וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: פעילות זרים ערה במניות הבנקים

הרצל לקס

20.12.2004 / 17:03

לאומי עלתה 1.6%. הפועלים סיימה בעלייה של 0.8% במחזור הגבוה בשוק. בזק עלתה 2.5% במחזור ער. אל על זינקה ב-4.7% לאחר הודעת הרגעה של הבורוביצ'ים


המסחר בשוק המניות בתל אביב התנהל היום ברובו תוך עליות שערים שתרמו לעלייה של קרוב לחצי אחוז במדד המעו"ף, אולם לקראת תום המסחר נחלשה המגמה החיובית והמדדים המובילים סגרו קרוב מאוד לרמות הפתיחה שלהם. המעו"ף עלה ב-0.1% ל-606.67 נקודות, תל אביב 100 נותר ללא שינוי ברמה של 626.36 נקודות והתל טק נחלש ב-0.1%. מחזור המסחר הגיע ל-590 מיליון שקל, כשמניות שני הבנקים הגדולים שוב אחראיות לעיקר הפעילות.

פעילים בשוק העריכו כי גם היום נמשך מסע הקניות של משקיעים זרים במניות הבנקים ובעיקר במניית הפועלים, שריכזה מחזור של כ-92 מיליון שקל, כשמנגד גופים מוסדיים ושחקני מניות אחרים מנצלים את הידיים החדשות למימוש רווחים. מניה נוספת בה ניכרת פעילות ערה המיוחסת לכסף החם שזורם לכאן מחו"ל היא בזק, שעלתה בחדות תוך מחזור מסחר גבוה של כ-37 מיליון שקל. לאווירת העליות תרמה גם הפתיחה החיובית בוול סטריט, שם עולים המדדים המובילים יותר מ-0.5%.

את המסחר, כאמור, הובילו מניות שני הבנקים הגדולים. מניית לאומי הושפעה גם היום מהודעת הבנק אתמול על דיווידנד של מיליארד שקל, והמסחר בה התאפיין בתנודתיות גבוהה. אתמול סיימה לאומי בירידה של 1.3% על רקע משחקי דיווידנד בין גופים מוסדיים. ההיערכות של הגופים הללו, שהדיווידנד המשמעותי תפס אותם בהפתעה, החלה כבר אתמול ולאחר פתיחה שלילית שהורידה את שער המניה באחוז, התהפך הכיוון - ולאומי נסגרה בעלייה נאה של 1.6%.

מניית הפועלים ריכזה אתמול מחזור ענק של 100 מיליון שקל, וסיימה בעלייה קלה של 0.3% שהביאה אותה למחיר של 14.07 שקל. מניית הבנק נסחרת במכפיל הון גבוה יחסית של 1.17, והיא רשמה לקראת סוף יום אתמול שינוי במגמה - וסיימה בעלייה קלה בהרבה מזו בו נסחרה רוב היום. היום נסחרה הפועלים עד שעות הצהריים בירידות, אולם המגמה התהפכה והמניה סיימה בעלייה של 0.8% כשהיא מרכזת פעם נוספת את המחזור הגבוה בשוק.

בזק קפצה ב-2.4% במחזור של כ-37 מיליון שקל. מחיר המניה חוצה את רף ה-5 שקלים, ומביא אותה לשווי שוק של 13 מיליארד שקל. מאז החל השלב הראשון במכרז על בזק, במסגרתו מתמודדות על רכישת השליטה בחברה (30% ואופציה ל-10% נוספים) שמונה קבוצות שונות, קפצה המניה בכ-15%.

טבע נמצאת רק במקום השלישי מבחינת היקפי המסחר, וגם עליה עבר מסחר תנודתי. המניה פתחה את היום בירידות של קרוב לחצי אחוז אך הצליחה לסיים אותו בעלייה בשיעור דומה. ליפמן, שהודיעה על חוזה חדש בהיקף 2.5 מיליון דולר עם בנק UBC הבינלאומי, עלתה ביותר מאחוז אך נחלשה לקראת סיום ועלתה רק ב-0.2%.

אל על, שציינה אתמול רשמית את העברת השליטה בחברה לידי כנפיים שבשליטת האחים בורוביץ', זינקה ב-4.7%. הבוקר פורסם ב-TheMarker כי הבורוביצ'ים מעוניינים להשאיר את מנכ"ל החברה, עמוס שפירא, בתפקידו, והמשקיעים מגיבים על כך בחיוב. האנליסט יובל זעירא מאי.בי.אי רואה בכניסתם של הבורוביצ'ים לניהול החברה אירוע חיובי, ולנוכח ביצועי החברה המוצלחים כבר כעת והנגיסה המפתיעה בהיקף החוב, הוא ממליץ עליה בקנייה ובמחיר יעד של 4.3 שקלים, ב-18% מעל מחיר השוק שלה כעת.

תדיראן קשר נהנתה אתמול מעלייה של כמעט 2% לאחר הודעה על חוזה בן 80 מיליון דולר שחתמה חברה בת שלה עם צבא ארה"ב. המניה עלתה רוב שעות היום אך גם בה ניכר גל מימושים לקראת תום המסחר והיא סיימה בירידה של 0.6%.

פרטנר עלתה ב-1.9%. ביום שישי פירסם ליהמן ברדרס המלצה חמה על פרטנר, שהציבה לה מחיר יעד של 10.25 דולרים למניה, והיום מעודדים המשקיעים בחברה גם מהידיעה על פיטורי 150 עובדים בחברה כחלק מההיערכות שלה להפחתת הקישוריות והקיצוץ בעלויות המתחייב ממנה.

אלוני חץ איבדה 0.8%. הירידה באה לאחר שבעלי השליטה בחברה, נתן חץ ומשפחת ורטהיים, מימשו אתמול כ-12 מיליון אופציות למניות החברה בהיקף זהה, והגדילו את הונה של החברה בכ-100 מיליון שקל. בדומה למסחר במניית לאומי, גם אלוני חץ מושפעת היום ממשחקי דיווידנד לאחר שאתמול חל היום הקובע בחלוקת הדיווידנד בן כ-100 מיליון שקל עליו הודיעה החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully