וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן ביטוח מבקש לפסול את הבחירות למוסדות לשכת סוכני הביטוח בטענה שנערכו שלא כחוק

ענת רואה

20.12.2004 / 19:29

לטענת התובע, לשכת סוכני הביטוח אינה מנהלת פנקס חברים כנדרש בחוק וכתוצאה מכך לא ניתן לדעת מהו מספר החברים בכל עיר, ממנו נגזר מספר הנציגים של אותה עיר בלשכה



יעקב עוז, סוכן ביטוח מתל אביב שהשתתף בבחירות למוסדות לשכת סוכני הביטוח, הגיש היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה נגד הלשכה, בה הוא מבקש להצהיר על בטלות הבחירות שנערכו בחודש נובמבר בטענה שאלו התנהלו שלא כחוק. בנוסף מבקש התובע להורות על צו מניעה שיאסור על נשיא לשכת סוכני הביטוח, יוסי מנור, לכנס את מועצת הלשכה ולבחור מתוכה יו"ר.



התובע, המיוצג באמצעות עו"ד אריאל שריג, התמודד ביחד עם 8 מועמדים נוספים בבחירות למועצת סוכני הביטוח הארצית, מטעם העיר תל אביב. לטענתו, בניגוד לשנים קודמות, בהן נבחרו 6 מועמדים מתל אביב, בחרה השנה הלשכה 5 בלבד, מה שהותיר אותו מחוץ לרשימה.



בתביעה נטען כי לשכת סוכני הביטוח אינה מנהלת פנקס חברים כנדרש בחוק, שאמור להיות פתוח לעיון הציבור, ולכן סוכני הביטוח אינם יכולים לדעת מהו מספרם של החברים בכל עיר, מספר שממנו נגזרת כמות הנציגים שיבחרו בבחירות.



לטענת התובע, הלשכה מנהלת "פנקס חסוי", שכולל בתוכו פרטים רבים שאינם אמורים להופיע בו, כמו סטטוס אישי של סוכן הביטוח, שם בן או בת הזוג, השכלתו ושנות הלימוד של סוכן הביטוח, סוג עבודתו והאם נקנס בעבר על ידי לשכת סוכני הביטוח.



לדבריו, מאחר שלא היה בידיו מקור מידע מוסמך שיספק מידע על מספר החברים במחוז תל אביב, הוא הסתמך על נתוני הלשכה לשנת 2003, לפיהם בתל אביב 639 סוכני ביטוח, ולפי נתונים מהם עלה כי בשנת 2004 נוספו 43 סוכני ביטוח חדשים לעיר. לפי תחשיב זה, טוען התובע כי אמורים היו להיבחר 6 נציגים מהעיר, לפי מפתח של נציג אחד לכל 100 חברים.



עוד טוען התובע כי בין 9 המועמדים שהשתתפו בבחירות לסניף תל אביב, השתתפו 3 מועמדים שאין להם זיקה לעיר, שכן לא משרדם ולא מקום מגוריהם רשומים בעיר.



לפיכך טוען התובע כי אין מנוס מלקבוע כי הבחירות תבוטלנה מכל וכל, ולא רק במסגרת סניף תל אביב אלא בכל המסגרת הארצית. לאור העובדה שמועצת הלשכה אמורה להתכנס השבוע לבחירת היו"ר, הורה בית המשפט לקיים דיון דחוף בעתירה ובבקשה לצו מניעה זמני, שיתקיים מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully