וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעיתון מצורף מוסף שטרית חגיגי

צחי בירן

23.12.2004 / 13:54

כל מה שרציתם לדעת על מאיר שטרית ולא העזתם לשאול, נמצא בחוברת מהודרת המצורפת היום ל"מעריב": מילד פלא במרוקו, כמעט קצין רפואה ראשי בצה"ל ועד לפסגת משרד התחבורה

"מאיר שטרית, הוא אחד האישים המרתקים בציבוריות הישראלית... תפקודו במשרות רמות... מבליט את יכולתו וכישוריו להיות בעתיד ראש ממשלה, ובכך להיות מופת לרבים", כך מבשר המבוא למוסף צבעוני ומפתיע שצורף הבוקר חינם לגיליון "מעריב". מדובר במוסף מהודר, לא פחות מ-50 עמודים, המגולל את סיפור חייו המרתק ואת עלייתו המטאורית של שטרית לצמרת משרד התחבורה.

המוסף כולל מספר פרקים מהביוגרפיה של מאיר שטרית, ביניהם "הרואה למרחקים ארוכים" - המתאר את עמידתו מול הנהגת הליכוד בתמיכתו בהסכם אוסלו: "הוא (נתניהו) דרש ממני להצביע נגד, אבל לא הסכמתי לקבל תכתיב... בהצבעה על אוסלו ב' כבר התנגדתי". בפרק נכתב עוד כי מכריו של שטרית "יאמרו כי הוא נושא את יכולתו לצפות אל מעבר לאופק עוד מימי ילדותו", אז "נודע בקרב יהודי עירו במרוקו כבעל סגולות מיוחדות. היו אף שייחסו לו 'קדושה' בעיקר בשל היותו נושא שמו של רבי מאיר בעל הנס". בהמשך החוברת מתואר שטרית, כראש העיר הצעיר המציל את יבנה מאבדון: "במערכת החינוך המקומית החלה מהומה. שנים לא נגעו בה, והכל העלה אבק של דורות, והנה בא צעיר אחד ומנער אותה מכף רגל ועד ראש", מעיד הצעיר שהתבגר, על עצמו.

פרק ב' חוזר לגעת בילדותו של שטרית בעיר קאסר אסוק שבמרוקו. הגבורה של הפרלמנטר שטרית עוברת, מסתבר, בדם וכאן מסופר על אביו, שנחטף בגיל שבע על ידי שודדים וחשב עצמו לערבי במשך עשור. "הוא חזר נושא עמו סיפורי עלילה ומעשי גבורה לרוב. אחד הסיפורים העיד עליו כי הכריע כפר ערבי שלם במו ידיו..". מאיר עצמו, כילד בן שבע בלבד, העיז לצעוק באירועי "חג המלך" במרוקו "יחי אמא שלי" בזמן קריאות האהדה למלך. "ההתבטאות המוגזמת גררה בעקבותיה תגובה נזעמת של המוסלמים ובני המשפחה מיהרו להרחיק את מאיר מהמקום". עוד מתוארות עלילותיו של הילד בעל הזיכרון הפנומנלי שלמד בעל פה את כל "שיר השירים" כדי לזכות במחברת מיוחדת שהגיעה מישראל.

"הייתי אז רווק עליז ומבוקש"

בפרק ג' מוזכרת הקריירה הצבאית, הקצרה יחסית, של השר שטרית, שגם בה הצטיין כמובן הרבה מעל לממוצע: "החל מסלול מהיר שכלל השתתפות בקורסים רבים, והביא אותו בזמן קצר מאוד לסיים קורס קצינים ולקבל בהמשך מינוי של מפקד ענף קצינים בבית הספר לרפואה – היה זה תפקיד המיועד לסגן אלוף ושטרית מילא אותו בדרגת סרן". גיבור העלילה מוסיף: "אין לי מושג אם מפקדי ראו בי קצין רפואה ראשי בפוטנציה (כשהיה סרן כאמור), אבל עובדה היא שהקידום שלי היה מהיר".

פרק נוסף מוקדש למאיר שטרית כאיש משפחה למופת, בעל עבר הולל למדי, כפי שהוא מעיד: "הייתי אז רווק עליז ומבוקש במידה מסוימת, אבל כשראיתי אותה (רותי, אשתו לעתיד) נכנסת לאולם, נעתקה נשימתי. דבר כזה עוד לא קרה לי...". לא בטוח כמה טכניקת הפיק-אפ של השר היתה עובדת כיום, אבל אז שיגר לעברה מפית נייר עליה שתי שאלות ממצות: "מי את? מה מספר הטלפון שלך?".

הפרק הארוך מכולם מוקדש כצפוי לעשייתו הפוליטית של מאיר שטרית, כחבר כנסת וכשר בממשלות ישראל. בין השאר מקבל קרדיט על הבאת גל העלייה הגדול מברה"מ לשעבר ומאתיופיה; מחוקק הנלחם בעוולות ודואג לחינוך; חלוץ חידוש היחסים הדיפלומטיים עם מרוקו; מחזק הגלויות כגזבר ההסתדרות הציונית, ועוד ועוד.

"נער מעברה שגדל להיות שר בישראל"

החוברת המהודרת שזורה בפרסומות גדולות, שחלקן מצאו לנכון להודות אישית לכוכב המוסף. בין השאר מברכים את השר שלל ראשי רשויות, חברת הפצת סרטים ("מאיר שטרית" – בקרוב הסרט?), חברת בנייה גדולה, יצרנית רהיטי גינה וגולת הכותרת – אולם אירועים מפואר בצומת ירקון.

מאחורי החוברת עומדת חברת "פאר הפקות", העוסקת בהפקת מוספים פרסומיים לצרכים מגוונים. מנכ"ל החברה, אליהו ניניו, מסביר כי "מדובר בחברה פרטית שעובדת על בסיס עסקי. עשינו בעבר חוברת גם לשמעון פרס". לדבריו, שטרית נבחר ככוכב המוסף "כיוון שמדובר בדוגמה של נער מעברה שגדל להיות שר בישראל המהווה מודל לחיקוי". ניניו הסביר כי מאחורי המוסף אין כל יוזמה פוליטית, וכי ההנהלה בוחרת את נושאי המוספים, שעלותם ממומנת על ידי הפרסומות המופיעות בהם, על פי ראות עיניה. הוא ציין שהחברה פנתה לשר והוא הסכים לשתף פעולה, העביר תמונות רבות מעברו העשיר והתראיין לנציגם.

בראיון לקול ישראל הבוקר נשאל השר על המוסף החגיגי. "מה לא בסדר, אני בטוח שכל אחד ישמח להימנות על הקטגוריה הזאת... שיקנאו". שטרית הסביר כי אין כוונה נסתרת מאחורי החוברת: "אני לא רץ לשום מקום, אין פריימריס עכשיו. זאת לא יוזמה שלי. שיהיה ריצה אני ארוץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully