וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון חברת החשמל ביקש לקצץ במכסת השעות הנוספות; ועד העובדים: ההחלטה תביא לפגיעה קשה ברמת השירות לציבור

שרון קדמי

20.12.2004 / 22:33

התוכנית שגובשה כוללת הצעה לקיצוץ בהיקף של 400 אלף שעות נוספות ממכסה של 5.7 מיליון שעות נוספות בהקטנת מצבת העובדים הארעיים



הנהלת חברת החשמל הגישה לאישור הדירקטוריון תוכנית לקיצוץ מכסת השעות הנוספות והקטנת מצבת העובדים הארעיים. זאת, לבקשת שלמה רוטמן, יו"ר דירקטוריון החברה. הנהלת החברה הציגה לפני מספר ימים את היערכותה בתחום זה לדירקטוריון, אשר הנחה אותה לקצץ במכסת השעות ובמספר העובדים הארעיים.



התוכנית שגובשה כוללת הצעה לקיצוץ בהיקף של 400 אלף שעות נוספות מתוך מכסת 5.7 מיליון שעות נוספות בהקטנת מצבת העובדים הארעיים. רוטמן אמר היום כי מדובר בצעד משמעותי בכיוון של מיצוי פוטנציאל ההתייעלות הגלום בחברה. הוא ציין כי יישום צעדי התייעלות חייב להיעשות בהידברות מלאה עם נציגי העובדים, והוא הנחה לשם כך את מנכ"ל החברה, יעקב רזון, שציין כי הנהלת החברה פועלת ותפעל ליישום מתמיד של צעדי התייעלות תוך עמידה ביעדי תוכניות הפיתוח של משק החשמל בישראל, זאת לאור החלטתו לקצץ בשעות הנוספות של עובדי החברה שתביא לפגיעה קשה בשירות לאזרח, במיוחד בתקופת החורף בה יש עודף תקלות. עובדי החברה יאבקו נגד פגיעה בשרות ללקוחות.



בוועד עובדי חברת חשמל אמרו בתגובה כי החלטתו של יו"ר דירקטריון חברת החשמל לקצץ 10% מהשעות הנוספות של עובדי החברה תביא להרעה משמעותית ברמת השירות של חברת החשמל ללקוחות ותפגע בפיתוח משק החשמל.



לדברי יו"ר המזכירות הארצית, דוד (מיקו) צרפתי, משמעות ההחלטה היא פגיעה קשה בשירות ללקוח, שכן כל התקלות אותם מתקנים עובדי החברה שלא במסגרת שעות העבודה, הם במסגרת השעות הנוספות. תמוה במיוחד העובדה שההחלטה לקצץ בשירות לאזרח באה בחורף, בה יש עודף תקלות הדורשות תיקון מיידי.



מוועד העובדים נמסר כי עובדי החברה כבר הביעו בעבר את עמדתם כי אינם מתנגדים לכניסת מתחרים פרטיים לשוק החשמל, אך יחד עם זאת אינם מבינים מדוע בזמן בו דן האוצר על הכנסת מתחרים נוספים לשוק החשמל בישראל, רואה לנכון יו"ר הדירקטריון לפגוע בשרות לצרכני החברה, מה שיקשה על יכולת התחרות של החברה מול מתחרים פוטנציאליים.



עובדי החברה החליטו להיאבק עבור השירות ללקוח לטענתם, ובשלב ראשון לא יועבר חומר רלוונטי לישיבות הדירקטוריון, ותימנע המשך קבלת החלטות שמשמעותן פגיעה בלקוחות החברה וביכולת התחרות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully