וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקולד ויין מדי יום מוסיפים כשש שנים לחיים

19.12.2004 / 13:09

צוות בין לאומי של חוקרים גילה כי אכילה יומיומית של שוקולד מריר ושתיית יין יכולה להחליף "קוקטייל" תרופות שאמור להאריך את החיים ולדחות מחלות לב

מדענים הגיעו לנוסחה טעימה להארכת החיים בממוצע של 5 עד 6.6 שנים. מגזין הרפואה הבריטי פירסם במהדורת סוף השנה שלו מחקר של חוקרים מבלגיה, הולנד ואוסטרליה הטוענים כי אכילה משולבת של יין, שוקולד מריר, פירות וירקות, שקדים ושום על בסיס יומי ודגים 4 פעמים בשבוע, תוכל להאריך את החיים ולדחות לקייה במחלת לב ב-8 עד 9 שנים.

החוקרים חיפשו אחר חלופה בטוחה, טעימה ושאינה כרוכה בטיפול תרופתי להחלפת ה"פוליפיל"- שילוב של שש תרופות להורדת לחץ דם וכולסטרול ומצבים מסוכנים אחרים. "קוקטייל" הגלולות מומלץ לבליעה מדי יום ואמור להוריד ב-80% את הסיכוי ללקות במחלת לב, אך התעורר החשש כי הוא עלול להזיק לכמה אנשים. כעת טוען הצוות הבינלאומי כי מרכיבי המזון עליהם הוא ממליץ מורידים את הסיכוי ללקות במחלת לב ב- 76%.

השינויים בקרב הנחקרים ניכרים יותר בקרב גברים. נשים שצרכו את הדיאטה יחיו אף הן 5 שנים יותר מנשים שלא יאכלו על פי התפריט המוצע. פרופ' אליוט ברי מהאוניברסיטה העיברית אמר ל"ג'רוזלם פוסט": "הדיאטה מהנה וסביר להניח כי רבים ילכו בדרכיה, אך החוקרים שכחו להוסיף את ההמלצה להתעמלות יומית שעלולה להיות מהנה ביותר גם כן". עוד הוסיף הפרופ' כי צורת האכילה יכולה להאריך חייהם של חולים במחלות כרוניות כמו סכרת.

המנה המומלצת ליום: 150 מל"ל של יין, 100 גרם של שוקולד מריר (לא חלבי), 400 גרם של ירקות או פירות, 2.7 גרם שום קפוא או טרי, 68 גרם שקדים ו- 114 גרם דגים 4 פעמים בשבוע. מרכיבים נוספים שיכולים להתווסף לתפריט: שמן זית, פולי סויה, חומוס, אגוזים, דגנים ועגבניות. השף ריימונד בלנק הרכיב ארוחה בת שלוש מנות המורכבת מהמרכיבים: לפתיחה, מרק גרגירי נחלים, פילה מקרל בגריל עם טאג'ין ירקות שורש חורפיים, חומוס, שום צלוי ושקדים קלויים ומוס שוקולד לקינוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully