וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מכבי, אין חברים

יואב בורוביץ'

16.12.2004 / 7:58

לשאראס לא תהיה הערב הרבה ברירה והוא יצטרך להביא למכבי הערב נצחון מול החברים לשעבר, וככל הנראה גם לעתיד. בבארסה בונים על חואן נבארו. 20:40, ערוץ 11

כשהאימון מסתיים, נשאר שארונאס יאסיקוויצ'וס לעבוד על הפרקט חצי שעה נוספת. "הוא עשה את זה כל יום השבוע", מספר עוזר מאמן מכבי ת"א, יעקב ג'ינו. "שחקנים ישראלים לפעמים יישארו אחרי האימון כדי לעבוד על הקליעה, אבל שאראס עורך סימולציה לכל הפעולות שהוא מבצע במשחק, פשוט תענוג לראות את זה".

לדברי ג'ינו, המערכת של מכבי ת"א חשה השבוע כי בשביל שאראס המשחק הערב נגד ברצלונה (20:40, שידור ישיר בערוץ הראשון) הוא אירוע מיוחד. המאמן פיני גרשון התלוצץ וסיפר שהקליט השבוע את כל האימונים, וכי ידרוש מהפוינט-גארד שלו את אותו מאמץ לאורך כל העונה. שאראס לא אהב את הבדיחה, אך כל שתי דקות שאל את הדובר מייק קרנון, מתי מתחיל האימון של בארסה. הוא המתין לחברים מקטאלוניה יותר משעה.

כשהם ירדו מהאוטובוס בגשם השוטף, חיבק שאראס כל אחד בהתרגשות יתרה. העיתונאים, מן הסתם, הפגיזו את אנשי ברצלונה בקושיות על שאראס. כולם החמיאו לפנומן הליטאי, אך כדאי לשים לב לתגובתו של דיאן בודירוגה: "שאראס ואני שיחקנו הרבה זמן יחד, ונכון שהוא שחקן שאתה רוצה לידך בקבוצה. עם זאת, אסור לשכוח כי ניצחנו לא מעט משחקים מאז שעזב".

שאראס, כידוע לכל, משתוקק לחזור לברצלונה (שם בנה את ביתו), וזו הסיבה שהאימונים שלו השבוע נראו אחרת. ואולי בכל זאת יש למכבי סיבה להיות מודאגת. "אני שונא משחקים כאלה", אמר שאראס, "כי הרבה יותר קל להיכנס למוטיווציה מול שחקנים שאני שונא, ואת הקבוצה הזו אני אוהב".

"היום אני אהיה האוהד הכי גדול של מכבי"

הפציעה בשריר התאומים מונעת מניקולה וויצ'יץ' לשחק הערב. וויצ'יץ' אמנם רץ באימון במשך 20 דקות, אבל הוא לא מוכן לחתום על כך שישחק בשבוע הבא. היעדרותו מהפסד היורוליג הראשון בשבוע שעבר, הסיתה לכיוונו בימים האחרונים לא מעט תשומת לב ואהדה. נדמה שוויצ'יץ' די נהנה מתפקיד המושיע. "כשאני יושב בצד, אז אני האוהד הכי גדול של הקבוצה", הוא מחייך, "אני גם רוצה להאמין ששאר השחקנים לא מסוגלים לתת שני משחקים חלשים ברציפות".

כדי לאזן את וויצ'יץ', תחסר הערב ברצלונה את רוברטו דואנייאס. מהדברים שאמרו השבוע אנשי מכבי ת"א, אפשר לחשוב כאילו היריבה משלמת לסנטר הענק (2.20 מ') משכורת כדי לא לשחק. "לנו זה חיסרון ולהם זה יתרון", אמר אתמול גרשון. האיטיות וההגנה החלשה נגד הפיק-אנד-רול הופכים את דואנייאס לנטל, לדעת הצוות המקצועי הצהוב.

נדמה שאת וויצ'י'ץ' קצת מרגיזה ההשוואה המתבקשת בינו לבין הסנטר הספרדי. "אני מאוד מכבד את דואנייאס, אבל הוא שחקן פחות טוב ממני, לפחות כך אני חושב".

לקבוצת פאר דרוש מנהיג (רועי ב. לוי ויואב גורן)

רוברטו דואנייאס פצוע בשריר התאומים, ולאדו אילייבסקי נקע את הקרסול ברגל שמאל, דיאן בודירוגה מתח שריר ברגל ימין וגם גרגור פוצ'קה עדיין בשלבי התאוששות מפציעת הגב הטורדנית (אבל שלושת האחרונים אמורים לשחק). ברצלונה מגיעה למשחק מול מכבי ת"א כאשר השחקן הבולט ביותר בסגל שלה, שיעלה לפרקט בלי לגנוח, הוא חואן קרלוס נווארו. את אוהדי בארסה שעוקבים אחרי הקריירה של "לה בומבה" בשנים האחרונות, זה לא מעודד.

הביוגרפיה של נווארו דווקא ניחנת בכל המרכיבים להם זקוק שחקן כדי להפוך לכוכב הקבוצה: הוא נולד ב-1980 בעיירה סאנט פלייו לוברגאט, בעיבורי ברצלונה, והתחיל את דרכו בעולם הכדורסל בקבוצות הילדים של המועדון בלאוגראנה. כבר בגילו הצעיר יחסית הוא הספיק לרשום למעלה מ-250 הופעות בליגת ה-ACB, ולזכות עם הקבוצה בכל התארים האפשריים (אליפות, גביע המלך, גביע היורוליג וגביע קוראץ'), תוך שהוא משיג מאזנים סטטיסטיים לגמרי לא רעים. נווארו גם הוכיח את המחויבות הגדולה שלו לקבוצה, כשדחה הצעה מעניינת מהוואשינגטון וויזרדס, שבחרה אותו בסיבוב השני של הדראפט ב-2002, והעדיף להאריך את חוזהו בברצלונה.

לכאורה "לה בומבה" היה אמור להפוך לסמל של הבארסלוניסמו ולחביב האוהדים ב"פלאו בלאוגראנה", אולם מארק מונדט, עיתונאי ב"מארקה", מטיל ספק ביכולות של נבארו לסחוף אחריו את הקבוצה ברגעים המבלבלים שעוברים עליה לאחרונה. "נווארו הוא אמנם הכישרון המקומי הגדול ביותר אחרי פאו גאסול שצמח בברצלונה בשנים האחרונות, אבל הוא מעולם לא היה המנהיג של הקבוצה. הוא תמיד העדיף להישאר בצל של הכוכבים האמיתיים. פעם הוא היה מספר שתיים של גאסול, אחר כך של יאסיקוויצ'וס ועכשיו הוא הסגן של בודירוגה".

גם ההתנהלות של נווארו מחוץ למגרש זוכה לביקורת. כשחקן הבית הבכיר ביותר, ניתן היה לצפות ממנו שיביע את דעתו על חילופי המאמנים הפתאומיים שהתרחשו בקיץ, או על הסכסוך בין הנהלת הקבוצה לבין האוהדים בנוגע למחירי המינויים שהביא להחרמה חלקית של משחקי הבית של הקבוצה לפני כחודש. נווארו בחר לשתוק. "זה נכון שהוא לא הטיפוס הכי כריזמטי בעולם", אומר העיתונאי מונדט, "אבל אפילו מטיפוס אפרפר שכמוהו ניתן היה לצפות למעט יותר מעורבות בימים כאלו".

הכריזמה הנעדרת של נבארו היא חלק מבעיית מנהיגות של בארסה, במיוחד בתקופה בה בודירוגה כבר לא נראה כמו דיאן. היא מתבטאת גם בתוצאות של הקבוצה על המגרש: שני המשחקים האחרונים של ברצלונה הסתיימו בהפסד על חודו של סל: 70:71 מול ולנסיה, 66:64 מול ריאל מדריד. בימים של סטניסלב פאשיץ' כמאמן, ברצלונה לא הייתה מניחה לשני משחקים חשובים כל כך לחמוק ממנה בשניות הסיום.

"בארסה לא יכולה להרשות לעצמה עונה גרועה"

ברצלונה של תחילת העונה נראית כמו קבוצה שצריכה שינוי מיידי, ומאמן הקבוצה ז'ואן מונטס כבר הצהיר כי בחלון ההעברות הקבוצה תתחזק. הסגל הנוכחי יספיק לה כנראה להחזיק את הראש מעל המים, גם בליגה וגם באירופה, אבל ברצלונה היא קבוצה שקרלוס מרטינז מה'אס' מגדיר "עם אספירציות לתארים, תמיד". לא משנה שבשנים האחרונות תקציבה הוא השלישי בליגה הספרדית - 10 מיליון יורו, כמו ולנסיה, אחרי טאו עם 11, וריאל עם 12. לא משנה שהיומרה העיקרית עברה לקבוצת הכדורגל המשכנעת, שתקציבה בערך פי 18 מזה של קבוצת הכדורסל.

"ברצלונה היא מאותם דינוזאורים", אומר מרטינז, "כמו מכבי, צסק"א וריאל. קבוצות כמו ולנסיה או מלאגה יכולות להרשות לעצמן עונה גרועה. בארסה לא. אם יש עונה רעה - עושים שינויים. גם באמצע העונה. לכן היא תתחזק בגבוה נוסף בפגרה". אולם גבוה נוסף לא יעזור למונטס לאתר מנהיג שיגרום לקבוצה להפסיק לפספס בדקות הסיום. מונטס מודע לכך ומדבר לאחרונה על "למצוא מחדש את הרוח המנצחת". לה בומבה נווארו ייקח בוודאי חלק בתהליך הזה, אבל כדרכו, לא יהיה זה שיוביל אותו.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully