וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפטרו המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של ענקית המשכנתאות האמריקאית פאני מיי על רקע השערורייה החשבונאית בחברה

רויטרס

22.12.2004 / 9:05

רשות ני"ע של ארה"ב החליטה בשבוע שעבר כי החברה תיאלץ לבצע תיקונים משמעותיים בדיווחיה הפיננסיים; היקף הדיווח המתוקן טרם התברר - צפוי להסתכם במיליארדי דולרים



המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של ענקית המשכנתאות האמריקאית פאני מיי התפטרו אמש לאחר שהרשויות חשפו בעיות חשבונאיות הצפויות לגרום לתיקון מאסיווי בדיווחים הפיננסיים של החברה. מועצת המנהלים של החברה הודיעה כי המנכ"ל, פרנקלין ריינס, פורש וכי סמנכ"ל הכספים, טימותי הווארד, התפטר.



רשות ני"ע של ארה"ב (SEC) החליטה בשבוע שעבר כי החברה תיאלץ לבצע תיקונים משמעותיים בדיווחיה הפיננסיים. היקף הדיווח המתוקן טרם התברר, אך צפוי להסתכם במיליארדי דולרים. עזיבתם של ריינס והווארד מסמלת את האחרונה מבין שורה של שערוריות חשבונאיות, שזיעזעו את וול סטריט.



ריינס אמר כי הוא מקיים את הבטחתו לקבל את האחריות במידה שהרגולטורים יסכימו כי היו טעויות משמעותיות בנהלים החשבונאים של החברה. ריינס, בן 55, בנקאי השקעות לשעבר, הוזכר כמועמד אפשרי לתפקיד שר האוצר של ארה"ב במידה שהמועמד הדמוקרטי ג'ון קרי היה זוכה בבחירות האחרונות. "בפרישתי, ראיתי עצמי כאחראי", אמר ריינס, אשר הוביל את פאני מיי במשך כמעט שש שנים.



מועצת המנהלים של החברה מינתה את דניאל מאד, סמנכ"ל התפעול, כמנכ"ל זמני ואת רוברט לווין, סגן נשיא בחברה, כסמנכ"ל כספים זמני. בנוסף לכך, פיטרה מועצת המנהלים את חברת KPMG, רואת החשבון העצמאית של החברה, ואמרה כי היא מחפשת מבקר חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully