וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה עולמית

ענת אור

20.12.2004 / 11:40

דמיינו את סבתא שלכם רוקדת ג'אז ב"תהילה" או את עצמכם מרימים משקולות עם חגורת סאטן. בגדי הספורט יוצאים מהמכון

אני לא עושה ספורט, מעולם לא עשיתי ספורט, ואם להיות בוטים – אני שונאת ספורט. אבל אני נאלצת להודות שחדר כושר זה הדבר הכי אופנתי. ולמי לא בטוח בכך, נזמן שתי ראיות חותכות שיוכיחו זאת מעל לכל ספק סביר.

ראשית, ההומואים. הומואים כידוע הם מכתיבי האופנה ואת טרנד ה"התעמל כפי יכולתך" הם התחילו. שנית, הניו יורקים. שיגעון הכושר וחדריו סחף את תושבי הבירה העולמית עד כדי כך שאפילו מובילות האופנה קארי ברדשו וחברותיה הואילו לפשוט את מיטב המחלצות המתוחכמות ולהיראות בבגדי ספורט בג'ים השכונתי, מה שמיד השתלם להן במפגש מרגש עם ג'ון-ג'ון קנדי החתיך (שמאז הספיק להחזיר את נשמתו לבורא – אבל הוא כנראה מת בכושר מצוין).
אפילו בניו יורק התוססת על מועדוניה ומסעדותיה היוקרתיים מרחץ הזיעה הציבורי הפך להיות המקום לראות ולהיראות, להפגין נועזות ועדכנות בטייצים, מכנסונים, גופיוניות ועוד מיני בגדי ספורט, ובלבד שיהיו צמודים כדי להוכיח את ההשקעה על ההליכון.

בצמוד לטרנד הספורטיבי שהופך את נטולי המנוי לחדר כושר לתמהונים, הולכת ומתפתחת אופנת הספורט. מותגי ענק כמו אדידס, נייקי ופומה, משקיעים סכומי עתק בפיתוח בדים נושמים, מנטרלי זיעה ושאפילו עוזרים לשרוף יותר קלוריות, אך שאפשר ללכת איתם ביום-יום, לאו דווקא לחדר הכושר.
עם כל הכבוד לחיטוב הגוף, אני סבורה שבגדי ספורט הם מכוערים, ועד היום הצלחתי לחיות בשלום בלי זוג נעלי ספורט בארון. אבל רוחות חדשות שמנשבות מניו יורק מצליחות לגרום אפילו לי לחשוק באיזה טייץ מלייקרה.
הטרנד ששטף את העולם בתחילת האלף השליש, של "ערבב ולבש" (זה שאפשר גם לקרוא לו "הסטייליסט נפל על הראש"), שהמוטו העיקרי שלו היה ללבוש ביחד את כל מה שנחשב כלא מתאים, מקבל עכשיו שדרוג ספורטיבי. מסתבר שכשמערבבים את בגדי הספורט עם אלמנטים מתחומים אחרים מתקבל לוק בוהמי-מתוחכם ולגמרי מאגניב.

כך למשל: טלו זוג חותלות בצבע פוקסיה (מחווה לשנות השמונים) שימו על טייץ צמוד כלשהו, חצאית קצרצרה בסגנון הוינטג' ואיזו שרשרת בלתי צפויה, והשילוב יהפוך את כל העסק לפוסט-מודרני–מודע-לעצמו שחבל על הזמן.

הסוד של המראה הזה הוא הדיבור של שנות האלפיים ההיי-טקיסטיות עם ההיסטוריה של האופנה. שילוב בגדי הספורט עם המראה הנשי של תחילת המאה הקודמת הוא לא פחות ממבריק – דמיינו את סקרלט אוהרה בגופייה מבליטת חיטובים או את הסבתא שלכם רוקדת ג'אז ב"תהילה".

לא בטוח כמה נוח לעשות אירובי עם שרשרת פנינים או להרים משקולות עם חגורת סאטן אבל במראה הזה כדאי להיראות גם מחוץ לחדר הכושר. מקסימום תיחשדו בסיבולת לב ריאה טובה.

עולם הספורט המגוון, שאני בטוחה שהוא מרתק, מאפשר ללכת עם זה לכל מיני כיוונים: הלוק הברבורי של הבאלט, לוק הפאם פטאל של רקדניות הפלמנקו, המראה המוזר של רוכבי האופניים וכמובן סגנון הפסים שחור-לבן של אדידס משנות השמונים. מטיבי לכת יכולים להתפרע עם סופגי זיעה על המצח ועל הידיים, ובחורף כדאי לנצל את הזדמנות ללבוש חותלות – פריט מחמם ונעים שלא יישאר אתנו עוד הרבה זמן – כי בקיץ זה הרי ייראה אידיוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully