וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חברה בת של אי-ביי בהודו נעצר בגין פרסום מודעה למכירת חומר פורנוגרפי באתר החברה

מיכל רמתי

19.12.2004 / 12:59

לטענת אי-ביי, החברה הורידה את המודעה ברגע שגילתה את תוכנה ושיתפה פעולה לחלוטין עם חקירת המשטרה בנושא פרסום סרטון שהסעיר את הודו



מנכ"ל החברה הבת של אי-ביי בהודו, אבניש בג'אג', נעצר בעודו מסייע למשטרת ניו דלהי בחקירה של מוכר באי-ביי, שרצה לפרסם חומר פורנוגרפי למכירה באתר החברה. סרט הווידיאו שהוצע למכירה הורד מהאתר, Baazee.com, מיד עם גילויו על ידי החברה, כיוון שהפר את מדיניות החברה והסכמי המשתמשים. בסיוע אי-ביי אותר המוכר שפירסם את המודעה - ונעצר.



לפי העיתון "אינדיה דיילי", הסירה החברה את המודעה רק לאחר שקיבלה הודעה רשמית על קיומה - לאחר מספר ימים ולאחר מכירת הסרט למספר משתמשים. הסרט, שבו נראים שני תלמידי תיכון במהלך קיום יחסי מין, צולם על ידי התלמיד במצלמת הטלפון הסלולרי שלו - לא ברור אם בידיעת התלמידה - והופץ לחבריו. הסרט החל להיות מופץ בצורה נרחבת יותר, והגיע בסופו של דבר לידי סטודנט, ראווי ראג' סינג, שצרב את הסרט ב-DVD, והציע אותו למכירה ב-Baazee.com.



מדובר בפרשה שהסעירה את הודו השמרנית, וגרמה לסילוקם של שני בני הנוער מבית ספרם ולמעצרו של סינג. סינג הציע את הסרט למכירה רק לאחר שרבים בהודו כבר ראו את הסרט, וההתייחסות הרבה של התקשורת לפרשייה עוררה סקרנות והעלתה את נושא הפורנוגרפיה והמתירנות המינית לסדר היום הציבורי בהודו. בתי ספר רבים בהודו אסרו על השימוש בטלפונים סלולריים בתחומם, והפעילו תקנות נוספות למניעת פרשות שכאלה.



לא ברור האם בג'אג' אכן יועמד לדין, ואם כן האם באמת ניתן לראות בו כבעל אחריות פלילית על פרסום המודעה. בג'אג' נעצר בשל חוק מערכות המידע, שתחתיו הוא עשוי לקבל עונש של עד 5 שנות מעצר וקנס של עד 100 אלף רופיות (2,279 דולר). פרסום חומר פורנוגרפי נחשב לעבירה פלילית בהודו, אך לפי סעיף של החוק הפלילי, ספקי שירותים באינטרנט אינם אחראים לתוכן המפורסם באמצעותם - אם באפשרותם להוכיח כי העבירה נעשתה שלא בידיעתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully