וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להמן יאפשר לשלמה אליהו להגדיל החזקותיו בלאומי

ניצן כהן

20.12.2004 / 11:45

אליהו מחזיק באופציות שמקנות לו 1.4% ממניות הבנק ויצטרך להשקיע כ-167 מיליון שקל במימוש האופציות. לאחר המימוש יחזיק אליהו ב-11.6% מלאומי

המפקח על הבנקים, יואב להמן, צפוי לאשר בימים הקרובים לאיש העסקים שלמה אליהו להגדיל את החזקותיו בבנק לאומי מעבר לרמת 10%. כך נודע ל-TheMarker.

אליהו מחזיק כיום ב-10% ממניות בנק לאומי ובאופציות שמקנות לו אפשרות להגדיל את החזקותיו בבנק ב-1.4% נוספים, אולם בשל הוראות הפיקוח על הבנקים שמחייבות אישור המפקח להגדלת החזקות מעבר לרמת 10%, נאלץ אליהו לבקש את אישורו של להמן למהלך.

אליהו הוא היום בעל המניות השני בבנק לאומי, לאחר המדינה שמחזיקה באמצעות נכסים מ.י 36.1% ממניות הבנק. במידה שתוכנית חלוקת האופציות לציבור של הבנק תצא לפועל, ידוללו החזקות המדינה כך שאליהו יחזיק בשליטה בבנק לאומי, כשיהפוך להיות בעל המניות הגדול ביותר עם החזקה של 11.4%.

אליהו מחזיק היום באמצעות חברת הביטוח שבבעלותו ב-19.8 מיליון אופציות של לאומי, שמועד המימוש האחרון שלהם הוא ב-31 בדצמבר, כלומר בעוד 11 ימים. שווי האופציות שברשות אליהו הוא כ-62 מיליון שקל, כשתוספת המימוש נעה בטווחים של 8.4-8.5 שקלים למניה, כך שאליהו יצטרך להוסיף כ-167 מיליון שקל כדי לממש את האופציות שברשותו למניות.

אליהו מחזיק היום ב-141.38 מיליון מניות לאומי שמהוות 10% מהון מניות הבנק. שווי החזקותיו של אליהו בלאומי מסתכם בלמעלה מ-1.6 מיליארד שקל.

אתמול הודיע בנק לאומי על חלוקת דיווידנד עתק של 1.004 מיליארד שקל, כשאליהו צפוי לקבל מדיווידנד זה 100 מיליון שקל. יום חלוקת הדיווידנד נקבע לסוף חודש פברואר, מה שיקל עליו משמעותית לממן את מימוש האופציות. מימוש האופציות יגדיל את חלקו של אליהו בדיווידנד ב-14 מיליון שקל, מה שיביא את אליהו להוסיף 53 מיליון שקל, אותם יגייס ממקורות עצמיים.

עוד נודע ל-TheMarker, כי לאחרונה מנהל אליהו מגעים מתקדמים עם הפיקוח על הבנקים על תנאי המימוש ומגבלות רגולטוריות שונות שיאלץ לקבל על עצמו כתנאי למימוש האופציות. ככל הידוע נמצאים מגעים אלה בשלביהם האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully