וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט נסחרות בשינויים קלים על רקע פרסום נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון השלישי

ליאון איצקר

22.12.2004 / 16:53

מניית מיקרוסופט יורדת ב-0.5% לאחר שבית המשפט האירופי דחה את בקשתה להקפאת הסנקציות שהטילה עליה הנציבות האירופית; מניית יצרנית המטוסים בואינג יורדת ב-4.5%



בורסות וול סטריט נסחרות בשינויים קלים על רקע פרסום נתוני התמ"ג הסופיים לרבעון השלישי. שוק האג"ח בארה"ב נסחר במגמה מעורבת והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.004% לרמה של 4.172%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בפברואר נסחרים במחיר של 45.62 דולר לחבית, ירידה של 14 סנט, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי בקצב הגבוה במקצת מההערכות הקודמות, דיווח היום משרד המסחר של ארה"ב. התמ"ג צמח בקצב שנתי של 4% ברבעון השלישי לעומת הערכה קודמת לצמיחה של 3.9%. תחזית הכלכלנים היתה כי נתוני הצמיחה לרבעון השלישי יישארו ללא שינוי מההערכה הקודמת. ברבעון השני צמח התמ"ג בקצב של 3.3%.



הצריכה הפרטית זינקה בקצב שנתי של 5.1% ברבעון השלישי, בדומה להערכה מהחודש הקודם וגבוה בהרבה מעלייה של 1.6% שנרשמה ברבעון השני. ההשקעה העסקית צמחה בקצב שנתי של 13% לעומת הערכה קודמת של 12.9% ולעומת צמיחה בקצב של 12.5% ברבעון השני.



רווחי החברות ירדו ברבעון השלישי, חלקית עקב שורת סופות ההוריקן אשר פגעו בדרום מזרח המדינה במהלך הרבעון. סך הרווחים לאחר מס ירדו ב-4.2% ברבעון השלישי לרמה של 864.7 מיליארד דולר, לעומת ירידה של 0.7% ברבעון השני.



בית משפט של האיחוד האירופי, הערכאה השנייה בחשיבותה, הותיר היום על כנן את הסנקציות שהטילו רשויות ההגבלים העסקיים של האיחוד על מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם. בית המשפט דחה את בקשתה של מיקרוסופט להקפאה של הסנקציות עד לתום הדיונים בערעור שהגישה בחודש יוני, הליך משפטי שעשוי להימשך מספר שנים.



בית המשפט דחה את בקשתה של מיקרוסופט בטענה כי הראיות שהציגה מיקרוסופט אינן מספיקות כדי להראות שיישומן של הוראות הנציבות עשוי לגרום לחברה לנזק חמור ובלתי הפיך. בו וסטרדורף, נשיא בית המשפט האירופי, אמר בהודעה כי מיקרוסופט חייבת להציע גירסה של מערכת ההפעלה "חלונות" ללא נגן המדיה, ולגלות למתחרותיה סודות הנוגעים לתוכנה. שני הצדדים יכולים לערער על ההחלטה מהיום בפני הערכאה הגבוהה ביותר, בית המשפט האירופי לצדק. מניית מיקרוסופט (סימול MSFT) יורדת ב-0.5%.



טנט הלת'קייר (Tenet Healthcare), רשת בתי החולים האמריקאית הנמצאת בקשיים, אמרה אתמול כי תשלם 395 מיליון דולר לצורך יישוב תביעות של חולים הטוענים כי אחד מבתי החולים שלה ביצע ניתוחי לב מיותרים. טנט (סימול THC) אמרה כי תקים קרן של 395 מיליון דולר, שתחולק בין לפחות 750 חולים אשר טופלו במרכז הרפואי רדינג (Redding Medical Center) בקליפורניה.



יצרנית המטוסים בואינג (סימול BA) עשויה למכור עד 50 מטוסים מדגם 7E7 החדש ליפאן איירליינס במסגרת עסקה עליה הוכרז היום בשווי של עד 6 מיליארד דולר. הזמנה של 30 מטוסים ואופציה לרכישת 20 נוספים תיחתם באביב הבא ואספקת המטוסים תחל בסביבות אפריל 2008. שווי כל מטוס הינו כ-120 מיליון דולר. למרות זאת יורדת מניית בואינג ב-4.5%.



המנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של ענקית המשכנתאות האמריקאית פאני מיי התפטרו אמש לאחר שהרשויות חשפו בעיות חשבונאיות הצפויות לגרום לתיקון מאסיווי בדיווחים הפיננסיים של החברה. מועצת המנהלים של החברה הודיעה כי המנכ"ל, פרנקלין ריינס, פורש וכי סמנכ"ל הכספים, טימותי הווארד, התפטר.



רשות ני"ע של ארה"ב (SEC) החליטה בשבוע שעבר כי החברה תיאלץ לבצע תיקונים משמעותיים בדיווחיה הפיננסיים. היקף הדיווח המתוקן טרם התברר, אך צפוי להסתכם במיליארדי דולרים. מניית פאני מיי (סימול FNM) עולה ב-3.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully