וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהסוס ברח מעלות סוגרת את האורווה: פירסמה כללים להנפקות איגו"ח של רכבי ליסינג

איתן אבריאל

20.12.2004 / 19:00

בין התקנות: הרחבת חובות הדיווח של נאמן ההנפקה, העברת כספי בעלי המכוניות לחברת מטרה, אפשרות להחלפת חברת התפעול; בנובמבר קרסה קאר אנד גו ולא שילמה אג"ח שקיבל דירוג AA ממעלות



חברת הדירוג מעלות, שדירגה עד היום למעלה מ-30 הנפקות של איגרות החוב המגובות בתזרים מזומנים של רוכשי מכוניות מחברות ליסינג, פירסמה היום כללים חדשים לצורך קבלת דירוג - המיועדים להקטין את הסיכויים להסתבכות כמו זו של חברת קאר אנד גו.



קאר אנד גו, אחת מחברות הליסינג הקטנות בארץ, קרסה בתחילת חודש נובמבר ולא העבירה לבעלי איגרות החוב את התשלום בגין האיגרות שהנפיקה. למרות שלא היה אמור להיות קשר בין האירועים, שכן איגרות החוב הונפקו כנגד זרם המוזמנים שנובע ישירות מתשלומי הליסינג של רוכשי המכוניות - הכסף לא הועבר וחברת מעלות נאלצה להוריד בבת אחת את דירוג האג"ח מרמה גבוהה של AA לרמה של D - חדלות פירעון.



במסגרת הכללים החדשים, אשר בלעדיהם לא תסכים מעלות לדרג עסקות ליסינג, מרחיבה מעלות בצורה דרמטית את החובות, האחריות ודרישות הדיווח שהיא מבקשת לקבל מנאמן ההנפקה, על כל מהלך משמעותי שעליו לבצע. לאחר קריסת האג"ח של קאר אנד גו התברר כי החשבונות, הכספים והערבויות של בעלי המכוניות לא הוסבו בפועל לטובת בעלי איגרות החוב - וחלק משמעותי מדרישות הדיווח של מעלות ממוקדות בניסיון למנוע מקרה דומה נוסף.



כלל נוסף שאותו מבקשת מעלות מהמנפיקים ומהנאמן הוא האפשרות לדרוש, באמצעות הנאמן, החלפה של חברת התפעול הגובה את הכספים מרוכשי המכוניות ומספקת להם את השירותים. עוד מבקשת מעלות כי חברות הליסינג יעמידו בטחונות ושיעבודים נוספים כדי לקבל את הדירוג אותו הם מבקשים.



בחברת מעלות טענו לאחר קריסת קאר אנד גו כי המבנה העסקי, הפיננסי והמשפטי של איגרת החוב לא נפגע, וכי הקריסה של האיגרות נובעת ממעילה או מארוע אחר שאינו בתחום אחריותה של החברה המדרגת. "למעלות אין כל מסקנות להסיק מהמקרה הנוכחי", כך אמרה לפני 5 שבועות מנכ"לית מעלות, דורית סלינגר.



אלא שלמרות עמדה רשמית זו, בה היא עדיין מחזיקה, כותבת היום סלינגר כי "הארוע הביא את מעלות לביצוע בחינה מעמיקה, מקיפה ומלאה של עקרונות עסקת האיגו"ח", וכי "מעלות החליטה על הידור הבקרה והמעקב אחר עסקות האיגו"ח על ידי כל הצדדים המעורבים".



בפועל, קובץ הכללים החדש מהווה אישור לכך שכלי הפיקוח שהונהגו עד היום בעסקות אלה לא היו מספיקים. הנפקות חדשות יחויבו לאמץ את הכללים החדשים כדי לקבל דירוג רשמי, ובמעלות אף מעריכים כי גם חברות הליסינג שהנפיקו איגרות חוב דומות בעבר יאמצו במהרה את הכללים החדשים. במעלות אפילו מעריכים כי הכללים החדשים יצרו פעילות כלכלית חדשה: "יש כאן לא מעט עבודת בקרה ופיקוח, ולא מן הנמנע כי יקומו גופים חדשים אשר יסייעו לנאמן לבצע את משימותיו", כך אמר גורם בכיר במעלות.



באירוע שהתקיים היום במשרדי מעלות לרגל פרסום הכללים החדשים אמרה המנכ"לית סלינגר כי הנפקות האג"חים עשויות להתחדש בקרוב וכי מספר חברות כבר מנהלות מגעים עם מעלות לצורך קבלת דירוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully