וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום יוצאת במכרז להקמת רשת ארצית לתמיכה בשירותי הדור השלישי; 15 אלף מנויים הצטרפו עד כה לשירות החדש

הרצל לקס

20.12.2004 / 14:16

סלקום תשקיע 200-150 מ' ד' בהקמת רשת בטכנולגיית ה-UMTS בכל רחבי הארץ; סלקום השיקה את שירותי הדור השלישי לפני חצי שנה אך פרסה את רשת ה-UMTS רק באיזור ת"א והשרון



סלקום יוצאת במכרז להרחבת פריסת רשת ה-UMTS שלה בכל רחבי הארץ. רשת ה-UMTS תומכת בשירותי הדור השלישי של סלקום שהשיקה לפני כחצי שנה באיזור תל אביב והשרון. הרשת החדשה תתבסס על טכנולוגיית HSDPA, שנחשבת לשלב החמישי והמתקדם ביותר של רשתות ה-UMTS בעולם. הסכום שתשקיע סלקום בפריסת הרשת מוערך בענף התקשורת בכ-200-150 מיליון דולר.



עד כה הצטרפו לשירותי הדור השלישי של סלקום כ-15 אלף מנויים. האסטרטגיה של סלקום בהשקת שירותי הדור השלישי התבססה על השקה מוגבלת הן בפיזור הגיאוגרפי והן בחלוקת המכשירים, שמיועדים בראש ובראשונה לחובבי טכנולוגיה מתקדמת. בשלב ראשון בחרו בסלקום בהתבססות כלל ארצית על טכנולוגיה הנקראת EDGE, שהיא פחות מתקדמת מה-UMTS אבל עדיין תומכת בכל השירותים שמספקת סלקום למנויי הדור השליש בשלב זה.



מנויי החברה באיזור ת"א והשרון נהנים כאמור מרשת מתקדמת יותר שנפרסה על ידי אריקסון (בת"א) ונוקיה (בשרון). בסלקום אומרים כי המכרז לפריסת הרשת במהלך השנה הקרובה מתקיים כעת לנוכח הירידה במחירי הציוד של הטכנולוגיה המתקדמת. ההחלטה על פריסה מוגבלת בלבד בשלב הראשון בשילוב הירידה שהתרחשה בד בבד במחירי הציוד אמורים לייצר לסלקום חיסכון ניכר בהיקף ההשקעה שלה.



כל שלוש חברות הסלולר הגדולות רואות בשירותי הדור השלישי - המאפשרים העברת כמות נתונים גבוהה יותר באיכות טובה יותר דרך מכשיר הסלולר - את מנוע הצמיחה המרכזי שלהן וזאת לנוכח הרווייה בשירותי הקול המסורתיים. טכנולוגיית הדור השלישי מאפשרת שיחות וידיאו במכשיר הסלולר, גלישה באינטרנט במהירות גבוהה ושירותי נתונים המיועדים בעיקר למגזר העסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully