וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת קרטר: בטורנטו מתקשים לעכל

יואב בורוביץ'

19.12.2004 / 13:46

כוכב הספורט האהוב ביותר בעיר שעוזב לניו ג'רזי, כבר לא היה אותו שחקן בעונות האחרונות. "לא יודע איפה בדיוק הכל התקלקל"

נפל דבר בארץ המופלאה שמצפון לגבול. טורונטו ראפטורס העבירה שלשום את וינס קרטר בטרייד לניו ג'רזי נטס תמורת אלונזו מורנינג, אריק וויליאמס, אהרון וויליאמס ושתי בחירות דרפאט בסיבוב הראשון. לצד היותו גדול שחקני הקבוצה בתשע שנות קיומה, ואחד מכוכבי העל האטקרטיביים ב-NBA, הפך זיו פניו של קרטר לדיוקן שסימל את הכדורסל במדינת הענק. "הוא היה בשביל קנדה מה שמייקל ג'ורדן היה עבור הבולס", אמר חברו לקבוצה, דוניאל מארשל. זו אינה ההשוואה הראשונה בין שני הכדורסלנים ששיחקו שלוש שנים במכללת צפון קרוליינה והציתו את דמיונם של עשרות מיליוני חובבי כדורסל בשלל הטבעות וריחופים.

אלא שבניגוד לג'ורדן שכיכב במקום בו הכדורסל היה פופורלי, הצליח קרטר לקדם ענף ספורט שולי אל תוך ה"מיינסטרים" הקנדי. "לאורך תקופה קרטר היה כוכב הספורט הגדול והאהוב בטורונטו, נקודה", ציין אתמול היומון החשוב בקנדה, "גלוב אנד מייל" במאמר מערכת. "הוא שחקן הכדורסל היחיד בקנדה שזכה למעמד של כוכב מחוץ לעירו, וזה אומר משהו בעיר ובמדינה שבהן שולט ההוקי".

קרטר, שזכה בתואר "רוקי השנה" הפך את הראפטורס לקבוצת פלייאוף לגיטימית כבר בעונתו השנייה. לשיאו הגיע בעונה השלישית, 2000/01, כשקלע 27.6 נק' למשחק והוליך את טורונטו לסדרת חצי גמר המזרח של הפלייאוף. אלא שנקודת השיא בקריירה של קרטר הייתה גם זו שבה גורלו ביצע פניית פרסה חדה. בבוקר יום המשחק השביעי והמכריע בסדרה מול פילדלפיה העדיף קרטר לטוס לצפון קרוליינה (לשם קבלת דיפלומה) על פני הכנה ראויה למשחק החשוב בחייו. בערב הוא החטיא את השלשה המכרעת עם הבאזר.

בעונה שלאחר מכן נתקף קרטר בשרשת פציעות טורדנית. כמו כן, כוונה נגדו ביקורת בדבר התפשרות על זריקות מבחוץ, וגילוי סממני עדינות ואדישות שאינם תואמים מנהיג של קבוצה. ממוצעיו החלו לצלול 20.6 ,24.7 ו-22.5 ומשחקי הפלייאוף הפכו להיות תוכנית טלוויזיה עבורו. בקיץ האחרון דרש קרטר טרייד אך בטורונטו עוד חששו להיפטר מהנכס. מוטיבציה נמוכה בנוסף ליכולת חלשה (15.9 נק' למשחק) ופציעה חוזרת בגיד האכילס שיכנעו את מנכ"ל הרפטורס, רוב באבקוק, להיפטר באופן סופי מקרטר.

"הרפרטורס העניקו לי הזדמנות לבנות שם לעצמי, אבל אני לא יודע איפה בדיוק הכל התקלקל", אמר אתמול השחקן לאחר ביצוע הטרייד. "לגבי קבוצתי החדשה, כולנו יודעים מה ג'ייסון קיד וריצ'רד ג'פרסון מסוגלים לעשות. אני רק מקווה לתרום להם מימד חדש כלשהו".

בניו ג'רזי מתמוגגים לנוכח צירופו של גארד-פורוורד בן ה-27 המסוגל לשים ישבנים בכסאות ולהשלים קו אחורי איכותי ומרתק לצדם של ג'פרסון וקיד. "עכשיו יש לנו שלוש חתיכות טובות בפאזל" אמר אתמול קיד שעד לאחרונה דרש להשתחרר מהנטס. "וינס עדיין מסוגל להשתלט על משחקים, אז אם אפשר לצרף שחקן עם כזו השפעה חייבים לעשות זאת".

ג'פרסון סבור כי, "לעתים שינוי מיקום יכול לעשות לך טוב. קחו לדוגמא את קיד בניו ג'רזי או את ראשיד וואלאס בדטרויט. לפעמים שחקן נהדר צריך מקום חדש כדי שיוכל לזרוח שוב". ה"גלוב אנד מייל" העדיף לכתוב על שמש הכדורסל הקנדית השוקעת לאיטה. "כשוינס קרטר נבחר בדרפאט של 1998 היו כאן שתי קבוצות אן.בי.אי, היום יש רק אחת. בלעדיו, יש סיכוי שבעתיד הקרוב יהיו אפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully