וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצגת הממשלה עשויה להדחות לשבוע הבא

19.12.2004 / 17:22

כינוס מפלגת העבודה, שהיה אמור להערך מחר, נדחה ליום שלישי. לא ידוע האם קיים רוב לשינוי חוק יסוד: הממשלה, כדי לאפשר מינוי פרס למ"מ שני של שרון

הצגת ממשלת האחדות עשויה להדחות לשבוע הבא. כינוס מרכז מפלגת העבודה, לאישור ההסכם עם הליכוד, שהיה אמור להערך מחר, נדחה ליום שלישי. בקול ישראל דווח כי בעבודה אומרים שהדחייה היא ארגונית ונועדה להבטיח נוכחות גבוהה של חברי הכנסת. בנוסף, לא ברור האם יש רוב להעברת תיקון החוק שיאפשר מינוי שני ממלאי מקום לראש הממשלה, המכונה "תיקון פרס".

כתבי "הארץ", מזל מועלם, צבי זרחיה, גדעון אלון מוסיפים:

הסכם קואליציוני בין העבודה לליכוד ינוסח וייחתם היום, לאחר שהלילה נמשכו המגעים בין הצדדים עד 3:00, והסתיימו בהסכמות על כל הפרטים. יו"ר העבודה, שמעון פרס, ימונה לשר בממשלה שסמכויותיו טרם הוגדרו, אך ככל הנראה יעסוק ביישום ההתנתקות.

עוד דווח, כי הליכוד קיבל בלילה את בקשת העבודה להמיר את תיק התיירות בתיק איכות הסביבה. בנוסף, סוכם כי העבודה תקבל את ראשות ועדת החינוך, ותפקיד של סגן שר במשרד הרווחה. בעבודה התעוררה התמרמרות, שהובעה בין היתר על ידי הח"כים יולי תמיר ואופיר פינס, על כך שהעבודה לא דרשה ביתר תוקף את תיק הרווחה. העבודה דורשת גם את ראשות ועדות הקליטה, הפנים והרווחה. כמו כן דנו הצדדים באופן התנהלות הקואליציה העתידית ובעניינים הקשורים בקבינט.

כמו כן, התקבלה דרישת העבודה שראש הממשלה הוא זה שיחליט מי ימלא את מקומו בעת נסיעותיו לחו"ל או במקרה שייבצר ממנו לשמש בתפקיד עקב מחלה. עוד סוכם בשיחות כי התאריך האחרון לקבלת החלטה על יישום ההתנתקות (חוק ההתנתקות) יהיה 1 במרץ.

לפרס יוקם משרד מיוחד

בקואליציה החדשה יהיו שותפות הליכוד, העבודה ויהדות התורה, ויהיו חברים בה 64 ח"כים. הממשלה החדשה צפויה למנות 23 שרים, מהם שמונה שרים של העבודה. על פי ההסכם הקואליציוני העבודה תקבל שמונה תיקים: חמישה תיקים ביצועיים - פנים, תשתיות, תקשורת, איכות סביבה ושיכון; שני תפקידי שרים ללא תיק; לפרס יוקם משרד מיוחד, שייקרא משרד מ"מ ראש הממשלה ואשר יטפל בנושאים הקשורים להתנתקות; וכן שלושה סגני שרים.

בסביבת שרון אמרו אתמול כי ייתכן שש"ס, אם תצטרף, תקבל את תיק הבריאות והתחבורה. בעניין הקרב על תיק הפנים החליט שרון שסגן שר הפנים יהיה מהליכוד, ובכך למעשה שמר על חלק מהאינטרס הליכודי במשרד שיעבור לידי מפלגת העבודה. חברי הכנסת יולי תמיר ואופיר פינס מהעבודה קראו אתמול לחברי צוות המו"מ של מפלגתם לדרוש את תיק הרווחה, שכן בידי העבודה אין אף תיק חברתי.

אתמול, בפתח פגישת צוותי המו"מ, בה השתתפה גם ח"כ איציק, אמר ח"כ בנימין בן אליעזר - חבר בצוות המו"מ של העבודה - כי כניסת מפלגת העבודה לממשלה תבטיח יציבות לפחות לשנה וחצי כדי לבצע את ההתנתקות. בן אליעזר אמר כי אמנם העבודה לא קיבלה תרומה הולמת להצטרפותה וכי אף אחד מהתיקים הבכירים אינו בידיה, אך כדי להבטיח את המשך התהליך המדיני היה מקום להתפשר. "אנחנו נכנסים לממשלה כדי להישאר, לא כדי לצאת. כדי להבטיח שההתנתקות תצא לדרך ואחריה מפת הדרכים".

מחר ייוועד שרון עם יו"ר ש"ס, אלי ישי, כדי לקדם את האפשרות שש"ס תצטרף בינואר לממשלה, אם יבשילו התנאים המדיניים שיאפשרו לה לתמוך בהתנתקות. היום צפויה להתקיים פגישה בין צוותי המו"מ של יהדות התורה והליכוד לצורך סגירת ההסכם. יהדות התורה צפויה לקבל את ראשות ועדת הכספים.

לדברי בכירים באוצר, התוספות למפלגות - כפי שלשכת ראש הממשלה סיכמה בסוף השבוע - יחייבו קיצוץ של 3% בתקציב המדינה ל-2005. על הסכומים שהובטחו למפלגת העבודה, כ-600 מיליון שקל, וליהדות התורה, 300 מיליון שקל, יש להוסיף כספים שהובטחו לחכי"ם בליכוד, לנושאים הקרובים לליבם, על ידי רה"מ ושר האוצר. לפיכך, סך כל ההטבות שיימסרו לחכי"ם מתקרב ל-1.5 מיליארד שקל. באוצר העריכו כי בעקבות ההבטחות הקואליציוניות יחסר בתקציב סכום של מיליארד שקל. הוא יכוסה על ידי קיצוץ שווה של 3% בתקציבי ההוצאות של כל המשרדים הממשלתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully