וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולצו בשלום 6 פלסטינים שנלכדו במנהרה

18.12.2004 / 0:48

כוחות החילוץ הפלסטינים חילצו את הלכודים בתום 12 שעות בהן היו מתחת לאדמה. ה-6 נמלטו לביתם כשהם בריאים ושלמים. 9 פלסטינים נהרגו בפעילות צה"ל בחאן יונס

כוחות החילוץ הפלסטינים חילצו הלילה בשלום את ששת האנשים שנלכדו במנהרה שקרסה אתמול ברפיח. לפי הדיווחים, יצרו המחלצים קשר עם אחד הלכודים בטלפון ובעזרתו הצליחו לאתר אותו ואת חבריו. בגלי צה"ל דווח, כי השישה, שהיו לכודים במנהרה במשך 12 שעות, נמלטו לביתם כשהם בריאים ושלמים. בתחילה דווח כי הם נהרגו. לא ידוע אם ניסו להבריח אמצעי לחימה או סחורות.

במבצע שמנהל צה"ל מאז יום חמישי בלילה בחאן יונס נהרגו תשעה פלסטינים, מהם לפחות שישה חמושים ושני אזרחים. כך דיווחו מקורות פלסטינים לסוכנויות הידיעות. במבצע נפצעו כ-30 פלסטינים. מצה"ל נמסר, כי 15 פלסטינים חמושים - מניחי מטענים ומשגרי טילי נ"ט ופצצות מרגמה - נפגעו במבצע. לפי מקורות פלסטינים, אחד מההרוגים, עז א-דין חמדאן, פעיל צבאי, נהרג בירי טיל על ביתו. בפעולה נפצע גם חייל אחד באורח קל.

הלילה תקף חיל האוויר שני מבנים בעיר עזה, שלטענת הצבא משמשים לייצור אמצעי לחימה. בנוסף, תקף חיל האוויר מנהרה שיש חשד כי היא ממולכדת. פצצת מרגמה נחתה הלילה באזור התעשייה ארז שבצפון רצועת עזה. לא היו נפגעים, אולם נזק נגרם לאחד המפעלים באזור.
בגלי צה"ל דווח, כי אתמול בבוקר נפלו באזור שדרות שתי רקטות קאסם שנורו מאזור בית חנון. הרקטות נפלו בשטח פתוח. איש לא נפגע. רכב אחד ניזוק כתוצאה מפגיעת רסיסים.

הפלסטינים דיווחו כי החיילים הורו לתושבים במחנה חאן יונס לפנות את בתיהם והרסו כמה מהם. סגן אלוף בגדוד הסיור של חטיבת גבעתי אמר אתמול בבוקר כי ייתכן שהמבצע יימשך זמן רב. "המבצע לא הוגבל בזמן", אמר הקצין, "נשאר פה ככל שנדרש כדי לפעול בשטח כגוף צבאי על מנת להוות מגן. לחיילים ברור שהמצב הזה לא יכול להימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully