וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיחזור מזיק לסביבה

יונתן שגיב

16.12.2004 / 10:47

יונתן שגיב בטוח שעונה מספר 3 של כוכב נולד תמשיך להתרחק מהכשרונות האמיתיים לעבר מסחרה מחושבת

כוכב נולד 3 יוצא לדרך ואפילו אלוהים לא יוכל לעצור את זה. דקה לפני שאנחנו ניצבים מחדש בפני כל הקאברים שיבוצעו, המתמודדים שיזמרו וה-SMSים שישלחו, נשאלת השאלה האם למישהו יש בכלל כוח לאותו תמנון רב זרועות שיווקי וממוסחר שאליו נהפכה התוכנית "כוכב נולד" בשנתיים היחידות לקיומה. לעומת העונה הראשונה, שהצליחה להעמיד שלושה כוכבים כל אחד משובח לסוגו, הצטיינה העונה השנייה בפתלתלות, עודף של סיבובים וחוקים, בומבסטיות יתרה ובסופו של דבר, בקושי הנפיקה כוכב אחד ראוי. בניגוד לנינט המדהימה, גבסו המיינסטרימי ושירי שועלת הפופ, קשה להבחין, למעט אולי קיומו של הראל סקעת, בתרומתה של העונה השנייה לנוף הטלוויזיוני, המוזיקלי או אפילו הטלנובלאי של ארצנו.

החטא החמור מכל של העונה השנייה היה פשוט היותה משעממת. כל שמץ של תמימות ורעננות שאפיינו את העונה הראשונה נעלמו כלא היו בעונה השנייה, שהתנהלה כמסחטת כספים אגרסיבית, שמחזרה ללא הרף עוד סיבובי הצלה, עוד ביקורים בבתי המתמודדים ועוד בדיחות קרש מצביקה הדר שמשנה לשנה מאבד את חינו ונהפך למוסכניק מייגע במיוחד, ולא כזה שדנה מודן תעשה לו טובה.

אי שם, מעבר ל"קשת"

אם ה"תוכנית" ששודרה אמש, "כוכב נולד יוצא לדרך", משקפת משהו מאופייה של העונה השלישית שעתידה להתרגש על כוחותינו בקרוב, הרי שאנחנו בצרות. כי אתמול לא שודרה תוכנית, אלא כצפוי, פשוט הוקרן פרומו אחד ארוך ביותר. האמתלה היחידה של קשת וצביקה הדר לחצי שעה זו של חומרים שכבר הוקרנו שוב ושוב לעייפה, הייתה פרסום נוסף לעובדה שהאודישנים בעיצומם. אך חס וחלילה שיסתפקו הם בסתם פרסום מודעות בעיתונים או בפרומואים קצרצרים. מה פתאום, למה לעשות זאת כשבעזרת תוכנית של חצי שעה יכלו "קשת" להכניס לכיסם עוד בוחטות של כסף ממפרסמים רעבתניים. וכך שוב נאלצנו לראות את האודישנים לעונה השנייה, את עדי כהן צורחת בניצנים ואת האודישנים של ההראלים למיניהם. שוב נאלצנו לראות את צביקה מתמוגג מעצמו ומהישגיו ואת ריקי מרימה גבותיה בזלזול. כעלה תאנה של התוכנית, נופף צביקה במסלול המיוחד שנפתח ב"כוכב נולד" לבני הארבעים פלוס. תודה צביקה, ואנחנו חשבנו שאם אתה בן ארבעים, סימן שעליך להישלח לקוטב הצפוני ולגסוס על קרחון.

"מה אנחנו מחפשים?" שאל צביקה הדר בחלק הראשון של הפרומו הארכני, השוט הבא הראה מייד את הראל סקעת שר את "הנני כאן" ואכן, זה בדיוק מה שאנשי "כוכב נולד" מחפשים. צביקה הדר צריך להודות לאלוהים שהראל מויאל בסוף אכן נבחר וכך יוכל בכל זאת עדיין לנופף בדגל האותנטיות הקוסם. זאת למרות שכבר מזמן נשכחו הכישרונות החבויים שמזמרים לעצמם במקלחת ואנשים לא פוטוגניים שניחנו ביכולת ווקאלית אדירה. מה ש"כוכב נולד" מחפשת אחריו הוא המולטי-טאלנט צחור השיניים ויפה הבלורית, שיוכל שנייה לאחר הגמר בניצנים להשתתף בפסטיגל, לעשות פרסומת לקולגייט ואולי אפילו להוציא איזה תקליט.

קשה להאמין ש"כוכב נולד 3" תצליח לחזור מהדרך הפומפוזית שהתוותה העונה השנייה ולחזור לכיף ולריגוש הראשוני שהיוותה העונה הראשונה. אבל מי יודע אולי יש סיכוי. קצת קשה להאמין כי נינט באמת יש רק אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully