וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט הגולמי חצה את רף 45 דולר לחבית לראשונה מזה שבועיים

רונן סרברניק

17.12.2004 / 19:44

ברמתו הנוכחית צפוי הנפט לסיים את השבוע בעלייה השבועית החדה ביותר מזה 21 חודשים



מחיר הנפט הגולמי חצה את רף ה-45 דולר לחבית, בפעם הראשונה מזה שבועיים, כשהוא נסחר בעלייה של 4.1% לרמה של 46.20 דולר על רקע מזג אוויר חורפי בארה"ב, חששות מחודשים מהתקפות טרור, הגשת בקשה לפשיטת רגל של יוקוס ולקראת קיצוץ התפוקה הצפויה של אופ"ק.



ביום שישי שעבר נסגר מחיר הנפט הגולמי ברמה של 40.71 דולר לחבית. מחיר הנפט צפוי לסיים את השבוע בעלייה השבועית החדה ביותר מזה 21 חודשים.



העלייה במחיר הנפט נובעת בחלקה מקלטת אודיו שהופצה ביום חמישי בו נשמע קולו, לכאורה, של אוסאמה בן לאדן, הקורא להפסקת זרימת הנפט מן המזרח התיכון.



במקביל הודיע מוקדם יותר השבע ארגון אופ"ק כי בכוונתו לקצץ את תפוקת הנפט ב-1 בינואר במיליון חביות ביום, אשר ייגרעו מתפוקת היתר של מדינות הארגון. הארגון הותיר את מכסת נפט הרשמית ברמה של 27 מיליון חביות ביום.



עלייה נוספת במחיר הנפט הגולמי משויכת להמשך חוסר הודאות בנוגע לפשיטת הרגל של ענקית הנפט הרוסית יוקוס, זאת לאחר שאתמול החליט בית המשפט ביוסטון להקפיא את מכירת חטיבת הנפט העיקרית שלה, יוגנסקנפטגז (Yuganskneftegaz). בית המשפט קיבל את בקשתה של יוקוס וקבע כי המכירה הפומבית המתוכננת ליום ראשון, שמטרתה תשלום חובות המס הענקיים של יוקוס, צריכה להידחות ב-10 ימים.



מייק לייק, דובר מטעם חברת עורכי הדין המייצגת את יוקוס בארה"ב, אמר אתמול כי בעוד צו המניעה אינו חל על ממשלת רוסיה, הוא כן חל על קונסורציום של בנקים בינ"ל אשר מארגנים את הלוואת המיליארדים למימון רכישת החטיבה.



קרן הרכוש הפדרלית של רוסיה אמרה מוקדם יותר היום כי בכוונתה להמשיך במכירה הפומבית של יוגנסקנפטגז למרות החלטת בית המשפט בארה"ב. "אנו מוכרים את יוגנסק בהוראת פקיד בית המשפט, ועד כה טרם קיבלנו הוראה כלשהי לביטול המכירה הפומבית. לפיכך, אנו עדיין מתכננים להמשיך", אמר דובר מטעם הקרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully