וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן בסמר האמריקאית מאמינה בסאיוטה: הובילה לחברה הישראלית סבב גיוס של 7.25 מיליון דולר

צורי דאר

22.12.2004 / 11:54

דויד קאוון מבסמר: מצאנו חברה שיכולה להחזיר את הביטחון באינטרנט; סאיוטה נבחרה לפני כשבוע על ידי עיתון "הארץ" כחברה המבטיחה לשנת 2005 בקטגוריית תוכנה



חברת סאיוטה (Cyota) הישראלית, ספקית פתרונות אבטחה ואמצעים נגד הונאה בנקאית, השלימה סבב גיוס הון של 7.25 מיליון דולר. הגיוס הובל על ידי הקרן האמריקאית בסמר ונצ'ר פרטנרס, המשקיעה בחברה לראשונה, וכן השתתפו בו הקרנות הישראליות יזראל סיד פרטנרס, גיזה ופועלים ונצ'רס.



סאיוטה תשתמש בכספי הגיוס על מנת להאיץ את צמיחת החברה בפיתוח מוצרים חדשים כנגד הונאה בנקאית בעולם. בעקבות ההשקעה יצטרף דייויד קאוון, שותף בבסמר ואחד ממייסדי חברת וריסיין, לדירקטוריון סאיוטה.



"לפני 9 חודשים החלטנו לחפש חברה אחת שיכולה להחזיר את הביטחון באינטרנט", אמר קאוון. "סקרנו את השוק כולו, ושמחנו למצוא את החברה היחידה - סאיוטה - עם טכנולוגיה מובילה, מגוון פתרונות מתאימים, והנהלה מוכשרת שתסיר את איום הפעילות הפיננסית באינטרנט".



סאיוטה, שהוקמה ב-1999, עוסקת בפיתוח פתרונות אבטחה ואמצעים נגד הונאה בנקאית. סאיוטה מתמקדת לאחרונה בפיתוח פתרונות ושירותים כנגד תופעת הפישינג. הפישינג הוא סוג של דואר זבל (ספאם) המוביל גולשים לאתרים המבקשים מהם מידע רגיש כמו סיסמה, תעודת זהות ומספר חשבון בנק, במסווה של חברה מוכרת שמבקשת עדכון פרטים של החשבון הקיים. הנתונים נאספים ומאוחר יותר משמשים לכניסה אל השירות המקוון, ואז להעברת כספים אל מחוץ לחשבון, או סוגי הונאה אחרים.



על פי מחקר שוק שביצעה גרטנר ביוני 2004, היקף ההונאה באמצעות פישינג מגיע ל-2.4 מיליארד דולר בשנה, והיקף ההונאה הממוצע לחשבון הוא כ-1,200 דולרים.



עם השלמת גיוס זה מסתכמות כל ההשקעות בחברה בכ-30 מיליון דולר. על בעלי מניותיה של סאיוטה נמנים גם חברת טושיבה, ג'אפקו אסיה, קואן ונצ'רס השווייצית, בנק דרזנר, RRE ומשקיעים פרטיים.



על לקוחותיה של סאיוטה נמנים 8 מתוך 12 הבנקים הגדולים בעולם בהם בנק אוף אמריקה ו-Bank One בארה"ב, קרדיט סזון ו-UFJ היפאניים, וכן ישראכרט, לאומי קארד ואמריקן אקספרס בישראל. הכנוסתיה השנתיות של החברה מוערכות בלמעלה מ-10 מיליון דולר, והיא רווחית. סאיוטה נבחרה לפני כשבוע על ידי עיתון "הארץ" כחברה המבטיחה לשנת 2005 בקטגוריית "תוכנה ואבטחת תוכנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully