וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסחרות במגמה חיובית; מניית בורסת לונדון עולה ב-3.6%

ליאון איצקר

20.12.2004 / 13:01

יורונקסט ודויטשה בורסה, הנאבקות על רכישת בורסת לונדון, יורדות ב-3% ו-1.2% בהתאמה; חברות התרופות האירופיות מתאוששות מהירידות שרשמו ביום שישי; נוקיה עולה ב-1.3%; BP עולה ב-1.2%



בורסות אירופה נסחרות במגמה חיובית: בורסת לונדון עולה ב-0.7%; בורסת פרנקפורט מוסיפה 1% ובורסת פאריס רושמת עלייה של 0.8%. מדד היורוסטוקס 50 עולה ב-0.8%.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בינואר זינקו ב-4.8% ביום שישי למחיר של 46.28 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת נסחרים החוזים לינואר במחיר של 45.86 דולר, ירידה של 42 סנט, במסחר שלאחר הסגירה בניו יורק.



חברות הנפט האירופיות עולות על רקע הזינוק במחירי הנפט בשבוע שעבר: BP, יצרנית הנפט הגדולה באירופה, עולה ב-1.2%; של עולה ב-1%; רויאל דטץ' מוסיפה 0.9%.



מניות חברות התרופות האירופיות מתאוששות מהירידות שרשמו ביום שישי: גלקסו סמית'קליין, חברת התרופות הגדולה באירופה, עולה ב-1%; מרק הגרמנית עולה ב-3.4%; נוברטיס השווייצית עולה ב-1.6%.



בורסת לונדון הודיעה היום כי קיבלה פנייה גם מחברת יורונקסט - מפעילת שוקי המניות של פאריס, בריסל, אמסטרדם וליסבון. הפנייה באה לאחר שבשבוע שעבר דווח כי יורונקסט שוקלת להגיש הצעת רכש לבורסת לונדון - שוק המניות הגדול באירופה - לאחר שזו דחתה הצעת רכש של דויטשה בורסה - מפעילת בורסת פרנקפורט - בסך 1.35 מיליארד ליש"ט (2.6 מיליארד דולר).



בהודעתה מהיום אמרה בורסת לונדון כי הפנייה מצד יורונקסט נמצאת בשלב מוקדם, וכי יימשכו הדיונים הן עם דויטשה בורסה והן עם יורונקסט. בעקבות ההודעה אישרה יורונקסט כי פנתה לבורסת לונדון בכוונה להיכנס לדיונים מוקדמים בנוגע להצעת רכש אפשרית. מניית בורסת לונדון (סימול LSE.L) עולה ב-3.6%; מניית יורונקסט (סימול ENXT.PA) יורדת ב-3%; מניית דויטשה בורסה (סימול DB1Gn.DE) יורדת ב-1.2%.



נוקיה, יצרנית הטלפונים הניידים הגדולה בעולם, דבקה בתחזיתה כי שוק הטלפונים הניידים הגלובלי יצמח ב-10% בשנה הבאה, דיווח "פייננשל טיימס". מניית נוקיה עולה ב-1.3%. אריקסון השוודית עולה ב-1.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully