וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: בחרנו במו"מ כדרך לפתרון הסכסוך

22.12.2004 / 16:20

יו"ר אש"ף נפגש עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, ברמאללה. בתום פגישתו עם שרון, אמר בלייר כי הוועידה הבינ"ל בלונדון נועדה להוביל ליישום מפת הדרכים

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, כינס מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר אש"ף, אבו מאזן, בתום פגישתם ברמאללה. אבו מאזן אמר לעיתונאים כי הפלסטינים בחרו במשא ומתן כדרך לפתרון הסכסוך עם ישראל. לדבריו, "אנו דורשים לשים קץ לכיבוש כדי לחזק את ידיו של העם הפלסטיני במערכה להשגת דמוקרטיה". עוד אמר, כי "העם הפלסטיני בחר בדמוקרטיה ואין דרך חזרה".

בהתייחסו לוועידה הבינלאומית שתכונס בלונדון, אמר אבו מאזן: "מדובר בצעד ראשון בדרך להשגת שלום באזור". פקידים בריטים מסרו ברמאללה, כי ייתכן והוועידה תתכנס בחודש מרץ הקרוב. בלייר אמר במסיבת העיתונאים כי ארצו מחוייבת להקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל.

כתב "הארץ", אלוף בן, מוסיף:

ראש הממשלה, אריאל שרון, אמר לאחר פגישתו עם בלייר, כי הוא מברך על יוזמתו של בלייר לכינוס הוועידה, שתתמקד בחיזוק ההנהגה החדשה ברשות הפלסטינית ובקידום הרפורמות. במסיבת עיתונאים משותפת אמר בלייר כי מטרתה של הוועידה בלונדון היא להבטיח שתוכנית ההתנתקות תוביל ליישום מפת הדרכים, כלומר תהיה השלב הראשון בדרך לפתרון כולל. עוד ציין בלייר, כי ישראל היא שצריכה לשקול התקדמות במשא ומתן במסלול הסורי. הוא הוסיף כי לאחר יישום ההתנתקות, ובתנאי שהטרור ייפסק לחלוטין, יוכלו הצדדים לחזור למפת הדרכים.

שרון אמר אתמול שישראל תתמוך בוועידה, אך לא תשתתף בה. "כיוון שהיוזמה תטפל בנעשה בין הפלסטינים והמדינות התורמות, אין טעם שנשב שם, כי זה יהפוך את הוועידה לפוליטית. המטרה היא לעודד את ההנהגה החדשה לפעול לאכיפת חוק וסדר, חזרה לחיים נורמליים ומלחמה בטרור, ונוכחותנו לא תועיל ואולי אף תזיק", אמר שרון בפגישה עם משלחת הליגה נגד השמצה מארה"ב. לבריטים היה חשוב שישראל תתמוך בוועידה, גם אם לא תשתתף בה. לכן הבטיחו מראש שהפלסטינים לא יקבלו "הבטחות בשם ישראל", ושסדר היום יתרכז במחויבות הפלסטינית לביטחון, חוק וסדר, מאבק בטרור ורפורמה כלכלית.

שרון אמר עוד כי בשיחתו עם בלייר נידונו ההזדמנויות החדשות שנוצרו באזור והצורך לנצלן כדי לקדם את השלום. שרון הבהיר לבלייר שהוא נשאר מחויב לממש את תוכנית ההתנתקות בלוח הזמנים שנקבע. ראש הממשלה שב ואמר כי אם הנהגת הרשות החדשה תילחם בטרור ותפעל לקידום הרפורמות, ישראל תתאם עמה סוגיות ביטחוניות ואלמנטים בתוכנית ההתנתקות. שרון חזר בפני בלייר על מחויבותה של ישראל לנקוט בצעדים כדי לאפשר קיום בחירות חופשיות ברשות. ראש הממשלה גם חזר על מחויבותו ל"מפת דרכים", וציין כי חיסול הטרור יאפשר לחדש את השיחות על התוכנית. "אם יהיה שקט מוחלט נוכל להתקדם במפת הדרכים", אמר.

ועידת לונדון תתכנס בדרג שרי חוץ, בהשתתפות שרת החוץ החדשה של ארה"ב, קונדוליסה רייס. ההנהגה הפלסטינית תוזמן בהרכב רחב, ועמה משלחות ממצרים, ירדן, מדינות המפרץ, מדינות הג'י-8, המדינות התורמות והבנק העולמי - המתאם את מאמצי הסיוע הבינלאומי לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully