אחדות לאומית. בגלי צה"ל דווח, כי לאחר התייעצות שקיימו הלילה ראשי המפלגה החליטו בעבודה ליזום פגישה בין יושבת ראש צוות המשא ומתן, חברת הכנסת דליה איציק, לעורך הדין יורם ראב"ד, הממונה על השיחות מטעם ראש הממשלה, אריאל שרון.



יושבת ראש צוות המו"מ של העבודה, ח"כ דליה איציק, הביעה הבוקר תיסכול מהתנהלות הליכוד במסגרת המאמצים להקמת ממשלת אחדות. איציק רמזה, כי ראש הממשלה, אריאל שרון, מעוניין לשמור על תיקי המשפטים ובטחון הפנים מסיבות אישיות. בגלי צה"ל דווח, כי איציק אמרה: "אם אני נורא רוצה לרדת מתחת לחגורה, אז הייתי אומרת שבכירי הליכוד שומרים לעצמם את שני תיקי אכיפת החוק, את ביטחון פנים ואת משפטים, והם יודעים למה".

מקורבי שרון איימו הבוקר, כי "אם לא יהיה סיכום תוך יומיים על הקמת ממשלת אחדות, ראש הממשלה מתכוון ליזום מהלך של הקדמת בחירות".

כתבת "הארץ" מזל מועלם מוסיפה:

יו"ר מפלגת העבודה, שמעון פרס, כינס הלילה סמוך לחצות התייעצות עם חברי צוות המו"מ הקואליציוני של המפלגה - הח"כים דליה איציק ובנימין בן אליעזר - כדי לסכם את עמדת המפלגה בנוגע להצטרפותה לממשלה, בעקבות הצעתו של ראש הממשלה, אריאל שרון. אתמול הציע שרון לעבודה שבעה תיקים בממשלת האחדות -הפנים, בינוי ושיכון, תשתיות לאומיות, תקשורת (ללא רשות השידור), עלייה וקליטה, איכות סביבה או תיירות ותיק התנתקות לפרס- והבהיר כי זוהי "ההצעה האחרונה". אולם, בעבודה אמרו כי הם דורשים גם את תיק העבודה והרווחה. למרות "משבר התיקים", צוותי המו"מ העריכו אמש, כי שרון יציג את הממשלה החדשה בכנסת ביום רביעי הקרוב.

במפלגת העבודה אמרו אתמול, בתום הפגישה הלילית, כי למרות המחלוקת עם הליכוד על התיקים, ניתן יהיה להגיע להסכמה. "סגנון האולטימטום וההכתבות אינו מקובל עלינו. עם זאת, הבעיות בינינו לבין הליכוד ניתנות לגישור ועליהם לקבל החלטות לאלתר", אמרו בעבודה.

מלשכת שרון נמסר בתגובה: "אנחנו סיימנו את ההחלטות שלנו. לא יהיה משא ומתן נוסף על התיקים. הם הפרו את הסיכום לאחר שהתחייבו שאם יקבלו את הפנים, יסתיימו תביעותיהם".

שרון שוקל להפגש עם הרב יוסף

אנשי שרון האשימו אתמול את צוות המו"מ של העבודה כי "הם עסוקים בכיסאולוגיה ושכחו מההתנתקות". מקורבי שרון הבהירו, כי "תיק הפנים לא יחכה לעבודה לנצח, וראש הממשלה לא יהיה מוכן לקבל אותם כשרים ללא תיקים בממשלתו". במקביל, המשיך אתמול צוות המו"מ של הליכוד במגעים עם יהדות התורה וש"ס, ומסתמן כי ההסכם עם יהדות התורה קרוב לסיכום. בליכוד מנסים למצוא פיתרון שיאפשר גם את כניסת ש"ס לממשלה, למרות התנגדותה להתנתקות, ואף נבחנת אפשרות לפגישה בין שרון למנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף.

אתמול לפני הצהריים החליט שרון להתערב בעצמו במגעים לאחדות, והתקשר לפרס כשבפיו הצעה אחרונה - תיק בכיר לפרס, ואת תפקיד ממלא מקום ראש ממשלה ושישה תיקים נוספים לעבודה - פנים, תשתיות לאומיות, שיכון, תקשורת, קליטה ואיכות סביבה או תיירות. אף שהשיחה התנהלה באווירה טובה, שרון הבהיר כי הוא לא מתכוון לחכות עוד הרבה זמן, וכי זוהי הצעתו האחרונה, שאינה נתונה למשא ומתן.

החלטת שרון להעניק לעבודה את תיק הפנים עוררה מחלוקת בקרב אנשי לשכתו של שרון. צוות המו"מ של הליכוד הופתע כי מחוות שרון לא סיפקה את העבודה, וגורמים שמעורבים במו"מ טענו כי "העבודה משחקת משחק לא הוגן".

אנשי שרון הגיבו בכעס לדרישות העבודה. "שדליה איציק תסביר למרכז מפלגת העבודה שהיא רוצה לשלוט ברשות השידור ופתאום ההתנתקות לא ממש חשובה לה", אמרו בסביבת שרון. לדבריהם, "נושא התקציבים סודר, ופתאום מפלגת העבודה החליטו להקפיץ מחיר, אז שידעו שלא בטוח שתיק הפנים יחכה להם. על שרון מופעלים לחצים כבדים, מבפנים ומבחוץ, להשאיר את התיק בליכוד", אמרו אנשי שרון והוסיפו: "אם הם (העבודה) יפוצצו את המו"מ בגלל רשות השידור, אז הציבור כבר ישפוט אותם".

אתמול התנהלו לאורך היום מגעים בין צוותי המו"מ של העבודה והליכוד. בעבודה דרשו גם את תיק העבודה והרווחה או את תיק התחבורה במקום תיק השיכון, ואת תיק התקשורת כולל רשות השידור.

למרות המשבר בשיחות, גם אתמול המשיכו בכירי העבודה להיערך לקראת ההתמודדות על תפקיד שר במרכז המפלגה. מסתמן כי המרכז יתכנס כבר בתחילת השבוע הבא, והיום תכונס ועידת המפלגה לדיון כלכלי. היום צפוי פרס לשוחח שוב בטלפון עם שרון בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully