וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הלחץ לא להפסיד גדול מהרצון לנצח"

משה לוי ועידן אבני, הארץ, בשיתוף

20.12.2004 / 9:13

עידו קוז'יקרו מסביר מה הבעיה של הפועל ירושלים למרות הנצחון אמש. גינזבורג, לאחר הפסד רביעי רצוף: "לא נעשה שינויים"

שרון דרוקר, מאמן הפועל ירושלים, נוהג לומר שקבוצותיו מתחברות לאט. עד שהן מתחברות, דרוקר מקווה שלא יודח מהמפעלים הרלוונטים - גביע ואירופה (במקרה של ירושלים, יול"ב קאפ). השנה ההתחברות המיוחלת עדיין לא הגיעה, המפעלים הרלוונטים אבדו (י-ם הודחה מהגביע, ביול"ב עדיין קיימת אפשרות קלושה) והתחושה היתה שהפעם מדובר בנפילה אמיתית.

הניצחון אתמול על גבעת שמואל לא נוגד את האפשרות שירושלים של העונה פשוט לא טובה מספיק. אבל כשקימאני פריינד, הגבוה של ירושלים, מספר בסיום המשחק ש"הוא מתחיל להבין את הפילוסופיה של המאמן ומשתלב בה", מדובר בסממן של התחברות. אם ריקי פולדינג, וויליאם אייברי ובעיקר דורון שפר ישכילו להבין את הפילוסופיה של דרוקר, ייתכן שהעונה של ירושלים תסתיים באופן שונה מהמצופה.

עידו קוז'יקרו, עוד אחד שלא התעלה על רקע האפרוריות של חבריו לקבוצה, הסביר בסיום כי הבעיה של י-ם טמונה בכך ש"הלחץ לא להפסיד גדול מהרצון לנצח. זו הסיבה שאנו לא מצליחים לדרוס את היריבות".

ירושלים הגיעה למשחק החוץ מול גבעת שמואל לאחר שלושה הפסדי ליגה רצופים. למרות משחק טוב של משה ברנר (22 נק') והיעדרותו של ליאון טרימינגהאם (טס לרגל חתונתו), גבעת שמואל רדפה לכל אורך המשחק אחרי ירושלים. "הגיע להם לנצח", הודה מאמן הגבעה, עופר ברקוביץ', "הם באו יותר חדים". לא רק חדים יותר, גם עם אוריינטציה שונה. דרוקר החליט אתמול לתת את הקרדיט לישראלים: רביב לימונד, עידו קוז'יקרו ומתן נאור עשו עבודה שחורה, אלמנט שהיה חסר בלא מעט משחקים של ירושלים.

למרות הובלה עקבית במשחק. זה לא עזר: ירושלים שוב פתחה פער, סיימה בניצחון 82:89 ונדמה שהפנימה את הטקטיקה שתלווה אותה עד סוף העונה - "החלטנו שאת שהמשחק הזה אנו מנצחים בשיניים", אמר קוז'יקרו בסיום.

השיטה של הגליל

בני השרון פתחה את העונה טוב, גליל עליון לא, אבל יחסי הכוחות השתנו והתוצאה 85:98 לגליל, שעברה את בני השרון בטבלה, אפילו לא משקפת את הפער כיום בין הקבוצות.

זה היה משחק חד צדדי מהפתיחה - 0-10 לגליל. עודד קטש ואורן עמיאל החליטו להציב על הכוכב של בני השרון, אלווין יאנג, דווקא את השומר הפחות טוב מבין הגארדים, כריסטיאן דלמאו. למרות זאת, יאנג לא נכנס למשחק, הציג את היכולת החלשה ביותר שלו בארץ וסיים עם שמונה נקודות. בני השרון קיבלה בתמורה יום שיא של ארון לוקאס (24 נקודות ותרומה בשאר האספקטים), אבל דווקא זה מה שממחיש את הבעיה של בני השרון - היעדר קבוצתיות.

גליל, לעומת זאת, יודעת בתקופה האחרונה מה היא רוצה, ובכל ערב מקבלת תפוקה מכמה שחקנים. ליאור אליהו פתח מצוין, מייקל ג'ונסון פתח ניצרה ברבע השני ודלמאו הבריק במחצית השנייה. ברנדון קורץ שוב נקלע לבעיית עבירות, אבל אנטון קזרנובסקי עלה מהספסל והרים את משחקה של הגליל. מנגד, בבני השרון, למעט גיא פניני שעלה בדקה החמישית ולא ירד מהמגרש בזכות יום קליעות מצוין, שאר שחקני הספסל איבדו בטחון. זה כנראה ההבדל בין קבוצה שמשחקת קבוצתי לבין קבוצה שמפרקת את עצמה לבודדים.

בנוסף ניצלה גליל את הביתיות ובכל פעם שבני השרון עשתה סימנים של חזרה, בא שחקן של גליל ודפק שלשה, עשר כאלו היו לגליל במחצית השנייה.

מאמן הפועל גליל עליון עודד קטש, אמר בסיום: "ברבע השני לא אהבתי את מה שראיתי וגם בחלק מהרבע השלישי היינו תקועים. אני לא יודע למה נעצרנו ולמה נתקענו, רבע ראשון ורביעי רצנו טוב. חשוב ליצור את ההמשכיות, זה מה שמבדיל בין קבוצה בינונית לטובה מאוד. חלק גדול מזה שאנחנו משחקים טוב זה אנטון קזרנובסקי. הוא ילד חמוד, גבוה לגיטימי לליגה שלנו. יכול להיות שיש בעיה שאני אוהב את השחקנים יותר מדי".

המאמן המפסיד ננו גינצבורג: "הם שיחקו טוב, להסיר בפניהם את הכובע. לא ידענו להסתדר עם הפיק אנד רול. לא תפקדנו טוב בהגנה. לחצי השני פשוט לא הופענו בהגנה. הבעיה לא היתה יאנג בהתקפה, אלא כל הקבוצה בהגנה, כולל יאנג. זה לא נראה טוב, אבל אנחנו לא ממהרים לעשות שינויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully